• Anonym (Sugen)

    Saknar sex

    Jag valde att lämna min man efter 19år för att jag känner att jag saknar saker i mitt förhållande och orkar inte göra så mycket som jag har gjort. 

    Men nu har det snart gått 4 månader och jag saknar sex. 
    Känner mig inte mentalt redo att träffa någon.  Mår för psykiskt dåligt av ensamhet och att komma in i att vara själv.  Men saknar känslan av någon som rör mig och tycker att jag är sexig. Saknar sex. Älskar närhet

    Hur lång tid tar det innan man vågar gå vidare.  Å är det bara appar som gäller. 
    Är ute efter sex Men inget förhållande.
    Hur blir man inte känslomässigt anknyten till de man ligger med? 

  • Svar på tråden Saknar sex
  • Eurydike

    Förstår känslan. Jag kände samma sak när jag lämnade mitt ex, men var precis som du inte redo för att träffa någon. Det ledde till att jag började skriva sexfantasier tillsammans med någon, vilket var spännande. Nu var det gått två och ett halvt år sedan jag gjorde slut och jag har fortfarande inte lyckats gå vidare. När jag lämnade mitt förrförra ex hittade jag en ny kille på fyra dagar, så jag ville inte upprepa det misstaget. Istället kommer det väl att ta fyra år den här gången 🙄

  • Anonym (Sugen)

    Oj vad snabbt du hittade någon förra gången. Kändes det bra för stunden men sen funkade det inte? 
    Vad är du rädd för denna gång? 

    Jag vet inte ens om jag vill gå in i något seriöst.  Men vet att jag har en stort sug efter sex. 

  • Eurydike
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-17 20:35:17 följande:

    Oj vad snabbt du hittade någon förra gången. Kändes det bra för stunden men sen funkade det inte? 
    Vad är du rädd för denna gång? 

    Jag vet inte ens om jag vill gå in i något seriöst.  Men vet att jag har en stort sug efter sex. 


    Jag vet 😅 Det var alldeles FÖR snabbt! Ja, det kändes bra för stunden och jag var tillsammans med honom i många år, men det var ändå inget bra beslut. Jag hann inte reflektera över vad som gick fel i den tidigare relationen, utan rusade bara vidare i livet. Nu är jag rädd att det ska bli på samma sätt (det som var fel i relationen) igen och igen och igen.

    Förstår dig. Jag tror det är bra att vara singel ett tag och lära känna sig själv och kanske ligga runt ☺️
  • Anonym (King kobra)

    Hur gammal är du om man får fråga? 

  • Anonym (Sugen)

    Ligga runt är väll något jag vill. Men känner ändå att jag har svårt för det.  Men som sagt det har inte gått så lång tid ännu.  Men det är det som fastnat i mitt huvud att jag vill ha sex med någon. 
    Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.  Tänker att många letar efter någon seriöst och då förstör man någons känslor. 
    Jag var bara 18 när jag gick in i detta långa förhållande.  Så vad visste jag själv om livet vad jag ville då. Det är nu som man insett att det är något annat man vill ha. 
    Jag är idag 37år.
    Är också rädd att springa in I någon ny relation för att det känns tryggt.  Men att glömma bort vad det är jag vill ha.  Jag vill lära känna mig själv och inte stressa in i något. Tycker det är jobbigt att vara själv just nu.  Å tänker för att dämpa det kanske det är enkelt att springa in I något nytt som bedövar känslorna av ensamhet. 

  • Anonym (B2RJ)

    Du behöver hitta en FWB som du kan ha trevligt med, men det är kanske inte så lätt. Kanske hitta en KK eller fler, och en sexig kvinna bör inte ha det så svårt att få sex.

  • Anonym (Sugen)

    Jag har en vän som har erbjudit mig FWB men jag har mått rätt dåligt.  Så han har sagt att han inte vill utnyttja mig när jag mår så dåligt. Vi har haft sex en gång men inte mer än så.  Jag längtar efter att få göra det igen.  Men vet inte om han vill. 
    Jag är även rädd att få känslor för honom. Då jag längtar för mycket efter att få ligga med honom. Det är minst 6 veckor sedan det hände första gången.  Han sa direkt att vi kan vara FWB. Men som sagt mådde inte så dåligt just då.  Som jag gjort på sistone.  Hur ska jag tolka det då? 
    Jag kände att I mitt tidigare förhållande var sexlivet inte så roligt.  Å när vi hade sex var det wow. Inte känt mig så sugen till sex på flera flera år.  Så han väckte några nya känslor av kåthet i mig som jag vill känna igen. 

  • Anonym (Tanke)

    Är det inte svårt att bara ha sex med någon utan att det utvecklas känslor. Jag själv är singel och vill inte ha ett nytt förhållande, just nu. Har svårt att tänka mig att träffa någon för att bara ha sex. Man är ju ändå två och den andra kanske blir förälskad och då blir allt komplicerat.

  • Anonym (Sugen)

    Den frågan ställer jag mig också. 
    Men tanken är väll att man får vara väldigt ärliga mot varandra.  Får man känslor så måste man säga det och avsluta den sexuella relationen och försöka att fortsätta att vara vänner.
    Jag vill inte ha någon relation nu heller. Men är man van att leva i en relation så är man samtidigt trygg i det på något sätt och trivs i det.  Men känner att jag vill leva och känna mig fri

  • Anonym (B2RJ)
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-18 07:20:18 följande:

    Den frågan ställer jag mig också. 
    Men tanken är väll att man får vara väldigt ärliga mot varandra.  Får man känslor så måste man säga det och avsluta den sexuella relationen och försöka att fortsätta att vara vänner.
    Jag vill inte ha någon relation nu heller. Men är man van att leva i en relation så är man samtidigt trygg i det på något sätt och trivs i det.  Men känner att jag vill leva och känna mig fri


    Det där med att vara FWB med någon är svårt, det är inte alla som klarar av. Någon som du håller av som vän och som är tillräckligt attraktiv för att ha sex, då är det ju stor risk för att det blir känslor för mer. Jag hade själv en period då jag blev kall och efter ett uppbrott och då var livrädd för känslor. Då gick det bra att ligga runt, men ett par gånger kände jag att det var på väg att bli känslor, så då flydde jag.
Svar på tråden Saknar sex