• Anonym (Jag)

Kan man gifta sig i en sån här balklänning?

Provade dotterns balklänning som hon ska lämna tillbaka. Slitsen drog jag upp för att visa, men den syns inte så tydligt när man går. Den är mer ljusrosa än den ser ut. Satin typ. 

det är ett väldigt litet och enkelt giftermål och inget stort kyrkbröllop. Skämmer man ut sig om man skulle dyka upp såhär på en drop in i kyrkan? 🤣

• Svar på tråden Kan man gifta sig i en sån här balklänning?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Woman) skrev 2024-05-10 12:02:42 följande:

Men vänta va??? Täcka axlarna? Varför? 

Man kanske måste det i kyrkan? Eller så att det ska se lite propert ut hehe 
  • Anonym (Woman)
    Anonym (Jag) skrev 2024-05-10 12:06:16 följande:
    Man kanske måste det i kyrkan? Eller så att det ska se lite propert ut hehe 
    Neeej man måste ingenting. Det är väl inte 1800 talet heller 
  • Anonym (Jorå)

Det går bra! Köp en fin bolero eller nätt kavaj att ha över. Dels för att man av tradition undviker att vara lättklädd i kyrkan (men jag har svårt att tro att någon blir sur), men främst för att du behöver något snyggt om du blir kall. 

Kom att tänka på den här gamla dängan! :D 

">

• Anonym (Jag)
    Anonym (Jorå) skrev 2024-05-10 12:39:04 följande:

Det går bra! Köp en fin bolero eller nätt kavaj att ha över. Dels för att man av tradition undviker att vara lättklädd i kyrkan (men jag har svårt att tro att någon blir sur), men främst för att du behöver något snyggt om du blir kall. 

">

Tack 🥰🤣 haha så passande!!!
  • Anonym (Grattis!)

Så oerhört befriande med motsatsen till en bridezilla! All heder till dig som inte köper nytt för ett tillfälle. Den klär dig fint och 2024 kan man ha det man känner sig fin i. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Grattis!) skrev 2024-05-10 14:57:44 följande:

Så oerhört befriande med motsatsen till en bridezilla! All heder till dig som inte köper nytt för ett tillfälle. Den klär dig fint och 2024 kan man ha det man känner sig fin i. 

Det var glädjande att höra 💖
  • Anonym (Hut, hyfs och hållning)
    Anonym (Woman) skrev 2024-05-10 12:31:25 följande:
    Neeej man måste ingenting. Det är väl inte 1800 talet heller 
    Nej, man kan klart vara hur smaklös man vill och visa arslet på Coop också men de flesta personer med någon uppfostran vet bättre än så.

Man är inte i kyrkan för att vara sexig, därför har man något över axlarna, för att visa respekt för sin omgivning och gud.
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Jorå) skrev 2024-05-10 12:39:04 följande:

">

Min föredetta svärmors nya gubbe gifte sig i jeans. Hon var väldigt söt i fin klänning men han hade jeans och kavajjackan. Roligt att vi hade skämtat om det innan, tänk om han har jeans. Jomen, det hade han 😂
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Hh) skrev 2024-05-10 18:14:35 följande:
    Min föredetta svärmors nya gubbe gifte sig i jeans. Hon var väldigt söt i fin klänning men han hade jeans och kavajjackan. Roligt att vi hade skämtat om det innan, tänk om han har jeans. Jomen, det hade han 😂
    Hihi 👍
  • Anonym (c)
    Anonym (Nästan) skrev 2024-05-10 11:27:29 följande:

Den funkar, men bara om du täcker axlarna i kyrkan. 

Glöm inte också att täcka håret för kvinnor, allt enligt Paulus i första Korinthierbrevet. 
Svar på tråden Kan man gifta sig i en sån här balklänning?