• Anonym (I)

Barnmorskan ville inte säga

Jag gjrode ultraljud och sa till barnmorskan att jag såg en penis och hon bekräftade inte det. Är i vecka 14. 
  • Svar på tråden Barnmorskan ville inte säga
  • Anonym (I)

Varför bekräftar ingen att det är en pojke? googla Nub teori. Där ser man tydligt att jag kommer få en pojke?

• Anonym (I)

Ser både pungen och penisen. Kan inte se så fel?

• Anonym (XXX)
    Anonym (I) skrev 2024-03-17 11:38:22 följande:

Varför bekräftar ingen att det är en pojke? googla Nub teori. Där ser man tydligt att jag kommer få en pojke?

Anonym (I) skrev 2024-03-17 11:41:57 följande:

Men glöm det. Du får veta tids nog. Huvudsaken är väl att den är frisk? Tänk så många föräldrar som sitter med en ul-bild just nu, av ett foster som har någon hemsk missbildning eller misstänkt Downs Syndrom!
  • EpicF

Ts: Du ser det du vill se. Om det stämmer att är en pojke är dock  förtidigt att bekräfta. Det som sticker upp är med stor sannolikhet navelsträngen och inte penis. 

• EpicF

Anonym (XXX): Könsdysfori har dock inget att göra med varken färg på kläder eller att de inte "fått växa in i sin könsroll på normalt sätt när de var barn"

Det beror på att de identifierar sig med ett annat kön än det könet de föddes med. Och det kan bero på att de är födda hemadrodit, ex har båda äggsrockar men också en testikel. Det spelar ingen roll om de klädes i rosa som barn eftersom de fortfarande är en pojke. 

• Anonym (XXX)
    EpicF skrev 2024-03-17 12:02:50 följande:

Anonym (XXX): Könsdysfori har dock inget att göra med varken färg på kläder eller att de inte "fått växa in i sin könsroll på normalt sätt när de var barn"

Det beror på att de identifierar sig med ett annat kön än det könet de föddes med. Och det kan bero på att de är födda hemadrodit, ex har båda äggsrockar men också en testikel. Det spelar ingen roll om de klädes i rosa som barn eftersom de fortfarande är en pojke. 

Fast hermafroditerna har inte "könddysfori", utan deras känsla av att något inte stämmer är ju korrekt. Händer flickor med AIS till exempel. De leker hellre med pojkar och med pojkleksaker under barndomen, de är bättre på matte än på språk, de väljer ofta någon teknisk utbildning hellre än någon humanistisk eller omvårdande, och de tänder på flickor. När de söker läkare, visar det sig att det beror på att de ÄR män - de har en manlig kromosombild. Ett fel på recepterorerna gjorde att manliga könsorgan inte kunde utvecklas i moderlivet, och eftersom de kvinnliga är default så könas barnt som flicka vid födelsen. 

"könsdysfori" kallar man det när den unge faktiskt ÄR en pojke, enligt kromosomer, könsorgan och allt annat - men känner sig som en flicka ändå. Eller tvärtom. D.v.s. det är en psykisk sjukdom. Och om du inte tror att den enorma ökningen av denna sjukdom beror på att barn idag utsätts för både könsneutral uppfostran och ännu värre - medvetna försök att få dem att se ut som och uppföra sig som det andra könet - så får du gärna säga vad DU tror att ökningen beror på?

Om det bara hade varit flickor som vill bli pojkar som ökar, eller alternativt pojkar som vill bli flickor, så skulle man kunna tänka att det berodde på t.ex. hormoner i dricksvattnet. Men eftersom det går åt båda hållen kan det inte vara något biologiskt, utan det måste bero på uppfostran som jag ser det. 
  • Anonym (I)

Skrev i en grupp på engelska:) och där skrev 10/10 st att de va en pojke!! Nu kan jag köpa killkläder och förbereda mig på namn och så:) förstod att de inte va ben eller navelsträng. De va pung och penis som syntes enligt dom! 

• Anonym (Suck)
    Anonym (I) skrev 2024-03-17 11:41:57 följande:

Hahah seriöst! :D NEJ du ser INTE pungen och penisen!
  • Anonym (I)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-17 13:26:57 följande:
    Hahah seriöst! :D NEJ du ser INTE pungen och penisen!
    Vad är det då? Om det inte är pungen och penisen???
  • Anonym (Suck)
    Anonym (I) skrev 2024-03-17 13:38:42 följande:
    Vad är det då? Om det inte är pungen och penisen???
    Benet så klart. Hur tydligt som helst. Det där är en stillbild och en bebis rör sig i magen, skuggor går in och ut och ger konstiga former men det där är INTE penis och pung hur mycket du än vill att det ska vara det. Alltså, tror du att du ska föda ut nästa John Holmes eller...?
Svar på tråden Barnmorskan ville inte säga