• Anonym (Janne Max)

Ta ansvar för sitt eget liv

Män uppmanas att ta ansvar för sina egna liv. Om han inte kan få en kvinna så är det bara hans eget fel. Det är nåt han måste ta tag i.
    Såg en kvinna på en dejtsida som nämnde ett intresse hon haft tidigare. Och om mannen får igång henne igen, så har han kommit en bra bit på vägen.
    Borde inte kvinnor själva ta ansvar för sina liv?

• Svar på tråden Ta ansvar för sitt eget liv
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Roligare att vara 2 än 1 och göra saker!) skrev 2024-05-12 17:04:36 följande:
    Men du dömer ju kvinnor här varje dag!
    Du har nu i ett par dagar dömt vad kvinnor har skrivit i sina profiler, i en att hon tom ljög, när hon önskade en snäll och stabil man då skrev du att kvinnor bara skriver så men att dom sen i alla fall väljer en man som inte är det och att kvinnor själva ofta inte är som dom vill att männen ska vara, alltså att mång kvinnor inte är snälla.
    Sen dömer du en kvinna som önskar en man att ta upp sitt intresse med osv.

Du har dömt 3 kvinnor utan att känna dom och bara klagat på deras profiler och läser in saker dom inte skrivit, du läser in saker som du själv bara har i ditt huvud och ingen annan läser det så.
    Det är inte alls snällt som du har gjort mot dessa kvinnor, väldigt dömande utan att ens pratat eller träffat dom, du känner dom inte med dömer dom.
    Nope, jag dömer inte.
  • Anonym (För mycket tid)
    Anonym (Kex) skrev 2024-05-12 17:01:13 följande:
    Och du ska snacka om att vara snabb att döma andra? Vilken dubbelmoral! Du saxar enstaka fraser ur kvinnors dejtingprofiler och dömer kvinnorna rakt av, utifrån den fragmentariska lilla informationen som du valt ut. Insinuerar och spekulerar. Som tråden om kvinnan som skrev att hon sökte en god och stabil man. Genast insinuerade du i dina kommentarer att hon nog inte själv lever upp till det hon söker. Du dömer en person på helt obefintlig grund. Vad vet du om vad den kvinnan kämpar med och har gått igenom? 

Ni kräver väl att alla ska steppa upp? Om det nu är så att en kvinna har varit med om tråkiga saker så behöver hon ju ändå skärpa sig, eller? Hon måste väl också tåla kritik?

KD har ju varit med om en del tråkiga saker, men ni kräver att han ska steppa upp, eller? Ni kräver även att han ska tåla kritik, eller? Trots att han har haft det tufft.

Kvinnor kan ha haft det tufft och behöver inte steppa upp och tåla kritik? KD som haft det tufft ska alltså tåla kritik och steppa upp?

• Anonym (Janne Max)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 16:50:33 följande:
    Jo, men i det här fallet så ville hon att mannen sparkar igång henne. Sett andra kvinnor skriva att de skulle behöva komma igång med träning och hoppas att mannen kan pusha på henne.

Ja, det är vanligt att kvinnor vill styra upp mannen. Forma honom så att han blir som hon vill att han ska vara.
    Har jag fel, kvinnor? Om jag skrev att jag skulle behöva komma igång med träningen och hoppas att kvinnan pushar på mig.

Borde jag inte redan ta tag i det INNAN, så att jag är attraktiv och kvinnor tänder på mig. Varför är jag så lat och viljelös?
  • molly50
    klyban skrev 2024-05-12 16:40:48 följande:

Du borde teama upp dig med kaffedraken, han har en hel del trådar om just denna fråga.
    Och borde ha ovärderliga tips för dig.

Men incells som tror kvinnan är en sexleksak, de brukar ha en hel del problem med att vara med på noterna.
    Utan i det läget är det mer tvärtom och att de kommer springa åt andra hållet istället.

Janne Max är Kaffedraken.
  • Anonym (Kex)
    Anonym (För mycket tid) skrev 2024-05-12 17:10:41 följande:

Ni kräver väl att alla ska steppa upp? Om det nu är så att en kvinna har varit med om tråkiga saker så behöver hon ju ändå skärpa sig, eller? Hon måste väl också tåla kritik?

KD har ju varit med om en del tråkiga saker, men ni kräver att han ska steppa upp, eller? Ni kräver även att han ska tåla kritik, eller? Trots att han har haft det tufft.

Kvinnor kan ha haft det tufft och behöver inte steppa upp och tåla kritik? KD som haft det tufft ska alltså tåla kritik och steppa upp?

Skrev jag det alls eller? Är du läskunnig?  Mitt inlägg var ett svar på TS inlägg där han skrev, citat: Fler borde bli snällare och inte vara så snabba att döma, man vet inte vad andra människor kämpar med och går igenom. 
  • Anonym (Roligare att vara 2 än 1 och göra saker!)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 15:26:29 följande:
    Nej, du förstår nog inte. Men jag som man vet att de flesta kvinnor skulle tänka så om en man.
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 15:49:34 följande:
    Nej, men många andra (de flesta) kvinnor skulle reagera.

Jo.

Men alltså för vem är det du varje dag vill beklaga dig för om alla kvinnor du anser beter sig dåligt?
    Tror du att kvinnorna som du tycker varit orättvisa mot dig hänger här på FL och dom ska känna igen dig och sig själva och sen komma till dig och be om ursäkt?
    Hänger dina gamla dejter här? din mamma och syrra?

Är det kvinnor här som du försöker berätta för hur kvinnor är?
    du tror inte kvinnor här vet hur dom är och hur deras vänner släktingar mm är?
    Tror du inte kvinnor både vet hur dom själva är och hur andra kvinnor kan vara?
    vet du mer om hur kvinnorna är än dom själva?
    har du mer erfarenheter av kvinnor så du måste tala om för dom hur dom är fast många inte känner igen sig? 

Har du mer erfarenhet av kvinnor än andra män så du behöver tala om för dom hur kvinnor är? fast dom lever i förhållande eller har gjort det och haft flera förhållanden?
    fast dom har kvinnliga kompisar, kanske systrar mm.
    Känner du att du behöver tala om för andra män hur kvinnor är?

Det är som att du måste övertyga dig själv om hur kvinnor är och sen känner att du även måste försöka övertyga andra hur det är fast dom flesta har mycket mer erfarenhet än du.

DU har ett ofantligt stort behov av att tala om hur andra personer är.
    Det är inte snällt utan dömande.

Du behöver inte tala om för andra hur kvinnor är, både kvinnor och män har egna erfarenheter, de allra flesta mer än du.

Lägg din energi på annat än tala om hur för andra hur andra är hela tiden.
  • Anonym (Yesbox)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 16:42:29 följande:
    Fler borde bli snällare och inte vara så snabba att döma, man vet inte vad andra människor kämpar med och går igenom.

Sorry, men du om någon verkar ju vara den som är dömande när du dissekerar sådana här små saker i kvinnors dejtingprofiler OCH stör dig på en egenpåhittad orättvisa.

Du tror dig veta att män behandlas orättvist och annorlunda än kvinnor. Att kvinnor har dubbelmoral och tycker sig ha rätt att bete sig på ett sätt som de inte själv vill att någon gör mot dom. Att kvinnor säger att de vill ha en sak men sen väljer något annat.
    ingen av dessa delarna är något du kan bevisa som en vanlig kvinnlig egenskap. Du försöker gång på gång med dessa destruktiva och förolämpande tankar hitta en förklaring i varför du har misslyckats som är kvinnors fel.

Men det ÄR inte kvinnors fel över att du inte lyckats bättre med sex, förhållanden eller kärlek. Behöver du skylla på någon och lista ut varför det blev som det blev så är det dig själv du ska titta på.

Men allra bäst är väl kanske att bara ge upp och försöka lista ut detta då det gått så pass många år och istället försöka hitta andra delar i livet som ger dig ett substitut för det du saknar som tex vänner eller husdjur. En hund är tex också en bra konversationsstartare då man möter andra hundägare på sina promenader.

jag som kvinna är trött på att dagligen bli förolämpad av dig när du gång på gång tilldelar mig och andra kvinnor en massa otäcka egenskaper som jag inte känner igen mig eller mina systrar och vänner i. 
    jag ser sällan kvinnor generalisera så om gruppen män som du gör om kvinnor. kvinnor fokuserar oftast på en specifik man i sina funderingar.

• Anonym (För mycket tid)
    Anonym (Kex) skrev 2024-05-12 17:20:09 följande:
    Skrev jag det alls eller? Är du läskunnig?  Mitt inlägg var ett svar på TS inlägg där han skrev, citat: Fler borde bli snällare och inte vara så snabba att döma, man vet inte vad andra människor kämpar med och går igenom. 
    Fungerar det bra för dig att bli så upprörd och försöka med personangrepp?

Jag menar bara att om det finns tolerans för att en kvinna haft det tufft, så borde det göra det även för en man.
  • Smecker
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 16:59:34 följande:
    Ja, det är mer intressant med personpåhopp än att diskutera sakfrågan.
    Sakfrågan är ett du-problem och inte ett generellt problem. Det är inte konstigt att man diskuterar problemet, det vill säga dig.

Om du på riktigt hade haft mer erfarenhet än av, cirka, tio kvinnor, så hade du sett skillnaden på vilka beteenden som är generella och vilka du har orsakat eller fantiserat ihop. Hur du än vrider och vänder dig så kommer du inte ifrån att män med mer erfarenhet av kvinnor än du, vilket är ungefär en väldigt stor majoritet av alla män, intw håller med dig i din världssyn. Självklart kan det vara så att alla andra kör på fel sida motorvägen, och du är den ende som kör på rätt, men i det här fallet har du inte ens körkort. Så vad är då sannolikheten att du har rätt? Exakt noll.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Ta ansvar för sitt eget liv