• Mia04

Har legat med min systers kille

Anonym (Lotta) skrev 2024-07-31 09:40:48 följande:

Om du tar in att otrohet handlar om ett SVEK TRAUMA kan hända ditt tålamod ökar. I sammanhanget är en månad eller ett par veckor en otroligt kort tidsperiod. Läkningsprocessen tar betydligt längre tid än så. 

I din systers fall har hon dessutom dubbla svek att förhålla sig till och bearbeta. KILLENS OTROHET och DITT SVEK. Du ska utrusta dig med en ökad förståelse inför syrrans sits. Undvika sätta dig och dina behov i första rummet! Ge dig till tåls helt enkelt. :) Har din syrra någon opartisk person att snacka med? 

Det är hur jag har blivit behandlad som man inte inte orkar med. 

jag ska inte behöva ta emot vad som helst

Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-31 10:23:23 följande:
    Jo,det kan man. Bara man vill. Men du ville inte.
     Man kanske tänker annorlunda när man är äldre och mer ?förnuftig?. jag ville visst.
    Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-31 10:36:37 följande:
    Hade du verkligen velat så hade du inte gjort det misstaget.
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:19:05 följande:
    Jo det är du.

jag näbbar inte.

Jo, det gör jag.
    vårda språket, jag har inte betett mig som ett rövhål. Jag har all rätt att bestämma de
    Nej. Jag är inte taskig. Jag är bara ärlig.

Jo,det gör du. Och det har du gjort genom hela tråden.
    Och mot din syster också,enligt dig själv.

Jo,du har betett dig som ett rövhål. Det gör man när man ligger med sin systers kille.
    Nej,du har ingen rätt att bestämma hur din syster ska hantera sveket du har utsatt henne för.Nej,det är inte det minsta synd om dig.
    Du har själv försatt dig i den här situationen.

Du är inte korkad för att du inte vet vad det innebär att gå igenom en kris/sorg.
    Du är korkad för att du har försatt dig själv,och din syster i den här situationen.

Det är inget man kan styra över. Så det avgör inte du.

Jag ville, hela denna situationen är så jävla snuskig och jag kunde inte stoppa den. Men jag du är taskig

Jag men jag står för vad jag har sagt/skrivit.

Nej, det har jag inte gjort, bara lite klantigt åt. Det var ett klantigt misstag. Jo, för vissa saker säger man inte även om man är sviken av sin syster. Det var inte meningen.

jag är inte korkad för det bara lite klumpig/klantig.
    Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-31 10:43:46 följande:
    Du är ett minst lika stort svin som din syrras ex.
    Så sluta försöka framställa dig som något annat än du är.
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:30:05 följande:
    Nej
    Jo.Men då skulle du väl ha gått till din kk då. Eller raggat upp någon på krogen.
    Eller tagit saken i egna händer.
    Inte gett dig på din systers kille!
    Jag tror inte du fattar hur egotrippad din handling faktiskt är.
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:35:26 följande:
    Jo, det måste hon. Jag funderar ärligt att kicka henne i röven om hon inte skärper sig 
    Nej,det måste hon inte alls. Du bestämmer fortfarande inte hur hon ska behandla dig,efter vad du har gjort.

Gör du det så hoppas jag på att du aldrig blir förlåten av henne.
    Det är inte hon som har gjort fel här utan det är du. Nej,du har ingen som helst rätt att ställa några krav på henne nu.
    Du ska ta ansvar för dina handlingar. Inget annat!
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:40:06 följande:
    Jag älskar henne men just nu förstår hon inte sitt egna bästa och så får jag styra henne lite.
    Den enda som inte förstår hennes bästa är ju du.
    Du knullar hennes kille och sen förväntar dig dig att hon ska vara glad och förlåta dig.
    Hur du ens hur korkat tänkt det är?

Skulle du själv vilja bli kallad för svin utan att ha vart otrogen? Jag var klantig men inget svin. 

Jag hade ju tänkt att ta min kk, men klantade till det tidigare på kvällen. Ta saken i egna händer? Att pulla hjälper inte alltid. 

Men hon ska inte behöva behandla mig såhär hur länge som helst.

Jasså, hon har ju kickat mig i röven och det var tydligen ok? Men om jag kickar henne i röven så hoppas du inte hon förlåter mig?

Som sagt jag är trött på att stå med ?byxorna nere? för att hon ska bestämma mina konsekvenser som jag redan har tagit tillräckligt av

Tixter
  • Mia04
    Anonym (Lotta) skrev 2024-07-31 10:57:36 följande:

Mia04. 

Åtminstone testa/försök skifta perspektiv!!!

Din syster är den som hamnat i skiten och behöver jobba med ett dubbelt svek. inte du. Varför har du så svårt för att leva dig in i hur syrran tycker och känner? 

Anonym (Lotta) skrev 2024-07-31 09:40:48 följande:

Om du tar in att otrohet handlar om ett SVEK TRAUMA kan hända ditt tålamod ökar. I sammanhanget är en månad eller ett par veckor en otroligt kort tidsperiod. Läkningsprocessen tar betydligt längre tid än så. 

I din systers fall har hon dessutom dubbla svek att förhålla sig till och bearbeta. KILLENS OTROHET och DITT SVEK. Du ska utrusta dig med en ökad förståelse inför syrrans sits. Undvika sätta dig och dina behov i första rummet! Ge dig till tåls helt enkelt. :) Har din syrra någon opartisk person att snacka med? 

Du vet inte hur mycket skit jag har fått
    Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-31 11:22:44 följande:
    Jag tänkte likadant när jag var i din ålder också.

Du ville knulla ja,det vet vi alla.
    Du kanske är en pryd person, jag är inte riktigt det.

Ja, men inte med den personen egentligen.

nej, jag trollar inte. Du kan få ett nr och ringa och fråga om du inte tro på mig. Men isåfall får du det i pm
    Tixter
  • Mia04
    Anonym (Rosie) skrev 2024-07-31 11:43:32 följande:

Tänker spontant att nej, du har inte alls legat med din systers kille. 

Ej, dom hade vart ihop i 5 månader och var ett par = jag och han knullade = knullade med syrrans kille
    Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-31 11:51:20 följande:
    Men om du,för en sekund,försöker sätta dig in i din systers situation.
    Förstår du hur mycket du har sårat henne?
    Hon har blivit utsatt för dubbla svek.
    Dels otrohet av sin kille och så sveket från dig.
    Ska hon inte ha rätt att känna sig ledsen och sviken för det?
    Hade du själv skrattat och ryckt på axlarna om hon betett sig på samma sätt mot dig?
    I så fall är du verkligen empatistörd.

Jag har ju inte vart med om det själv så då kan man inte svara på det. 

klart hon ska få känna sig ledsen sviken och arg. Men tror hon mår bättre av att älta. 

Jag har aldrig begärt att hon ska skratta men hon behöver inte älta heller

Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-31 11:55:26 följande:
    Om jag hade gjort en sådan sak så skulle jag ta konsekvenserna,ja.
    Även om jag inte skulle tycka att det var särskilt kul.
    Det är så man gör när man har betett sig illa.

Skillnaden är att hon,till skillnad från dig, inte har gjort något fel. 
    Det räcker med att du har knullat hennes kille. Tycker du inte det?
    Hon ska inte behöva utstå att bli kickad i baken också.
    Du har redan gjort henne tillräckligt illa.

Det skulle du ha tänkt på innan du drog ner byxorna från första början.

Det gör jag med i början men nu tar jag det inte längre. Men då förstår du att det inte är kul att bli kallad för svin också?. 

Ja, och hon har redan sårat mig också och spritt ut det till andra så hon får medhåll. Klart att jag egentligen inte vill kicka henne i baken men det är sista utväg om hon ska vakna till. Tydligen ingen som tyckte synd om eller sa att hon inte borde kicka mig i baken. Där var det tydligen tvärtom att folk verkar tycka att hon skulle göra det hur många ggr som helst. dubbelmoral

Som sagt jag tänkte inte.

Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-31 11:58:00 följande:
    Man är inte pryd för att man aldrig skulle sära på benen för sin systers eller någon väns kille.

Men nu blev det med honom,i alla fall,för att du inte kunde stå emot.
    Och klarar du inte av att stå emot så ska du kanske sluta dricka alkohol.
    Då minskar kanske risken för att du ska hamna i en sådan situation igen.

Jag behöver inget nr. Det är ganska tydligt ändå.
    Nej, men du har ingen förståelse för mig.

Ja, det var klantigt av mig och det skäms jag över. Jag är som sagt ung och gillar att festa mm. Jag kommer aldrig göra om det.

Är du feg, för du kan ju inte vara synsk. Så antkngen tar du reda på det eftersom du inte litar på mig eller så håller man tyst och just litar på att det är sant
    Tixter
Svar på tråden Har legat med min systers kille