Anonym (Kfkf) skrev 2024-07-23 09:52:45 följande:
Vad menar du med skjuter upp i armen? Droger? Man får ju såklart ha grunder för en anmälan, inte bara hitta på något/tro saker. Saker som man sett eller hört själv. Skrik och slag i väggar är iallafall bra grunder tycker jag till en orosmalan.
Slår man i väggar är väl risken relativt hög att det är annat våld också inblandat.
Familjen behöver ju hjälp iallafall. Om man hör sådant.
Nej det är det inte eftersom barn kan bete sig lite hur som helst utan att det betyder något. Har du barn själv?
Nej, det är inte hög risk bara för att någon slår i väggarna.
Jaså, det gör de? Det vet du inget om!
Anonym (Kfkf) skrev 2024-07-23 09:55:21 följande:
Om jag hör någon skrika och slå i väggar och grejer var och varannan dag så tycker jag snarare det är märkligt om man inte reagerar. Det är ju uppenbart att någon inte mår bra iallafall och behöver hjälp.
Min syrra har autism och betedde sig likadant, skrek och slogs. Hur mådde hon då? Skit. Hur mådde jag? skit.
Som sagt, min mamma var tyvärr inte så bra. Hon hade behövt hjälp. Hela familjen hade behövt det. Allt handlar bara om henne. Men ingen reagerade trots att alla visste.
Du måste sluta utgå från ditt eget trauma och fatta att inte alla familjer har problem bara för att de lever om mycket! Om grannarna stör genom att slå i väggarna ringer man hyresvärden och lämnar in klagomål, men det finns inget som tyder på att det behövs en orosanmälan. Då ska det verkligen bero på vad det är för slag och skrik man hör, om det är ett par som bråkar och gråter och vrålar åt varandra t ex, men inte för att barnen är stökiga!