Inlägg från: Anonym (Förstår inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår inte)

Manliga förskolelärare, överreagerar jag?!

Jag förstår inte riktigt vad som skulle vara hemskt? När mina söner gick på förskola fanns där bara kvinnliga lärare. Jag hade tyckt det var jättebra med lite manliga föredömen . Särskilt som de tyvärr hade en rätt frånvarande pappa.

Det är väl bra om de får lite kvinnliga och manliga perspektiv på livet?

• Anonym (Förstår inte)

Problemet är att man inte kan skydda sina barn från män ( kvinnor). Det viktiga är att vara lyhörd när barnet berättar om sin dag På förskolan, Var lyhörd på dens känslor inför personer.

Om man ser på pedofilhärvan i Frankrike:( otreau) på Netflix inser man att det nästan finns lika många vidriga kvinnor. Man kan inte skydda sina barn från människor.

Ondska har inget kön, det är ett personlighetsdrag.

• Anonym (Förstår inte)

Enda sättet att ha minsta kontroll på om personal ( kvinnor och män) är pedofiler skulle vara att ha kameror på hela förskolan och ev någon som övervakar dessa. Jag kan inte komma på något annat sätt, för att inte anställa vissa kön måste också verka konstigt för barnen. De flesta av de har en mamma och en pappa. 

Hur utgår man från barnens säkerhet om man blir ensamstående och börjar dejta en ny man? Då får man aldrig flytta ihop med denna innan barnen är vuxna. Det verkar märkligt nog inte vara lika hårt kontrollerat av kvinnor. Utdrag ut brottsregistret kanske och särbo tills barnen är 18? 

Svar på tråden Manliga förskolelärare, överreagerar jag?!