Anonym (Kär och orolig) skrev 2024-07-25 13:27:41 följande:
Ett år sen ungefär som vi separerade och det är ungefär lika länge sen som som beslutade att gå isär vilket som berättade för barnen. Sen fick hon inget bra boende so bodde kvar. Men sen i vintras bodde hon hos föräldrarna mycket. Och då tycker jag att är man 18 pick 21 år, då borde man fatta och ta in att det är slut mellan mamma och pappa. Och vill inte barnen att föräldrarna ska vara lyckliga? Vill man att ens förälder ska sitta hemma och tycka synd om sig? Istället för att ge sig ut och bli lycklig igen? Eller vad tycker du om det?
Hade barnen varit 5 år, 8 år, 12 år eller liknande. Japp, då hade jag fattat. Men inte när man är i stort sett vuxen.
Jag hade brytt mig om mina barn såklart men ifrågasatt varför dom inte vin se mig lycklig och kär.
Vin du se dina föräldrar deppiga och sitta hemma och dega eller vara ute och träffa nån och bara lycklig?
Fast har hans barn hindrat honom från att träffa dig? Eller är det han som vill ta det lugnt och låta barnen landa i att ha skilda föräldrar?
Jag förstår inte heller varför ni inte kan vara hemma hos er, dina barn gillar ju honom. Det jag tycker är konstigt är din brådska med att vara del av hans liv, ni känner ju knappt varandra. Sedan att du inte har kapaciteten att förstå att du och dina barn inte är facit på hur man reagerar och påverkas av en skilsmässa känns också märkligt.
Frågan är om ni är så kompatibla, om det kommer att hålla i längden med så olika syn samt din oförmåga att förstå andras perspektiv.