![Anonym (Förvirrad)](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Jag förstår inte varför den som är otrogen ursäktar sig så mycket att det är den otrogne verkar vara offert.Om ett förhållande inte fungerar tar man inte tag i det. Man orkar inte. Partnern lyssnar inte. Vardagen har blivit tråkig.Men ?. Man orkar liva upp sig att tillfälligt eller inleda en relation med en tredje part.Jamen hen är så trevlig och omtänksam och attraktiv.Vi lyckades få till möten som var då underbara etc?.Då finns det mycket energi ????Men den tråkige mannen eller hushållerskan. Vill man inte störa för hen kan bli ledsen och sårad.Jag är så mycket gladare efter ett möte.När det avslöjasFörnekar, bara pratat, fikat, lunch.Du har inte varit närvarande. Jag känner mig inte älskad.Vi har bara träffats xxx gånger.Vi hade inte sex?.Så lite ansvar för hur man sårar andra kvinnor och män.Är jag konstig som ser det så här???
-
Svar på tråden Otrogen = Offer ???
-
Jag förstår inte hur otrogna tänker.
Oftast är de otrogna för att de får för lite sex eller för trist sex.
Hur tänkte de att en otrohet skulle hjälpa förhållandet med det?
När det uppdagas lär den bedragna vilja ha ännu mindre sex, om ens sex överhuvudtaget ! Under förutsättning att denna öht stannar!
Om det leder till separation vore det ju bättre att avsluta innan man är otrogen?
För om paret har barn så blir det mycket svårare att samarbeta efter en otrohet.
Det enda man åstadkommit är att slösa bort varandras dyrbara tid. -
Varför ska man medvetet göra valet att förstöra livet för barnen, skada familjen, sin partner och allt övrigt i livet, genom att skilja sig, när ingen av alla inblandade vill skilja sig?Anonym (M) skrev 2024-06-06 18:56:15 följande:Du kan alltså inte försvara din respektlöshet inför din familj?
Så förvånad jag blev, eller inte. Alltid dessa undanflykter och försvar som kommer från otrogna små människor. -
Varför ska man medvetet ta risken att förstöra livet för barnen och krossa sin familj genom att göra valet att vara otrogen?Anonym (Varför skilja sig?) skrev 2024-06-07 15:16:26 följande:Varför ska man medvetet göra valet att förstöra livet för barnen, skada familjen, sin partner och allt övrigt i livet, genom att skilja sig, när ingen av alla inblandade vill skilja sig?
Det finns ju en risk att det kommer fram.
Och då är ju frågan om det var värt det för att få knulla?
Om förhållandet är bra i övrigt,men man inte kan lösa sexbiten tillsammans så är det nog inte sexet som är problemet. -
Hallå ????!Anonym (Social chameleon) skrev 2024-06-07 06:57:35 följande:Det finns förvisso de som inte kan tala om sin ekonomi och efter 7 år inte vet vad mannen har i lön eller att han aldrig tänker vabba heller, men jag tror att de som har framåtriktat tänkande tar upp alla dessa viktiga saker vid något tillfälle innan man tar beslutet att leva livet ihop.
Jag tror inte man tar upp och ämnet att vara otrogen om man vill veta eller inte när man pratar om att leva tillsammans.
Du borde inse hur sjukt samtalet blir då.
?Du nu när vi flyttar tillsamans och gifter oss. Hur tänker vi om jag vill knulla med någon annan för jag inte ger mig tillfredställande behov av sex. Vill du veta om jag är otrogen??
Tror du är vanligt samtal med framåtriktade personer?
Om är framåtriktad blir det inte att leva tillsammans.
Vem vill ge sig in i ett förhållande med denna start.
Fattar inte att du ens kan ha detta som en åsikt.
Sjukt. -
Jo, ibland är det faktiskt sexbiten som är det enda problemet, även när man har sex.molly50 skrev 2024-06-07 16:50:37 följande:Varför ska man medvetet ta risken att förstöra livet för barnen och krossa sin familj genom att göra valet att vara otrogen?
Det finns ju en risk att det kommer fram.
Och då är ju frågan om det var värt det för att få knulla?
Om förhållandet är bra i övrigt,men man inte kan lösa sexbiten tillsammans så är det nog inte sexet som är problemet. -
Då är man bara en klantskalle och klantskallar ska inte ge sig på saker som kräver diskretion.molly50 skrev 2024-06-06 23:06:02 följande:Och hur förklarar man det då om man råkat göra den andra kvinnan gravid (eller om man som otrogen kvinna blivit gravid) eller dragit på sig en könssjukdom och smittat sin partner?
Eller om partnern får reda på det på omvägar? -
Jag hade inte den åsikten från början, saker kan ändras genom livet vet du.Anonym (Förvirrad) skrev 2024-06-07 20:44:24 följande:Hallå ????!
Jag tror inte man tar upp och ämnet att vara otrogen om man vill veta eller inte när man pratar om att leva tillsammans.
Du borde inse hur sjukt samtalet blir då.
?Du nu när vi flyttar tillsamans och gifter oss. Hur tänker vi om jag vill knulla med någon annan för jag inte ger mig tillfredställande behov av sex. Vill du veta om jag är otrogen??
Tror du är vanligt samtal med framåtriktade personer?
Om är framåtriktad blir det inte att leva tillsammans.
Vem vill ge sig in i ett förhållande med denna start.
Fattar inte att du ens kan ha detta som en åsikt.
Sjukt.
Återkom när du varit i samma relation i 25 år och undrar om du står ut 25 år till. -
Och kan man då inte prata med varandra om det och komma fram till en lösning så är det inte sexet som är det största problemet,utan kommunikationen.Anonym (Social chameleon) skrev 2024-06-07 21:24:05 följande:Jo, ibland är det faktiskt sexbiten som är det enda problemet, även när man har sex.
-
Jag är övertygad om att många otrogna som blivit avslöjade har trott att de har varit smarta och lyckats dölja sina spår.Anonym (Social chameleon) skrev 2024-06-07 21:26:00 följande:Då är man bara en klantskalle och klantskallar ska inte ge sig på saker som kräver diskretion.
När så inte har varit fallet. -
Anonym (Social chameleon) skrev 2024-06-07 21:29:50 följande:Jag hade inte den åsikten från början, saker kan ändras genom livet vet du.
Återkom när du varit i samma relation i 25 år och undrar om du står ut 25 år till.Om det är så illa att man undrar om man kan stå ut i 25 år till så är det väl dags att skiljas? Ett förhållande ska skänka en glädje och harmoni och inte en känsla av att inte stå ut.
Varför ska man ens behöva stå ut 25 år till? Vi lever inte på den tiden då det var förbjudet att skiljas?
Jag har för övrigt varit i samma förhållande i 28 år, och jag skulle aldrig stanna om jag inte stod ut,