Ta ansvar för sitt eget liv
Läste du ens det jag skrev? Det finns väl ingenting i det hon skrev som inte en man också skulle kunna säga/skriva?
Jag skulle verkligen inte reagera negativt om en man t.ex. sa att han förut brukade köra mycket motorcykel och att han gärna skulle träffa en tjej som kör mc för att gemensamt komma igång med det intresset igen. Det är en fullt naturlig sak att tappa sugen för något man egentligen gillar för det inte är så kul att göra det ensam. Det är enbart i ditt huvud som det här blir nån många-kvinnor-får-men-män-får-inte-fråga.
Att ta ansvar för sitt liv handlar ju dessutom främst om andra saker än att hålla på med en hobby eller ej. Till exempel att ta hand om sitt mående så man inte enbart sitter och krigar hittepå-könskrig på internet.
sen låter det som kvinnan i detta fallet skrev det lite flörtigt och inbjudande. Hon gav helt enkelt ett tips om hur man fångar hennes intresse.
Skriver man inget så blir man väl dömd som lat och att man "spelar" på att männen kommer ändå även om man inte anstränger sig. Man kan helt enkelt inte göra något rätt, för precis alla kvinnor är ju i grunden elaka och orättvisa enligt kd.
men nej, jag är inte ute i dejtingsvängen för att fixa någons misslyckande liv. Får man inga dejter så får man fixa det med en bättre profil och att våga ta kontakt. Kd har fått en massa råd genom åren på saker som brukar hjälpa som att träna, gå i terapi, ha ett socialt liv och ett stabilt jobb. Det är samma råd som en kvinna i kd:s situation (ensam, arbetslös och deprimerad) också hade fått (av både män och kvinnor).