Inlägg från: Anonym (Hans) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hans)

Manliga förskolelärare, överreagerar jag?!

Hej

När jag gick på förskola för evigheter sedan hade jag en favorit i personalen, en kvinna. Långt efter att jag slutade där fick jag reda på att hon hade fått sluta och idär skälen nog är det du gasar över. Flera studier gör gällande att kvinnliga pedofiler är vanligare än man tror. Tror psykologin är lite biased. Tror du att du ser något så är det stor risk att du ibland kommer att inbilla dig att du ser det. Även motsatsen gäller dessvärre. Saker du inte "vill" se kan det hända att du hittar bortförklaringar för och därmed inte ser.

• Anonym (Hans)
    Anonym (Hans) skrev 2024-03-15 15:40:49 följande:

Hej

När jag gick på förskola för evigheter sedan hade jag en favorit i personalen, en kvinna. Långt efter att jag slutade där fick jag reda på att hon hade fått sluta och idär skälen nog är det du gasar över. Flera studier gör gällande att kvinnliga pedofiler är vanligare än man tror. Tror psykologin är lite biased. Tror du att du ser något så är det stor risk att du ibland kommer att inbilla dig att du ser det. Även motsatsen gäller dessvärre. Saker du inte "vill" se kan det hända att du hittar bortförklaringar för och därmed inte ser.

Oj autokorren jävlas med mig, men tror poängen gick fram.
  • Anonym (Hans)
    Anonym (Risken) skrev 2024-03-15 16:47:09 följande:
    Låter som att vi gick på samma dagis
    Betvivlar det. Lär vara långt ifrån enbart ett ställe som har en kvinnlig pedofil. Jag gick i en förort till Stockholm runt 1972-1974.
  • Anonym (Hans)
    Anonym (Risken) skrev 2024-03-18 17:16:00 följande:

Gick också i en förort till stockholm, men från 88. En del kärrngar blir ju gaml

Jag tänker inte på det så mycket, men det läskiga är att jag enbart minns henne som något positivt. I den åldern har mani te så mycket minnen. Bortsett från en brand i huset mitt över är det nog bara henne jag minns också och ungefär var hon bodde. Vill minnas att jag var hemma i hennes lägenhet av någon anledning. Jag måste vart mellan 2 och 4. Jag tror jag fick någon smurffigur av henne när jag gick. Lite creepy så här i efterhand.
Svar på tråden Manliga förskolelärare, överreagerar jag?!