Det känns som mattan rycks undan igen…
Jag är högutbildad i ett område där jag skulle kunna göra en riktigt bra karriär. När jag var ung var jag verkligen inställd på det också. Med åren har behovet av karriär för karriärens skull minskat men jag vill utvecklas, öka möjligheterna att få påverka, leda grupper osv. Men så fort jag tagit ett kliv uppåt har familjelivet kommit i vägen och då har jag backat. Först var det att få barn överhuvudtaget, just efter min första chefsposition. Sen knakade äktenskapet, jag skilde mig, fokuserade på att bygga ett bra eget liv för mig och barnen. Fick en riktigt bra chans men då brakade livet ihop för mitt ena barn, mobbing, dålig skola, npf. Backar. Får henne på banan igen. Vilar en stund i lugnet. Får en annan chans yrkesmässigt och tar den. Trivs enormt.
Men nu, efter ca ett år, har mitt andra barn fått en kronisk sjukdom. Jag har fått skala bort så mycket under en period. Trodde vi tagit oss igenom det värsta men så blev det sjukhus igen. Jag fick lämna ett möte förra veckan pga att jag började gråta. Så kan man inte bete sig i min roll. Jag ger allt för mina barn men önskar också lite egen utveckling. Men så fort jag tar ett steg fram får jag en käftsmäll. Det känns så jäkla tungt. Kanske borde jag nöja mig med att vända papper några år till men då är nog mina chanser slut.
Jag vet inte vad jag vill med detta. Mest bara skriva av mig för jag tror inte så många av mina vänner förstår hur jobbigt det är att inte få utlopp för det yrkesmässiga drivet.