Anonym (40+ 6 barnsmamma) skrev 2024-07-09 21:17:33 följande:
Hej o välkommen! Jag är nog en av de fåtal kvar här, är tyvärr ingen FB-fan.
Känner igen mig i din oro, sista graviditeten slutade i MA som upptäcktes v 12. Efter skrapning fick jag dessutom reda på att det fanns lite rester och behövde ta starkare p-piller för att se om det återbildades/upplöstes eller vad det nu var för förklaring. Tre månader senare var allt klart och vi fick klartecken att försöka igen, men allt som allt tog processen nästan sex månader innan vi fick börja försöka. På oregelbunden mens (troligen pga p-pillrena) plussade vi på 3e försöket, så detta är första graviditeten sen MA, och mest troligen vårt sista försök för orkar nog inte gå igenom den känslomässiga smällen o alla förhoppningar blandad med oro en gång till ifall liten lämnar oss.
Är i vecka 10 och gjorde privat UL igår igen och ännu fortsätter det vara väl därinne! Håller tummarna och kommer göra ett UL i veckan tills KUB-UL åtminstone.
Mår bra, men trött och disträ, lite smått omotiverad till att arbeta och längtar efter semester. Däremot en knasig sak som hände igår och idag är att jag tyckt mig känna rörelser redan! Tidigast annars har varit lite innan vecka 12, men känner mig ganska så säker på att det var liten som gjorde sig märkt. Efter så många graviditeter som jag haft känner man skillnad på bubblor, tarmrörelser, och minisprattel. Bara att det är sååå otroligt tidigt som får mig att undra men kan ju ha med min välutnyttjade livmoder att göra. hah.
Åh tack!
Låter långdraget, jobbigt och hemskt. Håller också tummarna för dig att det går bra för er 🙏🏽
Min förra graviditet avstannade i v. 6 men upptäcktes inte förrän i v. 9, fick 2 omgångar med cytotec men livmodern tömdes aldrig helt, jag blödde som bara den, det var blod överallt och jag han knappt till toaletten vid flertalet gånger, var så otroligt trött. Detta pågick ett par dagar. Fick vid ett tillfälle åka in till akuten då jag började få olidligt ont mitt i natten och det hade fastnat rester i cervix som de hjälpte mig med, fick även morfin som hjälpte mot smärtan och lugnade ner mig.
Till slut så fick jag skrapning 5 veckor efter upptäckt missed abortion.
Detta var i februari, blödde lite i ett par veckor efter skrapningen i mars, väntade en mens och så plussade jag i slutet av maj. Ville egentligen vänta till juli men det satte sig på första ?försöket? denna gången och på 3:dje vid förra.
Om det inte skulle gå bra denna gång vill jag nog vänta tills nästa år. Vi har inga barn sedan tidigare, jag är 35 och min sambo blir 36 i år.
Jag har inte jobbat sedan jag testade positivt p.g.a. den typen av jobb jag har. Det är och har varit jobbigt att vara hemma utan sysselsättning men det hade inte funkat att jobba ändå så inte mycket att göra åt den saken.
Funderar på att ta ett privat ultraljud men är väl rädd för svaret, är i v 11 enligt app. Fick tidigt ultraljud i v. 9 och allt såg bra ut.