• Innocent

Drömmannen med mardrömskroppen

Jag har ett jättestort dilemma som jag skäms otroligt mycket för. För ca 8 månader sedan träffade jag en man på en dejtingsida efter att ha varit singel i flera år och med ett par kassa förhållanden innan dess. Vi klickade direkt när vi skrev till varandra. Vi skrev länge och väl och jag kände att den här mannen är ju precis en sån man jag har drömt om. Efter några veckor hördes vi på telefon och det sa klick. Vi kunde knappt sluta prata med varandra och jag kände hur mina känslor blev väldigt starka för honom. Jag längtade efter att få träffa honom och tillslut kunde vi styra upp en dejt. 

Dock när vi äntligen sågs så var besvikelsen total. Han hade bara haft ansiktsbilder på dejtingsidan och det slog mig aldrig att fråga om en helkroppsbild. När jag öppnade dörren då han plingade på i mitt hem så såg jag att han var stor, alltså väldigt kraftig och kutryggad. Jag har ingenting emot kraftiga människor men jag tänder inte på den kroppstypen. Jag blev chockad och viste inte hur jag skulle reagera (vi pratar inte om några kilos övervikt utan en rejäl sådan). 

Då han åkt ganska många mil för att träffa mig så hade jag inte mage att skicka hem honom direkt. Jag genomförde dejten och slogs av att han är en väldigt fin person. Han har alla kvaliteter som jag önskar hos en man (förutom kroppen då) och vi har kul ihop. Tveksamt har jag gått med på att fortsätta träffa honom och vi hamnade även i säng väldigt tidigt (jag hade då inte haft sex på länge och var utsvulten efter närhet). Han var/är väldigt bra på att tillfredsställa mig men även där finns ett dilemma. Han har en väldigt liten penis. Så pass liten så den knappt syns eller känns. Jag känner mig så hemsk och ytlig som inte kan se förbi hans övervikt, håriga kutrygg och obefintliga penis. För mig är sex och passion väldigt viktigt och pga hans vikt kan vi inte göra vissa ställningar som jag tidigare har tyckt mycket om tillsammans med andra män. Hans bilringar och valkar är i vägen och penisen når liksom inte in i mig som jag önskar vilket resulterar i frustration. Men han är en sån fin person och han får mig att känna mig älskad och jag saknar honom när jag inte är med honom.

Nu har vi som sagt dejtat i 8 månader och han vill att vi ska bli ett par. Men jag kan inte säga ja till det. Jag vill så gärna för han är verkligen min drömman på många sätt och vis. Jag har försökt att lite försiktigt ta upp problematiken med honom men han blir lätt sårad och jag märker att han tycker att det är jobbigt att prata om. Till saken hör också att han redan har förlorat ganska mycket i vikt vilket resulterat i att han nu har mycket hängade och lös hud. Förlorar han ännu mer i vikt kommer huden att hänga ännu mer. Jag tycker inte det är sexigt.

Vad ska jag göra? Jag börjar bli till åren och vill gärna ha barn vilket han också vill ha. Vi klickar som sagt väldigt bra och kompletterar varandra. Han förstår mig och jag honom. Vi tycker verkligen om varandra. Hans har ett fint ansikte men attraktionen, för min del, finns inte pga hans kropp. Jag har försökt att tänka vad det är jag egentligen känner för honom - om det är äkta känslor eller om jag bara är rädd för att bli ensam. Det enda jag kan komma fram till är att om han bara hade haft en ?normal? kropp så hade han varit ALLT jag önskat och drömt om. 

Jag vet att jag är ytlig men vad ska jag göra? Ska jag acceptera att jag inte tänder på hans kropp (och skäms lite för den då vi är ute bland folk) men allt annat är bra eller ska jag sluta träffa honom och då gå miste av alla de fina egenskaper han besitter? Återigen, jag tycker ju om honom? Snälla hjälp mig!

Svar på tråden Drömmannen med mardrömskroppen