• Anonym (Jag)

Kan man gifta sig i en sån här balklänning?

Provade dotterns balklänning som hon ska lämna tillbaka. Slitsen drog jag upp för att visa, men den syns inte så tydligt när man går. Den är mer ljusrosa än den ser ut. Satin typ. 

det är ett väldigt litet och enkelt giftermål och inget stort kyrkbröllop. Skämmer man ut sig om man skulle dyka upp såhär på en drop in i kyrkan? 🤣

• Svar på tråden Kan man gifta sig i en sån här balklänning?
  • Anonym (Jag)

Tack för svar 🌸

• Anonym (XXX)
    Anonym (Woman) skrev 2024-05-12 18:31:54 följande:
    Vanliga brud-klänningar som används i kyrkan
    Nej, det är verkligen inte vanligt i kyrkan. Varför försöker du övertala TS att skämma ut sig?
  • EpicF
    Anonym (Woman) skrev 2024-05-12 18:31:54 följande:
    Vanliga brud-klänningar som används i kyrkan
    Noterade du att ts klänning inte var i samma stil med de du la upp?
  • Anonym (Nästan)
    Anonym (Woman) skrev 2024-05-12 18:27:41 följande:

Men vem går klädd i dessa gammaldagsa brudklänningar nuförtiden? Täcker axlar o har leggings? 

INGEN!!!

Du verkar desperat att få TS och andra att bryta not etikettsreglerna. Bara för att du skulle välja att ha bara axlar och kortkort (ingen skulle kasta ut dig) är det väl inte så viktigt att du måste tjata på andra att göra samma sak?
  • EpicF
    Anonym (Woman) skrev 2024-05-12 18:27:41 följande:

Men vem går klädd i dessa gammaldagsa brudklänningar nuförtiden? Täcker axlar o har leggings? 

INGEN!!!

Väldigt många som väljer att gifta sig i kyrkan. Ofta av tradition. 
  • Anonym (Jag)
    EpicF skrev 2024-05-12 18:49:06 följande:
    Jag kommer inte ha balklänningen, lägger ju ut en massa annat och ber om tips så personen kanske förstod att jag valt bort det alternativet. 
  • Anonym (Woman)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-12 18:47:37 följande:
    Nej, det är verkligen inte vanligt i kyrkan. Varför försöker du övertala TS att skämma ut sig?
    Jo de är de faktiskt. Gå in o kolla på bröllopsfotografers bilder vettja. Dessa är tagna 2023-2024
    Finns mängder av liknande. 
    Ja de gjorde jag. Det jag stör mig på är att folk säger dölj axlarna o ta på leggings. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Woman) skrev 2024-05-12 20:25:20 följande:
    Jo de är de faktiskt. Gå in o kolla på bröllopsfotografers bilder vettja. Dessa är tagna 2023-2024
    Finns mängder av liknande. 
    Ja de gjorde jag. Det jag stör mig på är att folk säger dölj axlarna o ta på leggings. 
    Lär dig om etikett istället.
  • Anonym (Lis)

Börjar tro att vissa driver med dig TS. Säger att den knälånga klänningen är för kort och att du ska ha leggings under?

Det är du som gifter dig, välj något du känner dig fin i.
    Som woman försökte visa så finns det mängder av vanliga brudklänningar som folk har i kyrkan som har bara axlar och är urringade, så tänk inte på att du måste täcka axlarna. Sen kan det vara väldigt fint med nån liten bolero, cape eller dyl.

Svar på tråden Kan man gifta sig i en sån här balklänning?