• Man 78

Saknar sex

Anonym (Sugen) skrev 2024-06-17 18:23:48 följande:
    Saknar sex

Jag valde att lämna min man efter 19år för att jag känner att jag saknar saker i mitt förhållande och orkar inte göra så mycket som jag har gjort. 

Men nu har det snart gått 4 månader och jag saknar sex. 
    Känner mig inte mentalt redo att träffa någon.  Mår för psykiskt dåligt av ensamhet och att komma in i att vara själv.  Men saknar känslan av någon som rör mig och tycker att jag är sexig. Saknar sex. Älskar närhet

Hur lång tid tar det innan man vågar gå vidare.  Å är det bara appar som gäller. 
    Är ute efter sex Men inget förhållande.
    Hur blir man inte känslomässigt anknyten till de man ligger med? 

Känner igen mig, när jag och mitt ex skilde oss efter 20+ år så blev det både konstigt och jobbigt. Beslutet var helt rätt och jag ville det men det tar mycket energi och kraft. Känner själv att det är ett mörker att hitta någon, skulle inte ha något emot en KK eller liknande arrangemang men det kräver otroligt mycket engagemang på appar och sidor. Engagemang och ork som inte alltid finns tyvärr men det blir bättre och bättre. Lycka till. 
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 08:56:41 följande:
    Hur länge sedan var det du själv gick igenom samma sak? Det tar sjukt mycket energi och tankar. Vet du själv vad det är du söker? 
    Det var en lång process som egentligen började för flera år sedan, sen är det toppar och dalar men det gnagde hela tiden. Tog tid innan hon kunde flytta till egen lägenhet så det är endast senaste året jag bott helt själv även om relationen dog före det. 

Just nu söker jag egentligen någon att ha sex med men det vore även kul om det skulle kunna gå få till någon form av umgänge där man har kul också. Så typ FWB såsom du beskriver det. 

Känner inte för en relation just nu men samtidigt kan det säkert fort ändras om känslor dyker upp, länge sedan jag var nykär så skulle jag bli det kanske allt ställs på ända och jag gör en total omvärdering av situationen. 
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 11:41:07 följande:
    Ja ibland tar det mycket tid för den andre att hitta någonstans att bo. 

Samma som mig då. Men jag är rädd att det är jag som faller pladask bara för att jag är i behov eller blir väldigt glad om någon ger mig uppmärksamhet och närhet. 

Men jag vill inte gå in i någon ny relation.
    Så måste komma underfund med hur man jag ha en realtion som vänner med sex utan att blanda in massa känslor.  Men ärlighet är ju det man ska jobba med såklart.  Börjar man känna något så säger man det.  Så man kan avsluta och bara vara vänner
    Det som verkar fördelaktigt med den här killen du nämner är ju att ni känner varandra och han verkar vara vettig och inte bara köra på så ni har en kommunikation som fungerar vilket är en mycket bra början. 

Hur ser du på ONS och liknande tillfälliga förbindelser för att komma upp i sadeln igen lite?
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 13:07:28 följande:
    Ja han verkar ärlig på den fronten. Annars är vi bara kompisar. Han har inte velat utnyttja mig när jag mått som sämst. Vilket känns fint.  Ska vi ligga med varandra ska jag må bra. 

Det hade säkert varit jätte bra med ONS men är även lite rädd för det men nyfiken
    Som sagt kan det kännas krångligt och energikrävande att ge sig ut och ligga med någon ny. Gäller ju att hamna i en situation där man kan träffa någon också, någon app eller krogen eller annat socialt tillfälle. 

Lyckades få till några träffar i alla fall med en tjej tidigare i år men jag kände att det blev väldigt stressigt och så att planera in och hinna med faktiskt, är kanske tråkig men det tog lite energi där ett tag. Barn var annan vecka också plus jobb med mera. 

Ser dock fram emot sommaren så vi får se. 
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 13:07:28 följande:
    Ja han verkar ärlig på den fronten. Annars är vi bara kompisar. Han har inte velat utnyttja mig när jag mått som sämst. Vilket känns fint.  Ska vi ligga med varandra ska jag må bra. 

Det hade säkert varit jätte bra med ONS men är även lite rädd för det men nyfiken
    Innan du träffade killen som du nu lämnat hann du testa lite olika då eller känner du att det är något du har kvar att utforska?
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 21:40:42 följande:
    Jag han med några få.  Så jag har mycket kvar att utforska tänker jag
    Förstår. Även där kan jag känna igen mig. Även om jag också han med lite är det lätt att känna att åren rusat iväg med en. Hoppas du får tillfälle att prova lite vad det lider. 
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 21:45:37 följande:
    Ja åren har bara sprungit iväg. 
    Sen vet jag inte om jag blir lyckligare av det. 
    Men kan vara Nice med lite bekräftelse.
    Och man får förhoppning känna av vad man har saknat
    Har du barn också?

Bekräftelse är verkligen en bristvara när man levt i ett förhållande som stannat av. 
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 21:49:20 följande:
    Ja jag har två tonåringar.
    Mm det är ju det.  Känner ett behov av att bli bekräftad att jag duger som jag är. 
    Jag hade/har som sagt en form av KK och jag kan bekräfta att det är en egoboost att känna att man duger. 
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 21:57:55 följande:
    Kanske att en kk eller FWB kan vara en lösning för närhet.  När man inte själv vet vad man vill med livet.  För att få närhet och bekräftelse.
    Och båda får njuta för båda behöver det
    Ja det här är en tjej som jag känner och gillar att vara med i övrigt också. Hon är kul och lättsam. Sen klick vi sexuellt också vilket är en viktig del. 
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 22:04:43 följande:
    Ok precis som jag gör med denna kille. 
    Bara hoppas att han vill igen. Och att mitt mående inte har skrämt iväg honom för sexdelen.

Det verkar ju inte som han är bortskrämd än. 

Ni hade bra sex också då?

• Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 22:13:04 följande:
    Jag mådde rätt bra när vi hade sex.  Efter det så har värsta dippen i mitt mående kommit. Men han finns där som vän. När jag frågade om jag kunde få lite närhet snart och jag sa kanske inte så kul när jag mår såhär. Var svaret att han inte ville utnyttja mig när jag mår dåligt. 
    Så jag har inte skrämt bort honom som vän. Men. Hoppas han vill ligga med mig när jag mår bättre. 
    Tror du han vill det? 
    Jag sexet var bra tycker jag
    Som du beskriver det verkar det som om han vill fortsätta ligga. Du beskriver ju honom som en vettig person som vill vänta in dig. 

Var sexet med exet också bra till en början eller var det något där som skavde redan från början?
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 22:24:49 följande:
    Sexet med exet var bra i början.
    Men blev liksom väldigt enformigt och tråkig till slut och väldigt mycket fokus bara på killen.  Jag saknade att hångla. 

Håller tummarna för att han vill, jag vill iallafall göra det igen med honom! 
    Ja sex med samma person i många år kan ju bli rätt enahanda och likadant. Tråkigt att han inte ville hångla, det tycker jag är väldigt upphetsande och en viktig del. 
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 22:28:46 följande:
    Det tycker jag också!  Men fick som svar när jag påpekade det att det är bara sånt man gör i början av ett förhållande. 
    Ja tyvärr blir det väll så I ett långt förhållande
    Haha ja det får ju stå för honom skulle jag vilja påstå. 
    Det som går förlorat är ju den där spänningen och nyhetens behag, det riskerar att gå på autopilot liksom. 
  • Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-20 22:33:21 följande:
    Mm men kan säga som du att äntligen få hångla var väldigt upphetsande. Vilket jag saknat sjukt mycket!
    Förstår det, klart man blir kåt då.

Blev en lång chatt det här :)
  • Man 78

Intressant att någon verkar störa sig på den här tråden och trycker tummen ner på alla inlägg, tummen upp säger jag :)

• Man 78
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-21 08:01:40 följande:
    Klart man blir det.  Bara synd att jag gått miste om det i många år.  Är nog just därför jag saknat det så mycket.  Å fick ju bekräftat att känslan jag mindes stämmer.

Sjukt tråkigt att folk ska trycka tummen ner.  När man försöker lyfta sina problem för att man vill ha lite stöttning och det kanske finns människor som har eller är i samma situation och behöver råd.  Så tacksam att du svarar mig 

Jag tycker själv det är givande och intressant att få prata av sig med andra som man delar upplevelser med. 

Om du vill kan vi fortsätta bolla tankar i PM så behöver ingen bry sig. 

Glad midsommar!

Svar på tråden Saknar sex