• Jemp

Hans barn..

Även om vuxna barn inte kan/ska hindra sina föräldrar från nya förhållanden kan de givetvis ha känslor kring föräldrarnas separation och att så snabbt gå vidare. Att han inte vill tvinga 18 åringen att träffa den väldigt nya relationen de få gånger hon är hos honom är inte konstigt.

• Jemp
    Anonym (Kär och orolig) skrev 2024-07-25 15:36:32 följande:
    Självklart får hon/ bör hon ha känslor över att hennes föräldrar skiljer sig. Men också förstå att livet inte blir som man tänkt sig alltid.

Jag har inte sagt att vi ska träffas hon och jag än förrän hon känner sig redo. När hon är hos honom (vilket nästan aldrig händer inte ens innan vi träffades) då håller jag mig därifrån. 
    Okej, det var ju det din ts handlar om. Vad är då problemet?
  • Jemp
    Anonym (Kär och orolig) skrev 2024-07-25 16:06:31 följande:
    Det handlar om att hon inte vill att vi ses överhuvudtaget. Hon vill inte att hennes pappa ska träffa nån. Och vid tvi tillfällen nu har hon sagt att hon ska komma till honom så jag åker inte dit såklart. Han blir ju glad att hon ska komma och hälsa på. Tror ni hon kommer? Nä! Tror hon gör det för att jävlas så jag inte åker dit. 

De har ju öht inte hunnit hitta några rutiner för sitt umgänge innan du kom in i bilden. 

Jag tror du gör dig själv en tjänst genom att inte göra henne till en fiende innan ni ens träffas och du bara känt din partner i några veckor.

• Jemp
    Anonym (Kär och orolig) skrev 2024-07-25 16:34:59 följande:
    Ja jag har inte tänkt träffa henne på länge om hon nu inte bara dyker upp nångång. Men som sagt, hon vill inte att vi ses alls. Hon vill att hennes pappa ska sitta själv hemma och tycka synd om sig själv. Han ska inte få ha nåt kul I livet längre. Och detta då trots att hon själv nästan aldrig träffar sin pappa. 

Att inte vara positiv till att han träffar en ny så snabbt är ju inte samma sak som att man inte vill sina föräldrar väl.

Jag menar inte att ni ska göra slut eller egentligen gör fel, men att barnen inte gillar det är nog väldigt normalt. 

• Jemp
    Xenia skrev 2024-07-26 01:31:01 följande:
    Men är man uttalat negativ och inte ens vill träffa pappans nya, så tänker man verkligen inte på pappans väl. Är väl iofs inget nytt att tonåringar kan vara väldigt ego och enbart utgå från sina egna känslor. Men ska verkligen pappan och hans särbo lägga sig platt för dottern, så att särbon inte ens får komma dit när dottern förkunnat att hon ska komma dit (och så kommer hon inte ens!)?

Jag tycker det är rimligt att inte träffa dottern nu, ja. Hon har precis flyttat ifrån sin pappa (med mamman) och det är rimligare att de får hitta egna rutiner att umgås än att ts ska vara där och påverka relationen. Att hon inte dyker upp när hon sagt tycker jag pappan ska prata med henne om, men utifrån att han blir besviken, inte att han missar tid med sin nya. 

Det är nya rutiner som ska sätta sig, umgänge med pappan, känslor kring skilsmässan och möjligen även kring lojaliteten med mamman.

Så småningom lär det se annorlunda ut.

• Jemp
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-07-26 12:27:03 följande:

Är ni lika överdrivet löjliga om "barnen" är 30? Eller 40? Ska det fjantas liks mycket med eventuella barnbarn?

De flesta har nog inte ens berättat om sitt förhållande så tidigt. Jag har definitivt inte träffat min mammas partners så tidigt. 

Då är skilsmässan gammal. Nyseparerade föräldrar verkar påverka även vuxna barn, är min uppfattning utifrån. 

Svar på tråden Hans barn..