• Anonym (Sugen)

Saknar sex

Jag valde att lämna min man efter 19år för att jag känner att jag saknar saker i mitt förhållande och orkar inte göra så mycket som jag har gjort. 

Men nu har det snart gått 4 månader och jag saknar sex. 
    Känner mig inte mentalt redo att träffa någon.  Mår för psykiskt dåligt av ensamhet och att komma in i att vara själv.  Men saknar känslan av någon som rör mig och tycker att jag är sexig. Saknar sex. Älskar närhet

Hur lång tid tar det innan man vågar gå vidare.  Å är det bara appar som gäller. 
    Är ute efter sex Men inget förhållande.
    Hur blir man inte känslomässigt anknyten till de man ligger med? 

• Svar på tråden Saknar sex
  • Anonym (Sugen)
    Man 78 skrev 2024-06-20 11:32:23 följande:
    Det var en lång process som egentligen började för flera år sedan, sen är det toppar och dalar men det gnagde hela tiden. Tog tid innan hon kunde flytta till egen lägenhet så det är endast senaste året jag bott helt själv även om relationen dog före det. 

Just nu söker jag egentligen någon att ha sex med men det vore även kul om det skulle kunna gå få till någon form av umgänge där man har kul också. Så typ FWB såsom du beskriver det. 

Känner inte för en relation just nu men samtidigt kan det säkert fort ändras om känslor dyker upp, länge sedan jag var nykär så skulle jag bli det kanske allt ställs på ända och jag gör en total omvärdering av situationen. 
    Ja ibland tar det mycket tid för den andre att hitta någonstans att bo. 

Samma som mig då. Men jag är rädd att det är jag som faller pladask bara för att jag är i behov eller blir väldigt glad om någon ger mig uppmärksamhet och närhet. 

Men jag vill inte gå in i någon ny relation.
    Så måste komma underfund med hur man jag ha en realtion som vänner med sex utan att blanda in massa känslor.  Men ärlighet är ju det man ska jobba med såklart.  Börjar man känna något så säger man det.  Så man kan avsluta och bara vara vänner
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 11:41:07 följande:
    Ja ibland tar det mycket tid för den andre att hitta någonstans att bo. 

Samma som mig då. Men jag är rädd att det är jag som faller pladask bara för att jag är i behov eller blir väldigt glad om någon ger mig uppmärksamhet och närhet. 

Men jag vill inte gå in i någon ny relation.
    Så måste komma underfund med hur man jag ha en realtion som vänner med sex utan att blanda in massa känslor.  Men ärlighet är ju det man ska jobba med såklart.  Börjar man känna något så säger man det.  Så man kan avsluta och bara vara vänner
    Det som verkar fördelaktigt med den här killen du nämner är ju att ni känner varandra och han verkar vara vettig och inte bara köra på så ni har en kommunikation som fungerar vilket är en mycket bra början. 

Hur ser du på ONS och liknande tillfälliga förbindelser för att komma upp i sadeln igen lite?
  • Anonym (Sugen)
    Man 78 skrev 2024-06-20 12:50:47 följande:
    Det som verkar fördelaktigt med den här killen du nämner är ju att ni känner varandra och han verkar vara vettig och inte bara köra på så ni har en kommunikation som fungerar vilket är en mycket bra början. 

Hur ser du på ONS och liknande tillfälliga förbindelser för att komma upp i sadeln igen lite?
    Ja han verkar ärlig på den fronten. Annars är vi bara kompisar. Han har inte velat utnyttja mig när jag mått som sämst. Vilket känns fint.  Ska vi ligga med varandra ska jag må bra. 

Det hade säkert varit jätte bra med ONS men är även lite rädd för det men nyfiken
  • Freddie K

Jag saknar sex också. Det har gått åtta år sen sist. Jag skriver mycket sexnoveller och så, men det är ju inte samma sak som att ha sex med någon. Jag saknar närheten och ömheten och att få bli älskad och behövd.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Sugen)
    Freddie K skrev 2024-06-20 13:41:23 följande:

Jag saknar sex också. Det har gått åtta år sen sist. Jag skriver mycket sexnoveller och så, men det är ju inte samma sak som att ha sex med någon. Jag saknar närheten och ömheten och att få bli älskad och behövd.

Har du inte hittat någon som kan ge dig det?
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 13:07:28 följande:
    Ja han verkar ärlig på den fronten. Annars är vi bara kompisar. Han har inte velat utnyttja mig när jag mått som sämst. Vilket känns fint.  Ska vi ligga med varandra ska jag må bra. 

Det hade säkert varit jätte bra med ONS men är även lite rädd för det men nyfiken
    Som sagt kan det kännas krångligt och energikrävande att ge sig ut och ligga med någon ny. Gäller ju att hamna i en situation där man kan träffa någon också, någon app eller krogen eller annat socialt tillfälle. 

Lyckades få till några träffar i alla fall med en tjej tidigare i år men jag kände att det blev väldigt stressigt och så att planera in och hinna med faktiskt, är kanske tråkig men det tog lite energi där ett tag. Barn var annan vecka också plus jobb med mera. 

Ser dock fram emot sommaren så vi får se. 
  • Gbgkillen73a
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 11:26:25 följande:
    Okej det låter ju underbar att ha någon att ha sex med men inga förpliktelser, varför slutade ni att ses?
    Jag har nog väldigt svårt med att träffa en gift man. 
    Har ju mycket funderingar på hur jag ens ska göra med denna kille som erbjudit fwb? Då jag inte kan sätta känslor om det är kärlekskänslor eller attraktion. Vill absolut ligga med honom igen.  Nu är det dock säkert 6 veckor sen.  Men tror erbjudandet kvarstår. Har bara inte funnits tillfälle
    Jsg och min FWB slutade att ses nät jag träffade en tjej som jag förälskade mig i. Men perioden med min FWB minns jag med glädje. Ja det är viktigt att må bra och veta vad man vill. Med öppenhet så brukar det gå bra. Under min singelperiod så träffade jag en rad olika gifta fruar. Det var ljuvligt skönt.
  • Anonym (Sugen)
    Gbgkillen73a skrev 2024-06-20 15:10:49 följande:
    Jsg och min FWB slutade att ses nät jag träffade en tjej som jag förälskade mig i. Men perioden med min FWB minns jag med glädje. Ja det är viktigt att må bra och veta vad man vill. Med öppenhet så brukar det gå bra. Under min singelperiod så träffade jag en rad olika gifta fruar. Det var ljuvligt skönt.
    Är du fotfarande vän med din FWB?
    härligt och få hitta kärleken ändå ❤️
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 13:07:28 följande:

Innan du träffade killen som du nu lämnat hann du testa lite olika då eller känner du att det är något du har kvar att utforska?
  • Anonym (Sugen)
    Man 78 skrev 2024-06-20 21:30:05 följande:
    Innan du träffade killen som du nu lämnat hann du testa lite olika då eller känner du att det är något du har kvar att utforska?
    Jag han med några få.  Så jag har mycket kvar att utforska tänker jag
Svar på tråden Saknar sex