• Anonym (I)

Barnmorskan ville inte säga

Jag gjrode ultraljud och sa till barnmorskan att jag såg en penis och hon bekräftade inte det. Är i vecka 14. 
  • Svar på tråden Barnmorskan ville inte säga
  • Anonym (Hmm)
    Theaass99 skrev 2024-03-17 18:44:33 följande:
    Stackars barn som har dig som mamma som är såhär 
    Benägen att hålla med - fullkomligt ointressant vilken kön barnet har. Barnet ska vara välkommet oavsett. Att önska ett visst kön är bara .... så fel!
    Vill du välja kön - adoptera och gör en god gärning samtidigt som du väljer.
  • Anonym (Tina)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-17 19:04:50 följande:
    Benägen att hålla med - fullkomligt ointressant vilken kön barnet har. Barnet ska vara välkommet oavsett. Att önska ett visst kön är bara .... så fel!
    Vill du välja kön - adoptera och gör en god gärning samtidigt som du väljer.
    Ganska vanligt och inget fel med detta.Barnet blir älskad oavsett.
  • Anonym (Man)

Vecka 14 kan man oftast se fostrets kön. Anledningen till att BM inte vill uppge det är för att vissa vill ha ett visst kön och gör abort om det är fel kön. 

• Anonym (Hmm)

Men - släpp sargen och få det barn du får. Om du verkligen vill ha ett särskilt kön, avstå från barn totalt.
    Var glad om/att du kan få barn.

• EpicF

Anonym (Man): Och även pga att felmarginalen är stor. 

• Anonym (Tina)
    Anonym (Man) skrev 2024-03-17 22:53:26 följande:

Vecka 14 kan man oftast se fostrets kön. Anledningen till att BM inte vill uppge det är för att vissa vill ha ett visst kön och gör abort om det är fel kön. 

Godkänner man inte abort om man är besviken på fostrets kön?Vi har ju fri abort.
  • Gullvivor
    Anonym (I) skrev 2024-03-16 16:40:28 följande:

Nubben står ju rakt uppåt i mer än 30 % och hade det varit en tjej hade det inte sett ut så. Så känner mig rätt säker på pojke men vill ha ett bekräftande på att jag sett rätt. så jag kan köpa pojkkläder 

Vänta med kläderna till efter RUL iallafall, så slipper du köpa fel. Är inte så vanligt att man kan se kön redan nu via ultraljud.

Eller så kan du köpa lite neutrala kläder nu och komplettera sedan med pojkkläder/flickkläder när du vet kön.
  • EpicF

Anonym (Tina): Du får göra abort på vilka grunder till vill fram till en viss vecka. Men pga att det finns folk som skulle göra abort pga "fel" kön så vill man i berätta könet fören aborttiden är över. Det tillsammans med stor felmarginal gör att man avvaktar med att berätta kön. 

Gullvivor skrev 2024-03-18 13:16:28 följande:
    Vänta med kläderna till efter RUL iallafall, så slipper du köpa fel. Är inte så vanligt att man kan se kön redan nu via ultraljud.

Eller så kan du köpa lite neutrala kläder nu och komplettera sedan med pojkkläder/flickkläder när du vet kön.
    Många erfarna ultraljuds-barnmorskor se könet så tidigt som i veckan 14, men det är en väldigt stor felmarginal. Så vill man vara 90% säker så väntar man till efter RUL. 

Vill man vara 100% söker så väntar man tills barnet är född. 
  • Theaass99

Klart det är en pung och snopp som man ser tydligt. Kan inte vara finger eller annat. Ni som säger emot, vet ni ens hur en pojke ser ut i denna vecka? Googla innan ni uttalar er. Stort grattis TS till din pojke 

• Anonym (I)

Tack jag sa ju de :) men folk vill bara irritera mig här 

Svar på tråden Barnmorskan ville inte säga