• Anonym (Janne Max)

Ta ansvar för sitt eget liv

Män uppmanas att ta ansvar för sina egna liv. Om han inte kan få en kvinna så är det bara hans eget fel. Det är nåt han måste ta tag i.
    Såg en kvinna på en dejtsida som nämnde ett intresse hon haft tidigare. Och om mannen får igång henne igen, så har han kommit en bra bit på vägen.
    Borde inte kvinnor själva ta ansvar för sina liv?

• Svar på tråden Ta ansvar för sitt eget liv
  • Anonym (Yesbox)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 15:17:16 följande:
    Nej, men andra skulle tänka så, en man förväntas vara aktiv och ta tag i sitt eget liv.
    Nej, men någon som inte har något aktivt alls i sitt liv förväntas att ta tag i det om det hindrar personen att träffa människor.
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Yesbox) skrev 2024-05-12 14:58:28 följande:
    Ja jag fattar inte det heller. Jag hade inte stört mig ett dugg på om en man har något gammalt intresse som han hoppas på att han kan komma igång igen och utöva med en partner.  Det är en utmärkt grej att skriva i sin profil då det säger en del av vad man hoppas på att kunna dela.
    sen låter det som kvinnan i detta fallet skrev det lite flörtigt och inbjudande. Hon gav helt enkelt ett tips om hur man fångar hennes intresse.

Skriver man inget så blir man väl dömd som lat och att man "spelar" på att männen kommer ändå även om man inte anstränger sig. Man kan helt enkelt inte göra något rätt, för precis alla kvinnor är ju i grunden elaka och orättvisa enligt kd.

men nej, jag är inte ute i dejtingsvängen för att fixa någons misslyckande liv. Får man inga dejter så får man fixa det med en bättre profil och att våga ta kontakt. Kd har fått en massa råd genom åren på saker som brukar hjälpa som att träna, gå i terapi, ha ett socialt liv och ett stabilt jobb. Det är samma råd som en kvinna i kd:s situation (ensam, arbetslös och deprimerad) också hade fått (av både män och kvinnor). 
    Nej, du förstår nog inte. Men jag som man vet att de flesta kvinnor skulle tänka så om en man.
  • Smecker
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 15:26:29 följande:
    Nej, du förstår nog inte. Men jag som man vet att de flesta kvinnor skulle tänka så om en man.
    Du förstår inte heller. Jag som man, och med oändligt mycket mer erfarenhet av kvinnor än du, vet att de flesta kvinnor inte skulle tänka så om en man.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Fan)
    Anonym (För mycket tid) skrev 2024-05-12 15:07:30 följande:
    Jag ser mig mer som åskådare
    En åskådare brukar normalt sett inte göra inlägg. Du är ingen åskådare, tvärtom, med så lite text så kan man utläsa så otroligt mycket av dig. Draken banar vägen, du sympatiserar för att du också är bitter på kvinnor.
  • Anonym (Fan)
    Smecker skrev 2024-05-12 15:29:35 följande:
    Du förstår inte heller. Jag som man, och med oändligt mycket mer erfarenhet av kvinnor än du, vet att de flesta kvinnor inte skulle tänka så om en man.
    Eller hur.
  • Anonym (Janne Max)
    Smecker skrev 2024-05-12 15:29:35 följande:
    Jag har mycket stor erfarenhet av kvinnor, så jag vet vad jag pratar om.
  • Anonym (Yesbox)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 15:26:29 följande:

Ja jag fattar. Jag har dejtar av och till de senaste åren. Jag hade inte reagerat på om en man skrivit något liknande i sin profil.

Det är skillnad på att ta ansvar över sitt liv som att ha ett jobb och ordnad ekonomi och socialt umgänge, kunna boka läkartid när man är sjuk, städa osv mot att hoppas på att man kan göra vissa saker med en partner.

* jag hade tex gärna haft mer sex, men det är roligare med en partner än själv.

* Jag hade gärna provat mig igenom alla italienska restauranger i mitt län, jag kan visserligen göra det med kompisar men kanske mina kompisar föredrar annan typ av mat och inte gillar att gå på restaurang lika ofta som jag, så kanske jag vill ha en partner som delar mitt italienska matintresse.
    * Jag hade kanske velat spela mer tennis, jag gör det ibland med vänner, men med en partner kanske vi hade kunnat vara mer spontana efter middagen och stuckit ut och spelat lite tillsammans innan vi ser den där nya tv serien på onsdagskvällen.

Förstår du inte skillnaden med att ha ett vuxet ansvar över sitt liv gällande basala saker som jobb, ekonomi, umgänge, hälsa osv?

• Anonym (Janne Max)
    Anonym (Yesbox) skrev 2024-05-12 15:40:48 följande:

Ja jag fattar. Jag har dejtar av och till de senaste åren. Jag hade inte reagerat på om en man skrivit något liknande i sin profil.

Det är skillnad på att ta ansvar över sitt liv som att ha ett jobb och ordnad ekonomi och socialt umgänge, kunna boka läkartid när man är sjuk, städa osv mot att hoppas på att man kan göra vissa saker med en partner.

* jag hade tex gärna haft mer sex, men det är roligare med en partner än själv.

* Jag hade gärna provat mig igenom alla italienska restauranger i mitt län, jag kan visserligen göra det med kompisar men kanske mina kompisar föredrar annan typ av mat och inte gillar att gå på restaurang lika ofta som jag, så kanske jag vill ha en partner som delar mitt italienska matintresse.
    * Jag hade kanske velat spela mer tennis, jag gör det ibland med vänner, men med en partner kanske vi hade kunnat vara mer spontana efter middagen och stuckit ut och spelat lite tillsammans innan vi ser den där nya tv serien på onsdagskvällen.

Förstår du inte skillnaden med att ha ett vuxet ansvar över sitt liv gällande basala saker som jobb, ekonomi, umgänge, hälsa osv?

Nej, men många andra (de flesta) kvinnor skulle reagera.

Jo.
  • Anonym (Felicia)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 15:39:51 följande:
    Jag har mycket stor erfarenhet av kvinnor, så jag vet vad jag pratar om.
    Vari ligger den erfarenheten?
  • Anonym (För mycket tid)
    Anonym (Fan) skrev 2024-05-12 15:38:18 följande:
    En åskådare brukar normalt sett inte göra inlägg. Du är ingen åskådare, tvärtom, med så lite text så kan man utläsa så otroligt mycket av dig. Draken banar vägen, du sympatiserar för att du också är bitter på kvinnor.
    Jag förstår att du hamnar i dessa diskussioner om du kan utläsa allt detta av mina minimala inlägg i debatten.
Svar på tråden Ta ansvar för sitt eget liv