Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 15:26:29 följande:
Nej, du förstår nog inte. Men jag som man vet att de flesta kvinnor skulle tänka så om en man.
Ja jag fattar. Jag har dejtar av och till de senaste åren. Jag hade inte reagerat på om en man skrivit något liknande i sin profil.
Det är skillnad på att ta ansvar över sitt liv som att ha ett jobb och ordnad ekonomi och socialt umgänge, kunna boka läkartid när man är sjuk, städa osv mot att hoppas på att man kan göra vissa saker med en partner.
* jag hade tex gärna haft mer sex, men det är roligare med en partner än själv.
* Jag hade gärna provat mig igenom alla italienska restauranger i mitt län, jag kan visserligen göra det med kompisar men kanske mina kompisar föredrar annan typ av mat och inte gillar att gå på restaurang lika ofta som jag, så kanske jag vill ha en partner som delar mitt italienska matintresse.
* Jag hade kanske velat spela mer tennis, jag gör det ibland med vänner, men med en partner kanske vi hade kunnat vara mer spontana efter middagen och stuckit ut och spelat lite tillsammans innan vi ser den där nya tv serien på onsdagskvällen.
Förstår du inte skillnaden med att ha ett vuxet ansvar över sitt liv gällande basala saker som jobb, ekonomi, umgänge, hälsa osv?