• Anonym (Kär och orolig)

    Hans barn..

    Har ganska nyss äntligen träffat kärleken igen, sen en månad tillbaka ungefär. Vi är båda galet kära. 
    Han och hans ex har sedan i höstas bestämt att dom ska gå isär som vänner men det tog tid innan hon fick ny lägenheten och så... Så hon flyttade för 2 månader sen.  Dom har två barn ihop som är 18 och 21. Alltså vuxna. 18 åringen bor hos mamma och han, 21 åringen hos sin pappa då. Dessa båda två tycker att det går för fort att deras pappa träffar ny och är inte alls glada i att vi träffats. Jag har träffat sonen två gånger. Men dottern har jag inte fått träffa än. Hon är nog mest sur. Och min kille nu då tycker att om hon är hos honom nån helg så ska vi inte träffas. Och jag märker på honom att han är orolig av detta. Och det är jag med. Hur sjutton får man detta att gå ihop. Självklart är barnen jätteviktiga och jag villl inte på nåt sätt komma emellan han och barnen. Samtidigt känner jag att dom är stora, inte hemma på helgerna direkt. Ska din få styra så att vi inte kan träffas och i värsta yta fall behöva göra slut? Nån som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Hans barn..
  • Anonym (Jane)

    Men herregud, låt barnen vänja sig. Visst, de är inte små, men de bor ju fortfarande hemma, så det är en omställning för dom.

    Det är väl ok att pappan dejtar, men han får sköta det utanför hemmet nu i början.

  • Anonym (H)

    Om ni varit tillsammans i en månad, känns det helt normalt för mig att inte redan blanda in barnen. Är nog bra om barnen får bearbeta skilsmässan först. Och efter endast en månad, tycker inte jag att man kan avgöra om förhållandet är hållbart. 

  • Anonym (G)

    Varför ens träffa hans barn om ni bara setts en månad? Fokusera på att lära känna varandra istället, för det gör ni inte efter en månad så er relation kan knappast kallas seriös än. 


    Jag har också tackat nej och sagt ifrån till att träffa min pappas nya kvinnor innan de varit tillsammans minst ett år. Han har haft säkert 7-8 olika de senaste åren. 

  • Anonym (Kär och orolig)
    Anonym (Jane) skrev 2024-07-25 10:46:34 följande:

    Men herregud, låt barnen vänja sig. Visst, de är inte små, men de bor ju fortfarande hemma, så det är en omställning för dom.

    Det är väl ok att pappan dejtar, men han får sköta det utanför hemmet nu i början.


    Tänker att dom har velat om i över ett halvår att dom ska gå isär och sen efter nyår så har mamman då varit borta mycket, hos släkt och vänner och så för dom tyckt det varit jobbigt att vara tillsammans. Så barnen har ju vetat om det.  Men visst, det är en omställning för dom. Det förstår jag med. Jag har ju själv barn som gått igenom en skilsmässa. 
  • Anonym (HM)

    Ta det lugnt, det har bara gått en månad och det var inte så länge sedan mamman flyttade. Träffas utanför hemmet så länge. Barnen vänjer sig, ge det tid bara.

  • Anonym (Kär och orolig)
    Anonym (H) skrev 2024-07-25 10:48:09 följande:

    Om ni varit tillsammans i en månad, känns det helt normalt för mig att inte redan blanda in barnen. Är nog bra om barnen får bearbeta skilsmässan först. Och efter endast en månad, tycker inte jag att man kan avgöra om förhållandet är hållbart. 


    Dom har ju vetat om skilsmässan i över ett halv år. Det är ju det att dom inte löst boendet. 
    Ibland känner man att det är rätt, detta känns mer än rätt. Men vill ju såklart att barnen ska acceptera det.  Svårt att inte blanda in barnen när dom bor hemma. 
  • Anonym (Kär och orolig)
    Anonym (G) skrev 2024-07-25 10:54:41 följande:

    Varför ens träffa hans barn om ni bara setts en månad? Fokusera på att lära känna varandra istället, för det gör ni inte efter en månad så er relation kan knappast kallas seriös än. 


    Jag har också tackat nej och sagt ifrån till att träffa min pappas nya kvinnor innan de varit tillsammans minst ett år. Han har haft säkert 7-8 olika de senaste åren. 


    Men svårt att kära känna varandra när vi båda har barn hemma. Jag har det med. Och vi är hemma hos mig mycket men svårt att få till nåt bra när man bor i liten lägenhet. 
    Ska man inte få presenteras för varandra på ett år. Oj! Du hur ska vi kunna träffas om inte barnen får vara med på ett helt år? Vi kan ju inte alltid hänga ute. Då lär vi aldrig känna varandra och det lär ta slut. 
  • Anonym (Kär och orolig)
    Anonym (HM) skrev 2024-07-25 10:57:05 följande:

    Ta det lugnt, det har bara gått en månad och det var inte så länge sedan mamman flyttade. Träffas utanför hemmet så länge. Barnen vänjer sig, ge det tid bara.


    Tack. Svårt att hänga ute jämnt bara. Även nu när det är sommar. 
  • Tukt

    Det här är ju ett återkommande ämne på Familjeliv då man ska bilda nya familjeliknande konstellationer trots att man har barn sedan tidigare.
    Har man barn får man ta ansvar för dessa och inte räkna med att de har samma känslor för nya individer som ska kliva in i deras, förhoppningsvis, trygga miljö och ha den på samma villkor som de själva.

  • Anonym (G)
    Anonym (Kär och orolig) skrev 2024-07-25 11:02:50 följande:
    Men svårt att kära känna varandra när vi båda har barn hemma. Jag har det med. Och vi är hemma hos mig mycket men svårt att få till nåt bra när man bor i liten lägenhet. 
    Ska man inte få presenteras för varandra på ett år. Oj! Du hur ska vi kunna träffas om inte barnen får vara med på ett helt år? Vi kan ju inte alltid hänga ute. Då lär vi aldrig känna varandra och det lär ta slut. 
    En 18-åring och en 21-åring som är hemma hela tiden? De är väl hos sin mamma ibland åtminstone och ni kan väl ses ute hur mycket som helst eftersom de klarar sig hemma själva. 

    Ja, ett år MINST. Bara för att ni känner er nykära kan ni inte förvänta er att hans barn vill lägga ner tid och energi på att lära känna en ny människa som det inte är så troligt att det kommer hålla med ändå. 
Svar på tråden Hans barn..