Anonym (Bubbis287654) skrev 2024-03-17 16:17:38 följande:
Hej!
Vill börja med att säga manliga barnskötare i förskola är som små barn i en godisbutik. Lämna ett barn ensam i en godisbutik så ser du vad den gör.
LITA ALLTID PÅ DIN MAGKÄNSLA!
det borde jag ha gjort. När min dotter började förskolan såg jag denna pedagog, en man, som jag fick onda vibbar av direkt. några år senare får jag reda på att han varit polisanmäld för våldtäkt mot barn ett par år innan dottern började förskolan. Han blev ?frikänd? och fick jobba kvar. Rektorn visste hela tiden och lät honom jobba kvar på småbarnsavdelningen. Han fick skola in nya barn, tvååringar som inte kan prata?. Och byta på dem och vara ensam med dem under vilan..?
denna pedagog var fick vi reda på först på plats och Öppnade förskolan (ensam!) och ville mer än gärna jobba över och stänga? (ensam).
Rektorn blundade för allt.
Det jag tycker att du kan göra är att be rektorn ge dig ett skriftligt intyg på att hon inte har information om att någon i personalen har blivit polisanmäld tidigare. Vare sig de är fällda för brott eller ej. För att hon bör veta. Och rektorn får ej ljuga för dig!
Du ska veta vem som är ensam med dina barn! DU har ansvar över dem. Och du ska ALDRIG LITA PÅ NÅGON till 100 procent.
Sen ska du lära dem allt om stopp min kropp och vad vuxna inte får göra med dem. Och lär dem att skrika och säga ifrån om vuxna är dumma!
Jag lever för att män inte ska få vara ensamma med barn. Och de som tycker annat är just det man är rädd för att de är.
Han blev frikänt ? Alltså enligt lag Är han helt oskyldig! Det kanske var en falsk anklagelse? Det finns för lite info om den polisanmälan!
stängning och öppning gör vi alla Som jobbar heltid! Det är arbete som fördelas mellan oss personal. Att stänga och öppna samma dag genom övertid är något också som vi behöver göra! Personal är sjuka pga föräldrar lämnar sina sjuka och vi andra måste jobba över. Det är inte ovanligt att ha 50 h I komp för varje termin! Atta rektorn ska ha koll på vilka som har varit polisanmälda tidigare är inte självklart heller! Man ber om ett belastningsregister när man anställer folk om den är tom, kan inte rektorn veta folk har blivit anmäla för? Att han är ensam på vila som personal är inte heller konstigt, när barnen har somnat går Personalen på rast och en är kvar som vaktar dom som
sover! Dom som går på rast är dom som började jobba tidigt den dagen. Lagen säger att man får jobba högst 5 timmar sen Är det rast, alltså kan man inte justera på ett annat sätt! Varför just en person är kvar när barnen sover är för alla ska ha hunnit ta sin rast innan alla barn har vaknat, då behövs full personal styrka av säkerhetsskäl!
Jag håller med att vi behöver lära våra barn om
integritet! Lär dom att säga ifrån när någon rör dom när dom inte vill osv osv! Det gör vi också på förskolan! Att lära dom att gå på toa eller potträning är också bra för just sin integritet för dom blir självständiga och kan gå på toa själva utan att någon behöver byta blöjor på dom. All personal på förskolan är ensamma med barnen då och då. Det går inte att förhindra. Barn fördelas i grupper under dagen osv osv. Det är få barn under stängning öppning då är det en person som är kvar med barnen!