Barnmorskan ville inte säga

Jag gjrode ultraljud och sa till barnmorskan att jag såg en penis och hon bekräftade inte det. Är i vecka 14.
Det som sticker upp på bilden kan lika gärna vara benet.
De vill inte berätta det förrän tiden för fri abort har gått ut. Det finns ju tyvärr sådana människor, som gör abort enbart för att det är "fel" kön.
Vad spelar det för roll för dig? Du får veta tids nog.
Det är mer sannolikt att det är navelsträngen än penisen. Penisen är väldigt liten i den veckan och svår att se på ett ultraljud.
Nubben står ju rakt uppåt i mer än 30 % och hade det varit en tjej hade det inte sett ut så. Så känner mig rätt säker på pojke men vill ha ett bekräftande på att jag sett rätt. så jag kan köpa pojkkläder
Jag tycker att alla färger är könsneutrala, dvs jag ser inga problem med att använda rosa eller blått på varken flickor eller pojkar. Volanger och rosetter är mer könade till flickor, men det behöver knappast nyfödda utan som du säger, det är väl mer för kalas och så om flickan vill vara prinsessig - och även då kan så klart pojkar ha det om de nu skulle vilja.
Jag tycker att alla färger är könsneutrala, dvs jag ser inga problem med att använda rosa eller blått på varken flickor eller pojkar. Volanger och rosetter är mer könade till flickor, men det behöver knappast nyfödda utan som du säger, det är väl mer för kalas och så om flickan vill vara prinsessig - och även då kan så klart pojkar ha det om de nu skulle vilja.