• Anonym (I)

Barnmorskan ville inte säga

Jag gjrode ultraljud och sa till barnmorskan att jag såg en penis och hon bekräftade inte det. Är i vecka 14. 
  • Svar på tråden Barnmorskan ville inte säga
  • Anonym (DH)
    Anonym (I) skrev 2024-03-16 16:40:28 följande:

Nubben står ju rakt uppåt i mer än 30 % och hade det varit en tjej hade det inte sett ut så. Så känner mig rätt säker på pojke men vill ha ett bekräftande på att jag sett rätt. så jag kan köpa pojkkläder 

Det är väl navelsträngen??????
  • Bits1975

Nubben står ju rakt uppåt i mer än 30 % och hade det varit en tjej hade det inte sett ut så. Så känner mig rätt säker på pojke men vill ha ett bekräftande på att jag sett rätt. så jag kan köpa pojkkläder 

Du kan väl vänta tills rutinultraljudet i vecka 20? Då kan barnmorskan säkert se om det är en pojke. 
  • FiaLisannnN

Vad gör du om det är en tjej?
  • Anonym (Jenny)

Herregud, stackars barn. 
  • Anonym (I)
    Anonym (Jenny) skrev 2024-03-16 17:08:51 följande:
    Herregud, stackars barn. 
    Kommer inte göra en abort om de är en flicka? vill bara veta? 
  • EpicF

Nubben? Snarare navelsträngen. Du får vänta till v 20 och sedan boka in ett köns-ultraljud om det är så viktigt att veta kön. 

• Anonym (I)
    EpicF skrev 2024-03-16 17:35:34 följande:

Nubben? Snarare navelsträngen. Du får vänta till v 20 och sedan boka in ett köns-ultraljud om det är så viktigt att veta kön. 

Fast det är inte navelsträngen på bilden 
  • mammatill6

Lite oklart vad det du syftar på du ser. För om det är det är det som sticker upp så är det navelsträngen. Hur stor tror du ett foster i v 14 har?

• Anonym (I)
    mammatill6 skrev 2024-03-16 18:33:52 följande:

Lite oklart vad det du syftar på du ser. För om det är det är det som sticker upp så är det navelsträngen. Hur stor tror du ett foster i v 14 har?

Jag tror det är penisen 
Svar på tråden Barnmorskan ville inte säga