Inlägg från: Anonym (ge det tid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ge det tid)

Hans barn..

Nej jag tycker inte att barn speciellt äldre ska bestämma vem deras föräldrar träffar men just i det här fallet låter det mer som att ge det tid.
    Ni har varit tillsammans i en månad!
    En månad och du har träffat hans son 2 ggr redan.
    Hans dotter bor hos mamman så att du inte hunnit träffa en 18 åring ännu är ju inte konstigt.
    Hon kommer till sin pappa vissa helger så det kan ju inte handla om flera helger som hon vägrat komma när ni bara träffats 1 månad.

Ge det lite mer tid, mamman flyttade ut för 2 månader sen även om dom sa i höstas att det var slut.
    Ni har setts 1 månad, alla är inte intresserade av föräldrars nya efter så kort tid.
    När berättade ni om ni träffades för 1 månad sen?
    direkt efter ni träffats? 2 veckor senare? eller hur snabbt? 
    det har ju bara gått några veckor! 

Dottern vill säkert träffa dig när det gått längre tid, 1 månad och tonåringarna vet ju inte ens då om det kommer att hålla mellan er, ni är kära men dom kanske ser det som en dejt!
    en 18 åring kanske inte är intresserad av pappas ?dejt? som hon kanske ser det som efter så kort tid.
    Hon bor ju inte ens hos pappan utan kommer någon helg så då är det ju inte hon som gör att ni inte är hos din nya man.

Bor hon med mamman som flyttade för 2 månader sen har alltså dottern också nyligen flyttat ifrån sitt gamla hem, då är det ju inte konstigt om hon tycker att hon när hon kommer tillbaka ?hem? tycker att det är konstigt att en ny kvinna är där så snabbt typ första eller andra helgen hon kommer tillbaka hem till pappan.

Ge det tid! 

• Anonym (ge det tid)
    Xenia skrev 2024-07-26 01:43:57 följande:
    Jag tycker inte ni ska lägga er platt för hennes manipulerande. Du kan avstå från att besöka din särbo när det är dotterns tid att vara hos sin pappa. Vill hon besöka sin pappa då hon egentligen ska vara hos sin mamma, så säger pappan förstås att hon är välkommen och att hon då får träffa dig. Vill hon inte komma då, så är det hennes beslut.

Ja, pappan får träffa dottern mer sällan då men annars ger han efter för utpressning. Dessutom så är det ju intte säkert att han får träffa henne ändå, eftersom hon ofta inte kommer iaf.

Om jag skulle tvingas plötsligt lämna min särbo för att hans dotter oväntat förkunnar att hon nådigt tänker besöka honom, då skulle jag känna mig som en älskarinna, en skamlig hemlighet som inte får synas.
    Som jag skrev tidigare så håller jag med i sak, barn bestämmer inte vem föräldrarna ska träffa.
    Men i detta fall har ts och mannen träffats i en månad! 
    En månad, när fick dottern ens veta att pappan har en ny kvinna? 
    Efter första dejten? eller tex 2 veckor senare, då alltså för 2 veckor sedan.
    Hur många helger har då dottern hunnit säga att hon inte vill träffa ts? 
    Hon kommer ju inte ens varje helg. 
    Hon bor hos mamman som flyttade ut för 2 månader sen, dottern har alltså precis då själv flyttat från pappa. 
    När fick hon veta om ts? 
    kallar man sig särbos efter 1 månad? det är ju inte konstigt om barnen inte ser ts så efter ett par veckor utan mer pappas dejt!

Det har gått en månad sen ts och mannen blev tillsammans kan ju inte ha handlat om flera helger, 

Ts får ge det lite mer tid, allt är ju precis nytt, barnen kan ju inte ha vetat om henne mer än ett par veckor, mamman och dottern har precis flyttat ut

1 månad är ju inte länge att ha varit tillsammans och för barnen är det ju ännu kortare tid. Tror att dottern ändrar sig bara det gått lite längre tid och hon ser att pappan och ts håller ihop! 
Svar på tråden Hans barn..