• Anonym (Gymrumpan)

Du som tränar, är utseende viktigt?

Du kanske främst tränar för att må bra och din hälsa, men har utseende också betydelse? Dtt eget utseende, och andras också kanske?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som tränar, är utseende viktigt?
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Mx) skrev 2024-03-09 16:54:34 följande:

Att vara tränad är detsamma som att höja sin fysiska attraktion, samtidigt som det är mer hälsosamt. Vem vill inte ha dessa fördelar liksom?

Precis.
  • Anonym (Kaffelatte)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-10 10:25:12 följande:
    Precis.
    Varför väljer du inte att försöka bli ditt bästa jag? blir du ditt bästa jag av att älta framför en datorskärm? Vad tror du att du kommer få mest dejter av? Men du vill väl fortsätta vara bitter och älta och förbli ensam 🤡
  • Deegan

Go dagens på er alla som tränar..

Här är en som precis har börjat att träna på gym, men jag har en liten fråga till er som kan detta med att träna, mitt mål med att träna är inte att se ut som en baywatch snubbe, utan jag vill få segheten att orka mera under längre tid då jag ska börja att åka motocross framåt våren som snart är här, då så behöver man att ha mera ork under längre tid, ska jag träna med mindre vikter men med fler repetitioner istället? eller tänker jag helt galet nu?

/D

Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
  • Anonym (Kaffelatte)
    Deegan skrev 2024-03-10 11:51:27 följande:

Här är en som precis har börjat att träna på gym, men jag har en liten fråga till er som kan detta med att träna, mitt mål med att träna är inte att se ut som en baywatch snubbe, utan jag vill få segheten att orka mera under längre tid då jag ska börja att åka motocross framåt våren som snart är här, då så behöver man att ha mera ork under längre tid, ska jag träna med mindre vikter men med fler repetitioner istället? eller tänker jag helt galet nu?

/D

Krävs även kostjusteringar för att se ut som en baywatch-snubbe. Så det beror på hur mycket tid du vill lägga på gymmet, färre pass med högre vikter och färre repetitioner eller fler pass med lägre vikter och fler repetitioner. jag själv hade valt färre tunga pass, och adderat iallafall två cardiopass med för hjärtat. enkel tre split med push, pull och legs + konditionspass (ex, cykla och lyssna ett avsnitt av podd). För mesta fritid slå ihop push + cardio och pull + cardio. = endast 3 gympass i veckan. stort lycka till med ditt nya mer hälsosamma liv, din framtida kropp och knopp kommer att tacka dig ☀️
  • Anonym (Gymråttan)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-10 09:44:52 följande:
    Ok. Jag vet att utseendet inte bara är ett skal, så jag blir förvånad när folk säger som du gör. Att den enda som spelar nån roll är insidan.
    Inte riktigt så. Det som är vi är det mellan öronen. En partner som är ett vackert skal som alla andra vill ha är ingenting värt om insidan inte är fin. Med en lika vacker insida är det en jackpott. Men insidan är ett krav för att det ska bli något.

Det finns dom som får all uppmärksamhet i en grupp med nästan inget smink, håret enkelt, och många andra som lagt väldigt mkt tid på sitt utseende med smink, hårfix etc som inte får det. Vad säger det dig?
  • Anonym (Gymrumpan)

/D

Anonym (Kaffelatte) skrev 2024-03-10 12:04:48 följande:
    Krävs även kostjusteringar för att se ut som en baywatch-snubbe. Så det beror på hur mycket tid du vill lägga på gymmet, färre pass med högre vikter och färre repetitioner eller fler pass med lägre vikter och fler repetitioner. jag själv hade valt färre tunga pass, och adderat iallafall två cardiopass med för hjärtat. enkel tre split med push, pull och legs + konditionspass (ex, cykla och lyssna ett avsnitt av podd). För mesta fritid slå ihop push + cardio och pull + cardio. = endast 3 gympass i veckan. stort lycka till med ditt nya mer hälsosamma liv, din framtida kropp och knopp kommer att tacka dig ☀️

Var vänlig respektera mig och det tråden handlar om. Om ni vill prata träning och kostråd, gör egen tråd. Anmält era inlägg som off topic.
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Gymråttan) skrev 2024-03-10 12:08:37 följande:
    Inte riktigt så. Det som är vi är det mellan öronen. En partner som är ett vackert skal som alla andra vill ha är ingenting värt om insidan inte är fin. Med en lika vacker insida är det en jackpott. Men insidan är ett krav för att det ska bli något.

Det finns dom som får all uppmärksamhet i en grupp med nästan inget smink, håret enkelt, och många andra som lagt väldigt mkt tid på sitt utseende med smink, hårfix etc som inte får det. Vad säger det dig?
    Och ändå så är utseendet bland det viktigaste för många. Såpass viktigt att de måste tala om för andra hur man ska se ut. Att de måste kritisera, håna, klanka ner. De flesta tjejer och kvinnor jag umgåtts med har förr eller senare pratat om nån kille/man de tyckte var snygg. Nämnde hur snygg kropp han hade. Några jag träffat berättade om ligg de haft och hur snygga kroppar de hade.
  • Anonym (Gymråttan)

/D

Nej inte riktigt. Jag hade kört crossfit om jag var du. Hög skaderisk dock. Men bra för styrka och mjölksyreresistens. Grundläggande styrka, mkt basövningar.
  • Anonym (Gymråttan)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-10 12:13:50 följande:
    Och ändå så är utseendet bland det viktigaste för många. Såpass viktigt att de måste tala om för andra hur man ska se ut. Att de måste kritisera, håna, klanka ner. De flesta tjejer och kvinnor jag umgåtts med har förr eller senare pratat om nån kille/man de tyckte var snygg. Nämnde hur snygg kropp han hade. Några jag träffat berättade om ligg de haft och hur snygga kroppar de hade.
    Om du uppfattar det som att många enbart går på utseende så har du nog ett knepigt umgänge, fundera över om det är såna människor du mår bäst av. folk som kritiserar/vill sänka andra har låg status, dålig självkänsla ger inga pluspoäng. Starka människor lyfter andra, speciellt i lyckade kretsar.
  • Anonym (Kaffelatte)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-10 12:11:06 följande:
    Anonym (Kaffelatte) skrev 2024-03-10 12:04:48 följande:

Var vänlig respektera mig och det tråden handlar om. Om ni vill prata träning och kostråd, gör egen tråd. Anmält era inlägg som off topic.
    Vad vill du diskutera? Du vill inte gymma, du vill bli fet. du vill kolla på andra snygga lättklädda sommarklädda kvinnor. Du vill att dessa kvinnor ska attraheras av sunk? eller vad vill du diskutera? du vill inte diskutera alls. Vet du vad ordet diskutera innebär? berätta gärna vad du vill diskutera. Hur ditt skärmstirrande och passivitet kommer leda till hälsonackdelar och kanske död i förtid?
  • Anonym (Ja, mest därför jag tränar)

För mig är det extra viktigt att vara och känna mig snygg, sexig och söt och den nakna kroppen är viktig då.

Jag har en personlighetsstörning så jag kan liksom inte låta kroppen förfalla för då är jag bara störd, jobbig och ful även på utsidan. Inte värd kärlek då.

• Core

Det är ingen ja/nej fråga. När jag åker till gymmet är det för att få ut trevliga hormoner, och känna mig skönt trött på soffan på kvällen. Men när motivationen vacklar, ja då ser jag på de resultat träningen har givit och inser att jag trivs med de, både prestationsmässigt och utseendemässigt 

Så ja antar jag, men ändå bara indirekt 

• Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Ja, mest därför jag tränar) skrev 2024-03-10 13:46:20 följande:

För mig är det extra viktigt att vara och känna mig snygg, sexig och söt och den nakna kroppen är viktig då.

Jag har en personlighetsstörning så jag kan liksom inte låta kroppen förfalla för då är jag bara störd, jobbig och ful även på utsidan. Inte värd kärlek då.

Jag är en av dom som gick på att män ska hålla sig i form, ha snygga muskler, för att kvinnor ska tycka man är attraktiv. Tji fick jag. Jag har ofta hört kvinnor prata om män och deras snygga kroppar. De tycker säkert att männen är attraktiva, de tänder på männen. De andra männen.
  • Deegan
    Anonym (Gymråttan) skrev 2024-03-10 12:14:08 följande:
    Nej inte riktigt. Jag hade kört crossfit om jag var du. Hög skaderisk dock. Men bra för styrka och mjölksyreresistens. Grundläggande styrka, mkt basövningar.
    Jag får ta det hyffsat lungt om ja ska köra crossfit..1 rätt så otränad 2 man är i övre 40 års åldern så man inte purung direkt 😅
     Men jag har däremot klurat på att investera i en skaplig mountainbike, då man har mindre än 1km till komma ut i  skogen, de finnes en massa bra småstigar där man får kämpa med att trampa, att ha det som ett komplement till att vara på gymmet😀👍
    O stort tack. För tipsen gymråttan 👍

/D
    Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
  • Anonym (Komplex!)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-11 06:28:44 följande:
    Jag är en av dom som gick på att män ska hålla sig i form, ha snygga muskler, för att kvinnor ska tycka man är attraktiv. Tji fick jag. Jag har ofta hört kvinnor prata om män och deras snygga kroppar. De tycker säkert att männen är attraktiva, de tänder på männen. De andra männen.
    Men då menar du alltså att du inte tränar för att kroppen och även det mentala mår bra utan enbart för att få en snygg kropp för att få kvinnor?
    De flesta kombinerar väl allt i träningen, en sund kropp som mår bättre än att sitta still, man mår bättre psykiskt av att träna och man får en snyggare kropp som man själv gillar bättre och även andra personer.

Men har aldrig hört någon träna enbart för att få en kvinna.
    Ja du varför kvinnor faller för alla andra män är ju svårt att säga när
    ingen här vet hur du ser ut och hur du är mot kvinnor när du umgås med dom.
    Men det hänger ju knappast då på ditt utseende utan något annat om du var vältränad. 

Men träna för din egen skull för att må bättre och inte för andras skull och välj en träningsform som du gillar och inte där du mår dåligt som på gymmet.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-11 06:28:44 följande:
    Du försöker verkligen intala dig detta märker jag. Återigen nej - kvinnor som bryr sig om sina kroppar och är normalviktiga kommer inte att vilja dejta en latmask som inte tränar. Då får du söka dig till tjocka kvinnor istället. 
Svar på tråden Du som tränar, är utseende viktigt?