• Anonym (Kär och orolig)

Hans barn..

Har ganska nyss äntligen träffat kärleken igen, sen en månad tillbaka ungefär. Vi är båda galet kära. 
    Han och hans ex har sedan i höstas bestämt att dom ska gå isär som vänner men det tog tid innan hon fick ny lägenheten och så... Så hon flyttade för 2 månader sen.  Dom har två barn ihop som är 18 och 21. Alltså vuxna. 18 åringen bor hos mamma och han, 21 åringen hos sin pappa då. Dessa båda två tycker att det går för fort att deras pappa träffar ny och är inte alls glada i att vi träffats. Jag har träffat sonen två gånger. Men dottern har jag inte fått träffa än. Hon är nog mest sur. Och min kille nu då tycker att om hon är hos honom nån helg så ska vi inte träffas. Och jag märker på honom att han är orolig av detta. Och det är jag med. Hur sjutton får man detta att gå ihop. Självklart är barnen jätteviktiga och jag villl inte på nåt sätt komma emellan han och barnen. Samtidigt känner jag att dom är stora, inte hemma på helgerna direkt. Ska din få styra så att vi inte kan träffas och i värsta yta fall behöva göra slut? Nån som varit med om liknande?

• Svar på tråden Hans barn..
  • Anonym (Kär och orolig)
    Jemp skrev 2024-07-25 16:22:39 följande:

De har ju öht inte hunnit hitta några rutiner för sitt umgänge innan du kom in i bilden. 

Jag tror du gör dig själv en tjänst genom att inte göra henne till en fiende innan ni ens träffas och du bara känt din partner i några veckor.

Ja jag har inte tänkt träffa henne på länge om hon nu inte bara dyker upp nångång. Men som sagt, hon vill inte att vi ses alls. Hon vill att hennes pappa ska sitta själv hemma och tycka synd om sig själv. Han ska inte få ha nåt kul I livet längre. Och detta då trots att hon själv nästan aldrig träffar sin pappa. 
  • Anonym (Nej tack)

Vuxna barn ska inte bestämma och styra föräldrarnas kärleksliv.Det är bara säga ifrån och duger det inte så kan dom väl skaffa sig ett eget liv (flytta osv.),Ge dig inte TS,om han är den rätte för dig !

• Jemp
    Anonym (Kär och orolig) skrev 2024-07-25 16:34:59 följande:
    Ja jag har inte tänkt träffa henne på länge om hon nu inte bara dyker upp nångång. Men som sagt, hon vill inte att vi ses alls. Hon vill att hennes pappa ska sitta själv hemma och tycka synd om sig själv. Han ska inte få ha nåt kul I livet längre. Och detta då trots att hon själv nästan aldrig träffar sin pappa. 

Att inte vara positiv till att han träffar en ny så snabbt är ju inte samma sak som att man inte vill sina föräldrar väl.

Jag menar inte att ni ska göra slut eller egentligen gör fel, men att barnen inte gillar det är nog väldigt normalt. 

• Anonym (Nej tack)
    Jemp skrev 2024-07-25 17:01:03 följande:

Att inte vara positiv till att han träffar en ny så snabbt är ju inte samma sak som att man inte vill sina föräldrar väl.

Jag menar inte att ni ska göra slut eller egentligen gör fel, men att barnen inte gillar det är nog väldigt normalt. 

Vuxna barn gillar inte detta och ni kan vara starka och inte bry er.
  • Xenia
    Anonym (Kär och orolig) skrev 2024-07-25 15:23:21 följande:
    Ja han ska prata med henne säger han.  Han tycker det är riktigt tråkigt och ledsamt. Han vill vara med mig lika mycket som jag vill bara med honom. Men samtidigt inte göra som dotter ledsen. Jag vill inte heller det såklart.  Tycker bara det är konstigt. Och det är inte talan om att han inte ska få träffa som dotter nån helg i stället för mig. Det är självklart. Men hon vill inte att han träffar nån ny. Det är så det är.
    Det är inte föräldrars uppgift att fixa att barnen aldrig blir ledsna. (Då är man verkigen en curlingförälder.)

Han borde ha ett snack med henne och fråga om hon verkligen vill att han ska leva ensam resten av sitt liv?

Om en månad är för kort tid för henne att vänja sig, räcker 3 månader? Räcker 6 månader? Hur länge tycker pappan att hon ska få vägra att träffa dig? 

Vad säger sonen då? Har han accepterat att du finns i pappans liv?
  • Anonym (ge det tid)

Nej jag tycker inte att barn speciellt äldre ska bestämma vem deras föräldrar träffar men just i det här fallet låter det mer som att ge det tid.
    Ni har varit tillsammans i en månad!
    En månad och du har träffat hans son 2 ggr redan.
    Hans dotter bor hos mamman så att du inte hunnit träffa en 18 åring ännu är ju inte konstigt.
    Hon kommer till sin pappa vissa helger så det kan ju inte handla om flera helger som hon vägrat komma när ni bara träffats 1 månad.

Ge det lite mer tid, mamman flyttade ut för 2 månader sen även om dom sa i höstas att det var slut.
    Ni har setts 1 månad, alla är inte intresserade av föräldrars nya efter så kort tid.
    När berättade ni om ni träffades för 1 månad sen?
    direkt efter ni träffats? 2 veckor senare? eller hur snabbt? 
    det har ju bara gått några veckor! 

Dottern vill säkert träffa dig när det gått längre tid, 1 månad och tonåringarna vet ju inte ens då om det kommer att hålla mellan er, ni är kära men dom kanske ser det som en dejt!
    en 18 åring kanske inte är intresserad av pappas ?dejt? som hon kanske ser det som efter så kort tid.
    Hon bor ju inte ens hos pappan utan kommer någon helg så då är det ju inte hon som gör att ni inte är hos din nya man.

Bor hon med mamman som flyttade för 2 månader sen har alltså dottern också nyligen flyttat ifrån sitt gamla hem, då är det ju inte konstigt om hon tycker att hon när hon kommer tillbaka ?hem? tycker att det är konstigt att en ny kvinna är där så snabbt typ första eller andra helgen hon kommer tillbaka hem till pappan.

Ge det tid! 

• Anonym (Norm)
    Normala föräldrar presenterar inte en ny förrän man vet att det verkligen är seriös och kan hålla längre än ett par månader. Som förälder sätter man sina barn först och det gör man inte om man inte fattar att detta är för kort tid. Förbannat egoistiskt är vad det är. De som sätter sitt kärleksliv före barnen borde kanske inte ha skaffat barn alls om man inte är villig att offra några månader med att presentera sin nya.
  • Xenia
    Jemp skrev 2024-07-25 17:01:03 följande:

Men är man uttalat negativ och inte ens vill träffa pappans nya, så tänker man verkligen inte på pappans väl. Är väl iofs inget nytt att tonåringar kan vara väldigt ego och enbart utgå från sina egna känslor. Men ska verkligen pappan och hans särbo lägga sig platt för dottern, så att särbon inte ens får komma dit när dottern förkunnat att hon ska komma dit (och så kommer hon inte ens!)?
  • Xenia
    Anonym (Kär och orolig) skrev 2024-07-25 16:11:00 följande:
    Det gör snabbt ja. Men att dom skulle gå isär var ju redan bestämt tidigt i höstas. Och strax efter nyår så sov hon väldigt ofta hos hennes föräldrar, så du är ju inte så nytt egentligen. Barnen har ju vetat om det 9 - 10 månader. 
    Och det tog ca 1 månad innan jag kom in i bilden. Hans dotter var inte hos honom då heller så mycket. Nu jävlas hon nog lite tror jag genom att säga att hon ska hälsa på honom på kvällen. Jag åker inte dit, men hon dyker inte upp. Så ett sätt för henne att hålla mig därifrån. 
    Jag tycker inte ni ska lägga er platt för hennes manipulerande. Du kan avstå från att besöka din särbo när det är dotterns tid att vara hos sin pappa. Vill hon besöka sin pappa då hon egentligen ska vara hos sin mamma, så säger pappan förstås att hon är välkommen och att hon då får träffa dig. Vill hon inte komma då, så är det hennes beslut.

Ja, pappan får träffa dottern mer sällan då men annars ger han efter för utpressning. Dessutom så är det ju intte säkert att han får träffa henne ändå, eftersom hon ofta inte kommer iaf.

Om jag skulle tvingas plötsligt lämna min särbo för att hans dotter oväntat förkunnar att hon nådigt tänker besöka honom, då skulle jag känna mig som en älskarinna, en skamlig hemlighet som inte får synas.
  • Jemp
    Xenia skrev 2024-07-26 01:31:01 följande:
    Men är man uttalat negativ och inte ens vill träffa pappans nya, så tänker man verkligen inte på pappans väl. Är väl iofs inget nytt att tonåringar kan vara väldigt ego och enbart utgå från sina egna känslor. Men ska verkligen pappan och hans särbo lägga sig platt för dottern, så att särbon inte ens får komma dit när dottern förkunnat att hon ska komma dit (och så kommer hon inte ens!)?

Jag tycker det är rimligt att inte träffa dottern nu, ja. Hon har precis flyttat ifrån sin pappa (med mamman) och det är rimligare att de får hitta egna rutiner att umgås än att ts ska vara där och påverka relationen. Att hon inte dyker upp när hon sagt tycker jag pappan ska prata med henne om, men utifrån att han blir besviken, inte att han missar tid med sin nya. 

Det är nya rutiner som ska sätta sig, umgänge med pappan, känslor kring skilsmässan och möjligen även kring lojaliteten med mamman.

Så småningom lär det se annorlunda ut.

• Anonym (Mimmi)
    Jemp skrev 2024-07-26 11:17:26 följande:

Jag tycker det är rimligt att inte träffa dottern nu, ja. Hon har precis flyttat ifrån sin pappa (med mamman) och det är rimligare att de får hitta egna rutiner att umgås än att ts ska vara där och påverka relationen. Att hon inte dyker upp när hon sagt tycker jag pappan ska prata med henne om, men utifrån att han blir besviken, inte att han missar tid med sin nya. 

Det är nya rutiner som ska sätta sig, umgänge med pappan, känslor kring skilsmässan och möjligen även kring lojaliteten med mamman.

Så småningom lär det se annorlunda ut.

Herregud,  det är vuxna människor!
  • Anonym (ge det tid)
    Xenia skrev 2024-07-26 01:43:57 följande:
    Jag tycker inte ni ska lägga er platt för hennes manipulerande. Du kan avstå från att besöka din särbo när det är dotterns tid att vara hos sin pappa. Vill hon besöka sin pappa då hon egentligen ska vara hos sin mamma, så säger pappan förstås att hon är välkommen och att hon då får träffa dig. Vill hon inte komma då, så är det hennes beslut.

Ja, pappan får träffa dottern mer sällan då men annars ger han efter för utpressning. Dessutom så är det ju intte säkert att han får träffa henne ändå, eftersom hon ofta inte kommer iaf.

Om jag skulle tvingas plötsligt lämna min särbo för att hans dotter oväntat förkunnar att hon nådigt tänker besöka honom, då skulle jag känna mig som en älskarinna, en skamlig hemlighet som inte får synas.
    Som jag skrev tidigare så håller jag med i sak, barn bestämmer inte vem föräldrarna ska träffa.
    Men i detta fall har ts och mannen träffats i en månad! 
    En månad, när fick dottern ens veta att pappan har en ny kvinna? 
    Efter första dejten? eller tex 2 veckor senare, då alltså för 2 veckor sedan.
    Hur många helger har då dottern hunnit säga att hon inte vill träffa ts? 
    Hon kommer ju inte ens varje helg. 
    Hon bor hos mamman som flyttade ut för 2 månader sen, dottern har alltså precis då själv flyttat från pappa. 
    När fick hon veta om ts? 
    kallar man sig särbos efter 1 månad? det är ju inte konstigt om barnen inte ser ts så efter ett par veckor utan mer pappas dejt!

Det har gått en månad sen ts och mannen blev tillsammans kan ju inte ha handlat om flera helger, 

Ts får ge det lite mer tid, allt är ju precis nytt, barnen kan ju inte ha vetat om henne mer än ett par veckor, mamman och dottern har precis flyttat ut

1 månad är ju inte länge att ha varit tillsammans och för barnen är det ju ännu kortare tid. Tror att dottern ändrar sig bara det gått lite längre tid och hon ser att pappan och ts håller ihop! 
  • Anonym (Mimmi)

Är ni lika överdrivet löjliga om "barnen" är 30? Eller 40? Ska det fjantas liks mycket med eventuella barnbarn?

• Jemp
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-07-26 12:27:03 följande:

Är ni lika överdrivet löjliga om "barnen" är 30? Eller 40? Ska det fjantas liks mycket med eventuella barnbarn?

De flesta har nog inte ens berättat om sitt förhållande så tidigt. Jag har definitivt inte träffat min mammas partners så tidigt. 

Då är skilsmässan gammal. Nyseparerade föräldrar verkar påverka även vuxna barn, är min uppfattning utifrån. 

• Anonym (Jane)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-07-26 12:27:03 följande:

Bor barnen ens hemma då?

Dålig jämförelse. 

• Tukt

Det en del inte tycks ta med i beräkningen är att det inte sällan tas hänsyn till gemensamma vänner vid et separation. Så det vore ju konstigt om en inte visade sin barn en viss respekt.

• Anonym (Mimmi)
    Tukt skrev 2024-07-26 12:34:58 följande:

Det en del inte tycks ta med i beräkningen är att det inte sällan tas hänsyn till gemensamma vänner vid et separation. Så det vore ju konstigt om en inte visade sin barn en viss respekt.

Det har jag aldrig hört, o h då har jag levt i 60 år.
  • Tukt
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-07-26 13:32:01 följande:
    Det har jag aldrig hört, o h då har jag levt i 60 år.
    Grattis på födelsedagen!
  • Anonym (Mimmi)
    Tukt skrev 2024-07-26 13:38:30 följande:
    Grattis på födelsedagen!
    Nåja, kanske inte på dagen. Men tack ändå ! Cool
  • Core
    Xenia skrev 2024-07-25 18:42:18 följande:
    Det är inte föräldrars uppgift att fixa att barnen aldrig blir ledsna. (Då är man verkigen en curlingförälder.)

Han borde ha ett snack med henne och fråga om hon verkligen vill att han ska leva ensam resten av sitt liv?

Om en månad är för kort tid för henne att vänja sig, räcker 3 månader? Räcker 6 månader? Hur länge tycker pappan att hon ska få vägra att träffa dig? 

Vad säger sonen då? Har han accepterat att du finns i pappans liv?
    Bra fråga att ställa om man vill förstöra din relation till ungarna en lång tid framöver. Det handlar väl om att ha lite känsla, vara kvar i dejtingstadiet, träffas nån gång i veckan på en nivå som inte innebär att man måste offentliggöra det på en längre tid som vuxna generellt brukar göra. Ha lite känsla, när har det värsta från separationen läkt? Det är en del att bearbeta och prata ut om, även för större barn. Chilla för fan, allvarligt, det är en omöjlighet att hunnit känna på den andra som person på en så kort tid. 
Svar på tråden Hans barn..