Inlägg från: Anonym (A.A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A.A)

BF Februari 2025

Hoppar in här jag också!
    Plussade äntligen idag❣️
    Om allt går vägen blir det första barnet för oss ❤️
    Oregelbundna och långa cykler (ofta 40+/-5 dagar) - äl var troligtvis 15 maj så om jag inte räknat helt tokigt borde bf bli 5 feb 🌟

Slutade skydda oss i början av 2022 och har därefter försökt lite sporadiskt då det kommit mycket i mellan och det tog lång tid innan jag ens fick tillbaka äl efter p-medel.

Symptom: 
    ? Ömma bröst sedan äl+13
    ? Mått lite konstigt på morgonen, inte illamående men liknande sedan äl+12
    ? Utebliven mens

Ville verkligen inte bli besviken i onödan igen så jag väntade tills jag var på bim+2 med att testa trots att jag började få symptom redan innan bim.
    När jag väntade på testet fick jag en känsla om att det säkert inte skulle vara positivt iallafall men jodå - när jag kikade så var där två tydliga röda streck, syntes på långt håll❣️
    Bröt ihop i både skratt och lyckotårar, skakade när jag plockade upp testet!
    Mannen kom hem från nattjobb 5 min efter jag plussat och fick nyheten 🥰

• Anonym (A.A)

Hej igen!

Idag ringde jag till min barnmorskemottagning för att boka tid till hälsosamtal.
    Kändes nästan som att jag stod där och ljög för henne för jag kan inte riktigt själv fatta att jag är gravid, har fortfarande kvar det positiva testet och kollar på det några gånger om dagen för att vara säker på att det är sant ????
    Jag fick även en tid till läkare för att fastställa hur långt gången jag är pga oregelbundna och långa cykler - att jag redan vet när jag hade äl (och därmed kan räkna ut hur långt gången jag är) bryr dom sig inte om...
    Men det ska bli spännande ändå! 🌟

Tycker helt ärligt att det känns som att sättet att räkna veckor på känns lite fel... Att utgå från mensen istället för äl blir egentligen inte korrekt för det är ju inte vid mensen som man blir gravid - det är vid ägglossningen + att vi alla har olika lång menscykel.
    Sen förstår jag att det är enklare att utgå från mensen då många inte vet när deras äl är.
    Hur tänker ni andra?

• Anonym (A.A)

Var på hälsosamtal idag hos barnmorskan så nu känns det en gnutta mer verkligt.
    Har inga som helst symptom förrutom att jag varit lite trött senaste 2 dagarna.

Enligt mina olika appar och mina egna beräkningar är jag i 6+1 idag men enligt barnmorskan som går efter sista mensens första dag är jag i 8+1 (oregelbundna+ långa cykler).
    På tisdag ska vi på vul så då får vi se hur långt gången jag faktiskt är❣️
    Jag är så spänd och taggad, har vi tur syns det hjärtslag 🥰

• Anonym (A.A)

Jag jinxade nog det igår när jag skrev här att jag inte har några symptom ????
    På kvällen kräktes jag nästan av tandkrämen och idag har jag vid två tillfällen nästan kräkt helt utan någon speciell anledning.
    Även om det varit skönt utan symptom och att jag varit tacksam över att slippa det så känns det samtidigt lite bra att ha symptom, det känns liksom lite tryggt för att man vet om att då händer det faktiskt ngt där inne och det är inte på låtsas ❣️

• Anonym (A.A)

Varit på vul idag - allt såg fint ut och vi kunde tydligt se ett tickande litet hjärta ❤️
    Blev daterad till 6+5 så det stämde exakt överens med vad jag själv räknat ut ☺️

Även om det fortfarande är tidigt och risken för missfall inte är över så känns det skönt att ha fått se den lilla krabaten och framförallt att få se att allt är som det ska 🤩

• Anonym (A.A)
    Anonym (Anonym123) skrev 2024-06-18 21:25:32 följande:
    Mysigt! Har du några symtom än? 
    Har fått en del symptom senaste dagarna:
    * Trött, känns som om jag hade kunnat lägga mig och sova flera gånger om dagen.
    * Lite illamående och får kväljningar ibland - framförallt när jag borstar tänderna.
    * Hungrig typ hela tiden
  • Anonym (A.A)

Fått pytteliten blödning två dagar i rad, asså verkligen pytteliten. Bara kommit en gnutta rosa på toapappret vid ett toabesök/dag.
    Vet om att det inte är något ovanlig eller konstigt att man får det i tidig graviditet men ändå blir jag fullständigt livrädd att något gått fel...
    Och jag vet ju att det inte behöver betyda något men ändå?
    Och idag har kag även haft lite ont, typ som mensvärk vilket jag även det vet inte är något konstigt då det kan vara som livmodern växer och det har jag haft vid några olika tillfällen tidigare i graviditeten. Tänker att det måste ju inte hänga ihop med blödningen...
    Alla andra symptom är fortsatt kvar.

Inskrivningssamtal på onsdag så då ska jag ta upp det med min barnmorska, fram tills dess tänker jag försöka tänka positivt. Vi har ju trots allt fått se ett litet liv med hjärtslag där inne för några veckor sedan och allt såg bra ut då iallafall.

Behövde bara ventilera mina tankar och oro med några som förstår.

• Anonym (A.A)
    EFW skrev 2024-07-05 06:57:32 följande:

Förstår absolut! ❤️
    Jag har några dagar efter sex fått pyttelite ljus bruna flytningar och i går några timmar efter ett toalettbesök då jag kände när jag krystade (hård mage) att det blev ömt, kom det lite brun/rosa flytningar. Tror inte vården räknar det som en blödning ens. Men själv blir man ju livrädd och tankarna går ju som en berg och dal bana. 

Vi har gjort ivf så ska på ett tidigt ul i dag, vecka 7+2, hoppas att allt är bra med Pyret. 😍

Hoppas Bm kan ge lugnande besked! ☺️

Lycka till på ditt ul! Håller tummarna för att allt ser bra ut för er ❣️
  • Anonym (A.A)
    Lillkroken skrev 2024-07-05 18:37:03 följande:

Hur går det för dig? ☺️
    jag är också i samma sits som du , mensvärk och pyttelite rosa flytning. mensvärk ? jätte kraftig. Har haft det mer eller mindre hela graviditeten 

pratade med BM som satt de va helt normalt. Sen såg jag hur det gick för EFW , beklagar ❤️

Inte fått någon mer blödning och har kvar mina symptom så har ändå hoppet uppe just nu 😅

Såg ett citat för någon dag sedan som jag försöker påminna mig själv om - "Du väntar barn, inte missfall".
    Sen vet man om att allt kan hända ändå men jag försöker tänka positivt och det citatet fick mig att känna mig lite bättre till mods ❣️
  • Anonym (A.A)

Jag är också kvar och håller lite koll i tråden då och då ☺️

Hade inskrivningssamtal förra veckan - lämnade urinprov, dom tog mitt järnvärde och sen lämnade jag även blodprov. Urinprovet + järnvärdet såg bra ut, om blodproverna såg bra ut så skulle hon inte ringa så änsålänge verkar det var bra även där ☺️

Nästa vecka ska jag på ultraljud ❣️ 
    Här i min region erbjuds bara kvinnor över 32 kub/nipt så blir inget kub för min del men istället får man ett ultraljud i ca v. 12-14 ❣️
    Jag fick ju även ett tidigt i 6+5 pga oregelbundna cykler så de ville kolla att det verkligen var något där 🥰

• Anonym (A.A)

Idag var vi på ultraljud och fick se det lilla livet ❣️
    Häftigt att få se den lille röra på sig där inne🥹
    Jag har tänkt att jag kunnat känna något litet ibland, ett litet fladder bara - ungefär som om det vore fjärilsvingar som fladdrade runt där inne.

Precis som jag hela tiden har sagt så var det tidigare än vad min barnmorska räknat med när hon bokade tiden till mig, hon har gått efter sista mensen vilket inte stämmer på mig pga mina långa+oregelbundna cykler.
    Eftersom att det var tidigt så fick vi en ny tid om en vecka för det var lite för tidigt för att hon skulle kunna mäta vissa saker och fastställa bf datum. Men det som vi kunde se såg bra ut 🥰

Idag mätte hon iallafall till vecka 11+6 vilket bara skiljer en dag från mina egna beräkningar + vad dom sa när vi var på vul i 6+5.

• Anonym (A.A)

V. 15 (14+2) och magen har ni börjat växa lite, innan har jag bara upplevt att kläderna suttit lite tajtare men nu börjar den att synas lite mer ❤️

Men alltså vad har man på sig? Och var köper men SNYGGA kläder som magen får plats i? Typ jeans?
    Just nu har jag bara typ träningstights som passar, inga andra av mina byxor funkar längre... 

Och idag kliar magen sjukt mycket, inte liksom utanpå huden så man kan klia tillbaka utan snarare innanför huden... Tips på hur man gör för att står ut med det utan att bli knäpp? 😂

Svar på tråden BF Februari 2025