• Sally101

BF Februari 2025

Hej! Har skapat en grupp för oss som har plussat och är beräknade att föda någon gång i februari 2025 GravidSolig

Vi kan följas åt här och dela med oss av frågor, känslor, tankar {#emotions_dlg.flower}

Jag plussade 24 maj och är (utifrån äl) beräknad 4 februari! Vi har försökt i ett år och har två missfall bakom oss, vi håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen denna gångHjärta

• Svar på tråden BF Februari 2025
  • LinneaWookie

Hej på er alla fina mammor/blivande mammor!

Jag är gravid i vecka 10 med mitt andra barn (första född 2020).

Både vår son som nu är 4, och detta barn, har blivit till via IVF, då vi har problem med manlig faktor (för få spermier). Det har varit en himla resa och då vi redan har ett barn nu så kostade det MYCKET mer denna gång, men det är inte alla förunnat att kunna bli gravid utan hjälp, dessvärre.

Hade UL på IVF-kliniken 5/7 och vi fick se fina hjärtslag och storleken på fostret var precis rätt i tid med vad det skulle vara enligt återföring av embryot.

Har inte fått ett officiellt BF eftersom jag inte varit på mödravården ännu (ska dit på tors), men efter uträkning bör det vara 21 eller 22/2

Nu vågar jag nästan tro att detta ska gå vägen, då vi är inne i vecka 10 och jag har haft en hel del symptom som började redan för ca 3v sedan (tidigare än med första). Välkomnar illamåendet med öppna armar, haha!

Hoppas ni alla mår okej HjärtaSolig

• Pea593

Hej! Jag hoppar in här jag också, är i vecka 10+2 idag. Första barnet. Och har verkligen kämpat för denna graviditet. Gjort 3 IVF omgångar utan någon fullgången graviditet som resultat. Men plussade sedan spontant för första gången i mitt liv den 5e juni. Och börjar så smått hoppas på att detta ska gå vägen 🤞
    Har sett den lill* på tidigt VUL i vecka 8 med ett litet pickande hjärta och i rätt storlek. Så jag börjar tro att detta kan gå vägen. Ska på KUB den 9/8. 

Enligt min app är jag beräknad den 13 februari ❤️

• LinneaWookie
    Pea593 skrev 2024-07-22 13:28:20 följande:

Hej! Jag hoppar in här jag också, är i vecka 10+2 idag. Första barnet. Och har verkligen kämpat för denna graviditet. Gjort 3 IVF omgångar utan någon fullgången graviditet som resultat. Men plussade sedan spontant för första gången i mitt liv den 5e juni. Och börjar så smått hoppas på att detta ska gå vägen 🤞
    Har sett den lill* på tidigt VUL i vecka 8 med ett litet pickande hjärta och i rätt storlek. Så jag börjar tro att detta kan gå vägen. Ska på KUB den 9/8. 

Enligt min app är jag beräknad den 13 februari ❤️

Åh grattis vad härligt!!!!Hjärta
  • Pea593
    LinneaWookie skrev 2024-07-22 13:29:43 följande:
    Åh grattis vad härligt!!!!Hjärta
    Tack så mycket ❤️ och detsamma till dig!! Nu kan man snart andas ut en aning när 12 veckor passerat 🤞🤞
  • Pea593
    Lillkroken skrev 2024-07-23 14:05:19 följande:

grattis till era graviditeter 😀

Tack 🤗
  • Lillkroken

det där med 12 veckor, enligt bm på privat Ul så sa man förr 12 veckor för att det var oftast med UL man upptäckte att graviditeten var avstannad eller ngt annat såg fel ut. För jag frågade också? när är bra att berätta, när är det mer safe typ. 😄 hon sa bara.. go girl! berätta! 

• LinneaWookie
    Lillkroken skrev 2024-07-24 08:57:10 följande:

det där med 12 veckor, enligt bm på privat Ul så sa man förr 12 veckor för att det var oftast med UL man upptäckte att graviditeten var avstannad eller ngt annat såg fel ut. För jag frågade också? när är bra att berätta, när är det mer safe typ. 😄 hon sa bara.. go girl! berätta! 

Ja min IVF-klinik sa samma sakSolig, att det nästan är lite "förlegat" det där med 12v, även om det förstås känns tryggt för många att vänta till då eftersom alla organ är utvecklade och så. Men ser man hjärtslag och att fostret är rätt storlek om man gör tidigt UL så är det ändå hyfsat liten risk för MF.

Jag har berättat för några (mina föräldrar och ett par vänner) eftersom de var medvetna om IVF-äventyret, men tänker vänta med att berätta för min chef på jobbet till lite senare i augusti (ca v14) eftersom jag har en vecka semester till precis innan det och det känns smidigt att berätta när jag är tillbaka från det.
  • LinneaWookie
    Pea593 skrev 2024-07-23 12:48:57 följande:
    Tack så mycket ❤️ och detsamma till dig!! Nu kan man snart andas ut en aning när 12 veckor passerat 🤞🤞
    Tack, ja precisHjärtaSkrattande När tänkte du berätta för ev chef/arbetskamrater?
Svar på tråden BF Februari 2025