• Anonym (Janne Max)

Ta ansvar för sitt eget liv

Män uppmanas att ta ansvar för sina egna liv. Om han inte kan få en kvinna så är det bara hans eget fel. Det är nåt han måste ta tag i.
    Såg en kvinna på en dejtsida som nämnde ett intresse hon haft tidigare. Och om mannen får igång henne igen, så har han kommit en bra bit på vägen.
    Borde inte kvinnor själva ta ansvar för sina liv?

• Svar på tråden Ta ansvar för sitt eget liv
  • Smecker
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 15:39:51 följande:
    Jag har mycket stor erfarenhet av kvinnor, så jag vet vad jag pratar om.
    Hur många kvinnor har du haft sex och relationer med?

Tänkte väl det. Återkom när du har mycket stor erfarenhet av kvinnor på riktigt.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Också men kvinna)

Jag är visserligen kvinna men jag har också saker jag saknar i mitt liv och jag blir ganska upprörd på sånt där. Människor som inte har någon aning om hur mycket man har kämpat och så uppmanar de till att ta ansvar. Jaha men jag har faktiskt jobbat jättehårt du vet ingenting håll bara käft vill man ju säga egentligen 

• Smecker
    Anonym (Felicia) skrev 2024-05-12 15:50:03 följande:
    Vari ligger den erfarenheten?
    Hans mamma, hans syster, fyra dejter och ett ligg.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • klyban
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 11:18:12 följande:

Män uppmanas att ta ansvar för sina egna liv. Om han inte kan få en kvinna så är det bara hans eget fel. Det är nåt han måste ta tag i.
    Såg en kvinna på en dejtsida som nämnde ett intresse hon haft tidigare. Och om mannen får igång henne igen, så har han kommit en bra bit på vägen.

Du borde teama upp dig med kaffedraken, han har en hel del trådar om just denna fråga.
    Och borde ha ovärderliga tips för dig.

Men incells som tror kvinnan är en sexleksak, de brukar ha en hel del problem med att vara med på noterna.
    Utan i det läget är det mer tvärtom och att de kommer springa åt andra hållet istället.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Också men kvinna) skrev 2024-05-12 16:38:48 följande:

Jag är visserligen kvinna men jag har också saker jag saknar i mitt liv och jag blir ganska upprörd på sånt där. Människor som inte har någon aning om hur mycket man har kämpat och så uppmanar de till att ta ansvar. Jaha men jag har faktiskt jobbat jättehårt du vet ingenting håll bara käft vill man ju säga egentligen 

Fler borde bli snällare och inte vara så snabba att döma, man vet inte vad andra människor kämpar med och går igenom.
  • Mimosa86
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 11:18:12 följande:

Gör inte kvinnor det?

I min närhet så tar kvinnorna fullt ansvar för sig själva, barnen och även sina män som de får kickstarta och dra i för att få något gjort. Sen tar de mer ansvar än han över äldre släktingar och vänskapsrelationerna. 

Ofta har jag hört släktingar mynta: -äntligen träffade han en tjej som styrde upp honom-.

Jag har aldrig någonsin hört det omvända att det behövs en man för att en kvinna ska ta tag i sitt liv.

En reflektion
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 15:17:16 följande:
    Nej, men andra skulle tänka så, en man förväntas vara aktiv och ta tag i sitt eget liv.
    Vem är den där andra som du så ofta hänvisar till? Det är ju ingen här som bekräftat din uppfattning.

Om en kvinna sagt något du, med mycket ansträngning, kan tolka som negativt, då tillskriver du alla kvinnor den åsikten, oavsett hur många gånger du blir emotsagd. Du är en levande definition av confirmation bias och det är fullständigt meningslöst för dig att starta alla dessa trådar om kvinnor för du är inte mottaglig för något utanför det som bekräftar dina misogyna föreställningar. 
  • Anonym (Janne Max)
    Mimosa86 skrev 2024-05-12 16:48:22 följande:
    Gör inte kvinnor det?

I min närhet så tar kvinnorna fullt ansvar för sig själva, barnen och även sina män som de får kickstarta och dra i för att få något gjort. Sen tar de mer ansvar än han över äldre släktingar och vänskapsrelationerna. 

Ofta har jag hört släktingar mynta: -äntligen träffade han en tjej som styrde upp honom-.

Jag har aldrig någonsin hört det omvända att det behövs en man för att en kvinna ska ta tag i sitt liv.

En reflektion
    Jo, men i det här fallet så ville hon att mannen sparkar igång henne. Sett andra kvinnor skriva att de skulle behöva komma igång med träning och hoppas att mannen kan pusha på henne.

Ja, det är vanligt att kvinnor vill styra upp mannen. Forma honom så att han blir som hon vill att han ska vara.
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Fia) skrev 2024-05-12 16:50:32 följande:
    Vem är den där andra som du så ofta hänvisar till? Det är ju ingen här som bekräftat din uppfattning.

Om en kvinna sagt något du, med mycket ansträngning, kan tolka som negativt, då tillskriver du alla kvinnor den åsikten, oavsett hur många gånger du blir emotsagd. Du är en levande definition av confirmation bias och det är fullständigt meningslöst för dig att starta alla dessa trådar om kvinnor för du är inte mottaglig för något utanför det som bekräftar dina misogyna föreställningar. 
    De andra är kvinnor. Nej, men det finns fler kvinnor än de som är här.

Nej, det gör jag inte.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 15:39:51 följande:
    Jag har mycket stor erfarenhet av kvinnor, så jag vet vad jag pratar om.
    Man behöver erfarenhet från riktiga relationer också, inte enbart läsa främmande kvinnors dejtingprofiler.
Svar på tråden Ta ansvar för sitt eget liv