• Anonym (I)

Barnmorskan ville inte säga

Jag gjrode ultraljud och sa till barnmorskan att jag såg en penis och hon bekräftade inte det. Är i vecka 14. 
  • Svar på tråden Barnmorskan ville inte säga
  • Anonym (DH)
    Anonym (I) skrev 2024-03-16 18:35:26 följande:
    Jag tror det är penisen 
    Men snälla!
  • Bits1975
    Anonym (DH) skrev 2024-03-16 18:39:09 följande:
    Men snälla!
    Det är nog på skoj 
  • Anonym (Suck)

Det som sticker upp på bilden kan lika gärna vara benet.

• Anonym (XXX)

De vill inte berätta det förrän tiden för fri abort har gått ut. Det finns ju tyvärr sådana människor, som gör abort enbart för att det är "fel" kön. 

Vad spelar det för roll för dig? Du får veta tids nog.

• EpicF

Det är mer sannolikt att det är navelsträngen än penisen. Penisen är väldigt liten i den veckan och svår att se på ett ultraljud. 

• Aliona
    Anonym (I) skrev 2024-03-16 16:40:28 följande:

Nubben står ju rakt uppåt i mer än 30 % och hade det varit en tjej hade det inte sett ut så. Så känner mig rätt säker på pojke men vill ha ett bekräftande på att jag sett rätt. så jag kan köpa pojkkläder 

Varför tror du att nyfödda pojkar behöver särskilda kläder? 
  • EpicF
    Aliona skrev 2024-03-16 19:35:41 följande:
    Varför tror du att nyfödda pojkar behöver särskilda kläder? 
    Alla vet väl att nyfödda pojkar kläs i blå och nyfödda flickor kläs i rosa 😅😉
  • Anonym (XXX)
    EpicF skrev 2024-03-16 19:42:06 följande:
    Alla vet väl att nyfödda pojkar kläs i blå och nyfödda flickor kläs i rosa 😅😉
    Jag ser i och för sig inget fel i att klä barnen könstypiskt, det gjorde jag rätt ofta - även om lillasyster fick ärva mycket av storebror också - särskilt ytterplagg och funkisplagg. Men jag kompletterade upp med typiska tjejkläder i rosa, med volanger o.s.v. för att hon skulle få känna sig flickig OCKSÅ. Särskilt till kalas.

MEN med detta sagt, så är färgen på plaggen i den första storleken - som de bara kan ha i tre-fyra veckor, för de växer jättefort i början - naturligtvis inte viktig. TS, köp kläder i en neutral färg i den första storleken! Vitt, brunt, gult, grönt - vad spelar det för roll? Nästa storlek kan du sedan köpa i bara blått eller bara rosa, om du vill det. 
  • Aliona
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-17 11:06:55 följande:
    Jag ser i och för sig inget fel i att klä barnen könstypiskt, det gjorde jag rätt ofta - även om lillasyster fick ärva mycket av storebror också - särskilt ytterplagg och funkisplagg. Men jag kompletterade upp med typiska tjejkläder i rosa, med volanger o.s.v. för att hon skulle få känna sig flickig OCKSÅ. Särskilt till kalas.

MEN med detta sagt, så är färgen på plaggen i den första storleken - som de bara kan ha i tre-fyra veckor, för de växer jättefort i början - naturligtvis inte viktig. TS, köp kläder i en neutral färg i den första storleken! Vitt, brunt, gult, grönt - vad spelar det för roll? Nästa storlek kan du sedan köpa i bara blått eller bara rosa, om du vill det. 

Jag tycker att alla färger är könsneutrala, dvs jag ser inga problem med att använda rosa eller blått på varken flickor eller pojkar. Volanger och rosetter är mer könade till flickor, men det behöver knappast nyfödda utan som du säger, det är väl mer för kalas och så om flickan vill vara prinsessig - och även då kan så klart pojkar ha det om de nu skulle vilja. 

• Anonym (XXX)
    Aliona skrev 2024-03-17 11:23:37 följande:

Jag tycker att alla färger är könsneutrala, dvs jag ser inga problem med att använda rosa eller blått på varken flickor eller pojkar. Volanger och rosetter är mer könade till flickor, men det behöver knappast nyfödda utan som du säger, det är väl mer för kalas och så om flickan vill vara prinsessig - och även då kan så klart pojkar ha det om de nu skulle vilja. 

Fast det där tror jag inte är bra. Jag är helt övertygad om att den här enorma ökningen av "könsdysfori" - som till och med driver unga att gå igenom oåterkalleliga behandlingar och operationer - beror på att de inte fått växa in i sin könsroll på normalt sätt när de var barn. Men detta är ämne för en annan tråd. TS' barn lär i alla fall inte få könsdysfori p.g.a. färgen på bodyn de första tre veckorna i livet! Solig
Svar på tråden Barnmorskan ville inte säga