• Anonym (Janne Max)

Ta ansvar för sitt eget liv

Män uppmanas att ta ansvar för sina egna liv. Om han inte kan få en kvinna så är det bara hans eget fel. Det är nåt han måste ta tag i.
    Såg en kvinna på en dejtsida som nämnde ett intresse hon haft tidigare. Och om mannen får igång henne igen, så har han kommit en bra bit på vägen.
    Borde inte kvinnor själva ta ansvar för sina liv?

• Svar på tråden Ta ansvar för sitt eget liv
  • Anonym (Kork)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 12:35:36 följande:
    Ändå ser man vuxna som väntar på att en ev. partner ska fixa till deras liv åt dom.

Ja, jag tror jag kommer en bit på vägen med en kvinna om hon känner att jag är schysst mot henne. Jag är alltså inte som kvinnan i mitt exempel som tycker att mannen kommit en bit på vägen med henne om han får henne att återuppta sitt avsomnade intresse.

Om du skulle gissa, vad tror du att det betyder?
    Du svarar inte på mina frågor. 

Jag ser framför mig en hanhund som går fram till honan, luktar henne i rumpan och börjar jucka. Eller en 10 åring som frågar klasskompisen om hon vill bli ihop. 
  • Anonym (För mycket tid)

Draken kan vara i ett skov igen som någon gissar på - Men hans skara av följare förnekar sig inte. Dom trummar på som vanligt.

Han kanske skulle satsa på en youtube-karriär med alla hans följare?

• Anonym (Fia)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 12:16:00 följande:
    Sant att jag inte förstår varför många kvinnor anser sig kunna bete sig hur som helst, men man får inte göra samma mot dom.

Ja, och hade jag eller nån annan man skrivit så, så hade kvinnor tyckt att han borde ta ansvar sitt eget liv, en man ska ha vilja och kraft nog att ta tag i såna saker utan att vänta på att kvinnan ska kicka igång honom.

Läste du ens det jag skrev? Det finns väl ingenting i det hon skrev som inte en man också skulle kunna säga/skriva?

Jag skulle verkligen inte reagera negativt om en man t.ex. sa att han förut brukade köra mycket motorcykel och att han gärna skulle träffa en tjej som kör mc för att gemensamt komma igång med det intresset igen. Det är en fullt naturlig sak att tappa sugen för något man egentligen gillar för det inte är så kul att göra det ensam. Det är enbart i ditt huvud som det här blir nån många-kvinnor-får-men-män-får-inte-fråga. 

Att ta ansvar för sitt liv handlar ju dessutom främst om andra saker än att hålla på med en hobby eller ej. Till exempel att ta hand om sitt mående så man inte enbart sitter och krigar hittepå-könskrig på internet. 

• Smecker
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 12:35:36 följande:
    Ändå ser man vuxna som väntar på att en ev. partner ska fixa till deras liv åt dom.

Ja, jag tror jag kommer en bit på vägen med en kvinna om hon känner att jag är schysst mot henne. Jag är alltså inte som kvinnan i mitt exempel som tycker att mannen kommit en bit på vägen med henne om han får henne att återuppta sitt avsomnade intresse.

Om du skulle gissa, vad tror du att det betyder?
    Ja, och man ser vuxna män som beklagar sig på FL över vad en kvinna sa till dem för 20 år sedan.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Fan)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 11:39:24 följande:
    Ja, jag anklagar inte kvinnor för att jag inte träffar nån. Jag uppmanas ändå att ta tag i mitt liv, börja träna t ex, för att attrahera kvinnor. Jag tränar redan, sen över 30 år tillbaka.
    Om jag tappat lusten för ett intresse jag hade tidigare, så väntar jag inte på att en kvinna ska få igång mig igen.
    Du behöver inte göra ett skit. Är din målbild att skaffa tjej så är ett vanligt råd att bege sig till gymmet. Både för män och kvinnor. Ingen som tvingar dig till något. Livet är inte så orättvist som du försöker få det till. Spelar ingen roll om du väljer att glufsa chips och kolla på Netflix heller. Det är dina egna val. Skriv på nätet och klaga så kommer du att få råd av välvilliga människor. Jag är inte välvillig. Jag vill gärna att du avbokar ditt internetabonnemang och börjar glufsa chips i din ensamhet. Det är mitt råd.
  • Anonym (Fan)
    Anonym (För mycket tid) skrev 2024-05-12 13:01:09 följande:

Draken kan vara i ett skov igen som någon gissar på - Men hans skara av följare förnekar sig inte. Dom trummar på som vanligt.

Han kanske skulle satsa på en youtube-karriär med alla hans följare?

Du är ju en följare med tydligen? Säkert en sån där könskrigare som draken är. Draken går främst i ledet och håller fanan högt. Nu ska vi sänka alla kvinnor.
  • Anonym (Yesbox)
    Anonym (Fia) skrev 2024-05-12 14:21:14 följande:

Läste du ens det jag skrev? Det finns väl ingenting i det hon skrev som inte en man också skulle kunna säga/skriva?

Jag skulle verkligen inte reagera negativt om en man t.ex. sa att han förut brukade köra mycket motorcykel och att han gärna skulle träffa en tjej som kör mc för att gemensamt komma igång med det intresset igen. Det är en fullt naturlig sak att tappa sugen för något man egentligen gillar för det inte är så kul att göra det ensam. Det är enbart i ditt huvud som det här blir nån många-kvinnor-får-men-män-får-inte-fråga. 

Att ta ansvar för sitt liv handlar ju dessutom främst om andra saker än att hålla på med en hobby eller ej. Till exempel att ta hand om sitt mående så man inte enbart sitter och krigar hittepå-könskrig på internet. 

Ja jag fattar inte det heller. Jag hade inte stört mig ett dugg på om en man har något gammalt intresse som han hoppas på att han kan komma igång igen och utöva med en partner.  Det är en utmärkt grej att skriva i sin profil då det säger en del av vad man hoppas på att kunna dela.
    sen låter det som kvinnan i detta fallet skrev det lite flörtigt och inbjudande. Hon gav helt enkelt ett tips om hur man fångar hennes intresse.

Skriver man inget så blir man väl dömd som lat och att man "spelar" på att männen kommer ändå även om man inte anstränger sig. Man kan helt enkelt inte göra något rätt, för precis alla kvinnor är ju i grunden elaka och orättvisa enligt kd.

men nej, jag är inte ute i dejtingsvängen för att fixa någons misslyckande liv. Får man inga dejter så får man fixa det med en bättre profil och att våga ta kontakt. Kd har fått en massa råd genom åren på saker som brukar hjälpa som att träna, gå i terapi, ha ett socialt liv och ett stabilt jobb. Det är samma råd som en kvinna i kd:s situation (ensam, arbetslös och deprimerad) också hade fått (av både män och kvinnor). 
  • Anonym (För mycket tid)
    Anonym (Fan) skrev 2024-05-12 14:37:26 följande:
    Du är ju en följare med tydligen? Säkert en sån där könskrigare som draken är. Draken går främst i ledet och håller fanan högt. Nu ska vi sänka alla kvinnor.
    Jag ser mig mer som åskådare
  • Anonym (M)
    Anonym (För mycket tid) skrev 2024-05-12 15:07:30 följande:
    Jag ser mig mer som åskådare
    Visst?
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Fia) skrev 2024-05-12 14:21:14 följande:

Nej, men andra skulle tänka så, en man förväntas vara aktiv och ta tag i sitt eget liv.
Svar på tråden Ta ansvar för sitt eget liv