• Anonym (Jag)

Kan man gifta sig i en sån här balklänning?

Provade dotterns balklänning som hon ska lämna tillbaka. Slitsen drog jag upp för att visa, men den syns inte så tydligt när man går. Den är mer ljusrosa än den ser ut. Satin typ. 

det är ett väldigt litet och enkelt giftermål och inget stort kyrkbröllop. Skämmer man ut sig om man skulle dyka upp såhär på en drop in i kyrkan? 🤣

• Svar på tråden Kan man gifta sig i en sån här balklänning?
  • Anonym (Jag)
    Auditanne skrev 2024-05-11 02:07:47 följande:
    Det behöver ju inte vara något fel i att se sexig ut så länge man är bekväm med att sexighet ofta drar till sig lystna blickar från män. Själv tycker jag att sånt känns lite obehagligt. Kanske är det en vanesak. 

Vad är det för färg på klänningen? Lila eller vinröd kanske? Bara av nyfikenhet. 
    Jo det tycker jag med. Denna slits går mitt på, inte sidan som många andra. Där visas benen hela tiden när man går. På det viset var det inte så farligt med slits på denna.

precis, mer åt det rosa.  
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (Lis) skrev 2024-05-11 01:27:58 följande:

Funkar utmärkt.
    tidigare, innan den vita klänningen blev kutym så gifte man ju sig i starka färger. Folkdräkt eller en fin klänning(som sen kunde återanvändas på baler eller fester).

Innan den vita brudklänningen slog igenom gifte man sig i oftast i svart. 
  • Melerad ögonfärg

Skicka gärna en länk till den tråd där din blivande man diskuterar klädval inför bröllopet. Längtar att få läsa samma inlägg som här ;)

• Anonym (Jorå)
    Melerad ögonfärg skrev 2024-05-11 08:59:36 följande:

Skicka gärna en länk till den tråd där din blivande man diskuterar klädval inför bröllopet. Längtar att få läsa samma inlägg som här ;)

Med de normer kring kön och kläder vi har är det mycket enklare för en man att klä sig korrekt. Kvinnor balanserar på en kant mellan vad som är ok och vad som inte är det. Det är betydligt mer komplicerat. Men skulle TS man föreslå att han skulle bära hatt i kyrkan skulle nog liknande grejer komma upp som det om att ha en sjal över axlarna. 
  • Anonym (Woman)

Men vad är det för gammal dags folk som diskuterar här? Blir lite full i skratt åt alla kommentarer om bara axlar, en slits och Oj de var lite för sexuellt. 

är ni väldigt gamla kyrkliga personer? Mellan 80-90år som de låter. 
    haha Tro inte på nåt av detta TS

• Anonym (Jag)
    Melerad ögonfärg skrev 2024-05-11 08:59:36 följande:

🤣🤣🤣
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Woman) skrev 2024-05-11 09:11:00 följande:

Men vad är det för gammal dags folk som diskuterar här? Blir lite full i skratt åt alla kommentarer om bara axlar, en slits och Oj de var lite för sexuellt. 

är ni väldigt gamla kyrkliga personer? Mellan 80-90år som de låter. 
    haha Tro inte på nåt av detta TS

Haha ok. Håller med dig lite ????
  • Anonym (Jag)

Skulle ej bli en massa frågetecken. 

• BellaDonnna

Tror det kan bli superfint, det viktiga är att man själv känner sig bekväm och fin. Med en fin bukett med matchande blommor är du hemma! 

Och angående axlar jag vet inte är väl väldigt vanligt med brudklänningar som har bara axlar så förstår inte riktigt skillnaden.

Svar på tråden Kan man gifta sig i en sån här balklänning?