Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Barnmorskan ville inte säga

Jag gjrode ultraljud och sa till barnmorskan att jag såg en penis och hon bekräftade inte det. Är i vecka 14. 
  • Svar på tråden Barnmorskan ville inte säga
  • Anonym (I)

Vad tror ni det kan vara? 

• Anonym (I)
    Bits1975 skrev 2024-03-16 15:58:53 följande:

Jaha, jag ser nu att du skrivit att du är i vecka 14, då kan det säkert vara lite för tidigt att se om du väntar en pojke eller flicka.

Ser väl ut som en pojke på bilden jag la ut, eller?:/
  • Anonym (I)
    Bits1975 skrev 2024-03-16 16:30:05 följande:
    Jag vet inte, men vad sade barnmorskan till dig?
    Att hon inte ville kolla efter könet. Men när jag sa pojke så bekräftade hon inte? jag har 4 flickor så vore ju lite kul att få pojke denna gång?
  • Anonym (I)

Nubben står ju rakt uppåt i mer än 30 % och hade det varit en tjej hade det inte sett ut så. Så känner mig rätt säker på pojke men vill ha ett bekräftande på att jag sett rätt. så jag kan köpa pojkkläder 

• Anonym (I)
    Anonym (Jenny) skrev 2024-03-16 17:08:51 följande:
    Herregud, stackars barn. 
    Kommer inte göra en abort om de är en flicka? vill bara veta? 
  • Anonym (I)
    EpicF skrev 2024-03-16 17:35:34 följande:

Nubben? Snarare navelsträngen. Du får vänta till v 20 och sedan boka in ett köns-ultraljud om det är så viktigt att veta kön. 

Fast det är inte navelsträngen på bilden 
  • Anonym (I)
    mammatill6 skrev 2024-03-16 18:33:52 följande:

Lite oklart vad det du syftar på du ser. För om det är det är det som sticker upp så är det navelsträngen. Hur stor tror du ett foster i v 14 har?

Jag tror det är penisen 
  • Anonym (I)

Varför bekräftar ingen att det är en pojke? googla Nub teori. Där ser man tydligt att jag kommer få en pojke?

• Anonym (I)

Ser både pungen och penisen. Kan inte se så fel?

• Anonym (I)

Skrev i en grupp på engelska:) och där skrev 10/10 st att de va en pojke!! Nu kan jag köpa killkläder och förbereda mig på namn och så:) förstod att de inte va ben eller navelsträng. De va pung och penis som syntes enligt dom! 

• Anonym (I)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-17 13:26:57 följande:
    Hahah seriöst! :D NEJ du ser INTE pungen och penisen!
    Vad är det då? Om det inte är pungen och penisen???
  • Anonym (I)

Penisen syns visst i vecka 14? nubben? kolla själv ultraljud i den veckan så får du se. Jämför med min bild. Jag är så säker nu att de är pojke me tanke på va proffs sagt om min bild i en grupp på fb ? dom har aldrig sagt fel så

• Anonym (I)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-17 14:04:42 följande:
    Ja, men INTE på det där sättet som du har på bilden. Släpp det till det gått några veckor till.

Vilka proffs?? Några förståsigpåare online?! Snälla....
    Dom är barnmorskor och jobbar med sånt varje dag. Så 
  • Anonym (I)
    Bits1975 skrev 2024-03-17 14:47:18 följande:

Jag tror inte att trådstartaren är gravid, och jag tror att ultraljudsbilden är någon annans, denna diskussion kan inte vara på riktigt,  det är någon som skojar med oss :)

Jag lovar att det är på riktigt. Tänk dig själv? Jag har 4 flickor, drömmer om en pojke. Och nu när allt tyder på det så är jag extra glad. Hade såklart varit glad över en 5 flicka , skulle aldrig göra abort pga fel kön
  • Anonym (I)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-17 15:48:18 följande:
    Och det är fortfarande INTE penis och pung man ser. Du måste lita på den bm som du har irl som då inte kan bekräfta könet utifrån det hon kan leta efter på skärmen, dvs mycket bättre förutsättningar än de i gruppen.
    Barnet har penis och pung i denna vecka(om det är en pojke) jag har fått reda på könet varje gång i vecka 15. Så det ska gå att se, men hon tyckte inte det var viktigt Att berätta. Hon kanske var ovan eller inte ville säga fel. Dom i gruppen Som jag nämnde är vana vid ultraljud då dom jobbar med detta, och kan flera bekräfta att de är en pojk så känns det som det skulle kunna vara så. Oavsett får jag reda på i vecka 20, men är så nyfiken så vill veta haha 
  • Anonym (I)
    Anonym (Ann) skrev 2024-03-17 16:05:30 följande:

Men det är väl bara att göra NIPT så får du veta kön. Men skallen ser ut som en pojke. 

Ja det jag menar:) 
  • Anonym (I)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-17 16:08:50 följande:
    Ja, delarna existerar men det är INTE det du ser på bilden.
    Och hur vet du det? Är du barnmorska? Har erfarenhet kring ultraljud?
  • Anonym (I)

Tack jag sa ju de :) men folk vill bara irritera mig här 

• Anonym (I)

De va en pojke:) gjorde ett könsbestämning test idag! Hahaha så okunniga ni varit 

Svar på tråden Barnmorskan ville inte säga