• Innocent

Drömmannen med mardrömskroppen

Jag har ett jättestort dilemma som jag skäms otroligt mycket för. För ca 8 månader sedan träffade jag en man på en dejtingsida efter att ha varit singel i flera år och med ett par kassa förhållanden innan dess. Vi klickade direkt när vi skrev till varandra. Vi skrev länge och väl och jag kände att den här mannen är ju precis en sån man jag har drömt om. Efter några veckor hördes vi på telefon och det sa klick. Vi kunde knappt sluta prata med varandra och jag kände hur mina känslor blev väldigt starka för honom. Jag längtade efter att få träffa honom och tillslut kunde vi styra upp en dejt. 

Dock när vi äntligen sågs så var besvikelsen total. Han hade bara haft ansiktsbilder på dejtingsidan och det slog mig aldrig att fråga om en helkroppsbild. När jag öppnade dörren då han plingade på i mitt hem så såg jag att han var stor, alltså väldigt kraftig och kutryggad. Jag har ingenting emot kraftiga människor men jag tänder inte på den kroppstypen. Jag blev chockad och viste inte hur jag skulle reagera (vi pratar inte om några kilos övervikt utan en rejäl sådan). 

Då han åkt ganska många mil för att träffa mig så hade jag inte mage att skicka hem honom direkt. Jag genomförde dejten och slogs av att han är en väldigt fin person. Han har alla kvaliteter som jag önskar hos en man (förutom kroppen då) och vi har kul ihop. Tveksamt har jag gått med på att fortsätta träffa honom och vi hamnade även i säng väldigt tidigt (jag hade då inte haft sex på länge och var utsvulten efter närhet). Han var/är väldigt bra på att tillfredsställa mig men även där finns ett dilemma. Han har en väldigt liten penis. Så pass liten så den knappt syns eller känns. Jag känner mig så hemsk och ytlig som inte kan se förbi hans övervikt, håriga kutrygg och obefintliga penis. För mig är sex och passion väldigt viktigt och pga hans vikt kan vi inte göra vissa ställningar som jag tidigare har tyckt mycket om tillsammans med andra män. Hans bilringar och valkar är i vägen och penisen når liksom inte in i mig som jag önskar vilket resulterar i frustration. Men han är en sån fin person och han får mig att känna mig älskad och jag saknar honom när jag inte är med honom.

Nu har vi som sagt dejtat i 8 månader och han vill att vi ska bli ett par. Men jag kan inte säga ja till det. Jag vill så gärna för han är verkligen min drömman på många sätt och vis. Jag har försökt att lite försiktigt ta upp problematiken med honom men han blir lätt sårad och jag märker att han tycker att det är jobbigt att prata om. Till saken hör också att han redan har förlorat ganska mycket i vikt vilket resulterat i att han nu har mycket hängade och lös hud. Förlorar han ännu mer i vikt kommer huden att hänga ännu mer. Jag tycker inte det är sexigt.

Vad ska jag göra? Jag börjar bli till åren och vill gärna ha barn vilket han också vill ha. Vi klickar som sagt väldigt bra och kompletterar varandra. Han förstår mig och jag honom. Vi tycker verkligen om varandra. Hans har ett fint ansikte men attraktionen, för min del, finns inte pga hans kropp. Jag har försökt att tänka vad det är jag egentligen känner för honom - om det är äkta känslor eller om jag bara är rädd för att bli ensam. Det enda jag kan komma fram till är att om han bara hade haft en ?normal? kropp så hade han varit ALLT jag önskat och drömt om. 

Jag vet att jag är ytlig men vad ska jag göra? Ska jag acceptera att jag inte tänder på hans kropp (och skäms lite för den då vi är ute bland folk) men allt annat är bra eller ska jag sluta träffa honom och då gå miste av alla de fina egenskaper han besitter? Återigen, jag tycker ju om honom? Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Drömmannen med mardrömskroppen
  • Anonym (Rob)

Du snackade med en kille i 8 månader utan att ha sett en helkroppsbild.  Haha, jag hade inte ägnat mer än 5 minuter åt en kvinna utan helkroppsbild... 99 % av gångerna har de något att dölja. Vilket brukar vara en tjock/mullig kropp.

• Anonym (Mini)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-31 10:54:31 följande:

Du snackade med en kille i 8 månader utan att ha sett en helkroppsbild.  Haha, jag hade inte ägnat mer än 5 minuter åt en kvinna utan helkroppsbild... 99 % av gångerna har de något att dölja. Vilket brukar vara en tjock/mullig kropp.

Jag hade tagit lite längre tid på mig än 5 min :) Men ja, vet man att man inte passar med en överviktig så ja, jag har kollat sånt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mini) skrev 2024-05-31 12:38:24 följande:
    Jag hade tagit lite längre tid på mig än 5 min :) Men ja, vet man att man inte passar med en överviktig så ja, jag har kollat sånt.
    Ja, hade hon ett väldigt sött ansikte hade jag ägnat 5 minuter åt att försöka leta reda henne på sociala medier och se om det finns någon helkroppsbild.  Att fråga om helkroppsbild tidigt i konversationen brukar inte fungera..
  • Anonym (blåbär)

Jag förstår precis hur du känner. Risken finns att du i framtiden kommer att bli mer och mer irriterad på hans kropp, för den blir ju inte bättre med åldern utan alla skavanker blir ännu mera framträdande.

Nu har jag inte läst alla kommentarer, men har han någon gång pratat om att börja träna? Det skulle även påverka hans dåliga hållning. Och som någon skrev, när bukfettet försvinner så kommer den lille att se större ut. Jag förstår ditt dilemma, är i en liknande situation. Han verkar inte alls förstå att hans övervikt är avtändande, och jag vill inget säga.

• sextontassar

Du behöver inte be om ursäkt för det du kallar yttligt. Det knasiga är sättet att träffas, inte vad du känner.

Om ni förstår varandra så bra, finns väl en grad av förtroende mellan er. Varför skulle ni då inte kunna fortsätta prata om något så viktigt som attraktion? För att det sårar att höra att man inte är attraktiv. Men det är också viktigt att ni båda får det som ni behöver!

Det finns ingen lätt väg ut: antingen trollar ni bort det som inte är bra på honom eller måste du gå emot dig själv och acceptera grodan som inte förvandlas till prins.

Tänk på alla skönhetsoperationer som görs, de flesta för att öka dragningskraft eller tron på den.

Ni kan säkert inventera vad du har svårt för och kolla i praktiken vad det skulle innebära att bli av med det. Det tar dock tid, några år, innan kroppen kan anpassas och det är ett svårt arbete för den som opereras. Ändringarna i livsstilen är brutala och det är stenhårda krav på uthållighet, med psykisk belastning över lång tid. Förändringen sker inte bara på ytan och man måste fundera på hur man hanterar mellantiden.

Kärleken övervinner allt, kan det sägas, men man vinner inte alla strider i livet. De man för mot sig själv är tuffast. Du riskerar att arbeta mot djupa instinkter och behov och det kan sluta med att du går sönder. Gör inte det mot dig själv, din kille eller barnet som du vill ha.

Kan ni inte låta sex vara för nu och se vad förhållandet utvecklas till? Med mycket pepp och stöd. Om du gillar honom så mycket, kan det räcka en lång väg. Kanske kan du hitta sex på annat håll för att fylla de behoven.

Gå inte in i barnfamiljslivet med en sådan här kamp. Som minst, behöver ni känna för varandra för utmaningen är tuff, och ju äldre man blir innan man skaffar barn, desto sämre blir motståndskraften.

Kanske handlar det om något så enkelt som att du inte kan finnas där för honom i hans kamp i riktning mot ett bättre liv. Du vill ha barn. Både en tuff utvecklingskamp, svek mot dig själv, undertryckta behov OCH en bebis är bara flera helveten som kräver supermänniskor att ta sig igenom.

Jag känner med dig, men valet att behålla honom blir ditt eget. Kan du älska en man som du inte dras till? Skulle han välja att vara vid din sida om han visste säkert precis hur du känner? Vet du vad du känner när du skäms för honom vid din sida? (ja, du skäms, men varför? Vilka tankar rusar i ditt huvud då?)

Jag tror att din acceptans kräver en djup på kärlek som du inte har för honom. Därför kan detta inte fungera nu. Kanske om fem år. Kan du vänta så länge?

• enfunderandeman

Varför ligger du ens med en man du säger att du inte inte känner någon attraktion för? Att dessutom inte be om helkroppsbilder  om det är dejting/eventuell partner. Du verkar inte speciellt smart.

För övrigt vill jag kräkas på denna tråd. Fy fan vilka ytliga människor överlag. Man förstår att skilsmässor står som spön i backen. Hur fan gör ni om er partner blir sjuk, eller annat? Man förändras ju med åldern med. Läs på om hormoner och annat. Allt har inte med lathet göra.

Hellre ett benrangel som spyr upp maten. Det är lite det vårat sjuka samhälle uttrycker. Med tanke på att anorexia ökar dessutom. 

Ni söker enbart en kropp, inte en helhet. Vad har det ens med äktenskap och förhållanden att göra. Ni lurar ingen LOL!

Generationen idag tar priset. 

• Anonym (Rob)
    enfunderandeman skrev 2024-05-31 19:48:59 följande:

Varför ligger du ens med en man du säger att du inte inte känner någon attraktion för? Att dessutom inte be om helkroppsbilder  om det är dejting/eventuell partner. Du verkar inte speciellt smart.

För övrigt vill jag kräkas på denna tråd. Fy fan vilka ytliga människor överlag. Man förstår att skilsmässor står som spön i backen. Hur fan gör ni om er partner blir sjuk, eller annat? Man förändras ju med åldern med. Läs på om hormoner och annat. Allt har inte med lathet göra.

Hellre ett benrangel som spyr upp maten. Det är lite det vårat sjuka samhälle uttrycker. Med tanke på att anorexia ökar dessutom. 

Ni söker enbart en kropp, inte en helhet. Vad har det ens med äktenskap och förhållanden att göra. Ni lurar ingen LOL!

Generationen idag tar priset. 

Det är ju precis därför man inte vill ha en tjockis.  För att kroppen blir inte direkt vackrare med åren...

Sen behövde man inte vara lika ytlig förr då övervikt inte var lika utbrett.
  • Anonym (Liknande)

När jag träffade min man så var han rejält överviktig. Kände attraktion för honom ändå , det var aldrig något problem. Men hans penis upplevde jag som liten.. 

Ca 10 år och flera barn in i vårt förhållande där han konstant ökade vikt så kände jag tillslut ingen attraktion för honom längre. Var ärlig med honom över hur jag kände, samt att hans vikt gjorde mig orolig för att han skulle dö tidigt. Även att det begränsade hur han kunde leka och vara med barnen. Han blev såklart ledsen, men tog det på rätt sätt. Vi gick tillsammans ned i vikt. Jag 35 kg och han nästan 100 kg. Helt på egen hand, ingen gastic bypass. 
    Idag 5 år senare så håller han fortfarande vikten, är sinnessjukt imponerad. 

Kontentan, han har idag en del lös hud ja. Men det stör mig inte alls, jag är inte heller perfekt. Hans penis, mycket större. Han hade inte alls liten penis, utan det var allt fett som gjorde att den upplevdes som liten. 
    Tänker att om du känner så pass mycket för den här mannen, så kanske du kanske kan ta upp aspekten av att dö för tidigt och att han kanske kommer vara begränsad i att leka med eventuella framtida barn. 

• Anonym (Kanske)

Tycker det är god ton i tråden - Undrar om det varit lika god ton om könsrollerna varit ombytta. 

• sextontassar

Till "Anonym , Liknande"

Tack för att du skrev detta. Jag blev faktiskt glad och varm i själen när jag läste om ett par som kämpar och tar sig an livets stora problem.

Skickar många, många virtuella kramar och tack för den fina berättelsen!

• Anonym (Claes- Christian)

Hur många kg övervikt på ett ungefär?

25?

• Anonym (B)

Du får acceptera att hans kropp inte funkar för din del. Det är så klart inget du ska prata med honom om, om du kan undvika.

• Anonym (Liknande)
    sextontassar skrev 2024-06-01 19:35:45 följande:

Till "Anonym , Liknande"

Tack för att du skrev detta. Jag blev faktiskt glad och varm i själen när jag läste om ett par som kämpar och tar sig an livets stora problem.

Skickar många, många virtuella kramar och tack för den fina berättelsen!

Tack snälla du! Är väldigt övertygad om att vi kommer att bli gamla tillsammans.
    Idag ser han väldigt bra ut och en hel del kvinnor brukar kolla in honom. Brukar säga att jag hade tur som fick honom på fall när han var tjock.Skrattande
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-06-01 17:49:23 följande:

Tycker det är god ton i tråden - Undrar om det varit lika god ton om könsrollerna varit ombytta. 

Att jag fick 4 tummar ner direkt på mitt tidigare inlägg besvarar nog min fråga.
  • Anonym (Halvmaran)

Är det något de här trådarna har lärt mig så är det att om jag behöver göra en dejtingprofil i livet så ska jag ta en äldre bild med 5 kilo för mycket, för de personerna som väljer bort över det är jag ändå inte intressread av.

Svar på tråden Drömmannen med mardrömskroppen