• Anonym (Gymrumpan)

Du som tränar, är utseende viktigt?

Du kanske främst tränar för att må bra och din hälsa, men har utseende också betydelse? Dtt eget utseende, och andras också kanske?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som tränar, är utseende viktigt?
  • Anonym (Komplex!)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-09 14:51:32 följande:
    Ja, fler borde vara så, ta folk som dom är. Istället för att hacka, leta fel, kritisera, anmärka, håna.
    Fast som i flera trådar med samma fråga så säger de flesta att dom inte upplever att folk håller på och kritiserar och anmärker och hånar andra.
    Det är inte många som håller med dig om att det är vanligt att folk håller på så.
    Folk kan tycka saker för sig själva men att folk hoppar på folk på gymmet, gatan, affären, på jobbet till händer ju ytterst sällan och vänner gör absolut inte så, då är det inga vänner.
    Släktingar håller oftast inte heller på så, det är inte vanligt, du får nog inse att din familj och släkt gör så men inte andras släktingar i samma utsträckning som dina.
    Det är din familj som är otroligt kropps och utseende fixerade och nej vuxna människor håller inte på klankar ner på sina syskons kroppar.
    Din familj verkar extrem när det gäller kroppar och utseenden fast ni är medelålders, det är tragiskt att hålla på så.
    De flesta vill sina syskon och släktingar väl och håller inte på hånar och kritiserar dom. Din familj verkar ha stora problem, flera personer i den.
  • Anonym (Ja)

Självklart är det viktigt, både att träna, vara i form och se bra ut.

• Anonym (Vår)

Främst för att må bra

Varför undrar du?

• Anonym (Mx)

Att vara tränad är detsamma som att höja sin fysiska attraktion, samtidigt som det är mer hälsosamt. Vem vill inte ha dessa fördelar liksom?

• Anonym (Kaffelatte)

Sjävklart går jag till gymmet för att sorgliga oskulder på 50+ ska kunna dreggla över den. Eller? kanske inte. jag tränar för min skull och för min hälsa, att jag råkar bli snygg på köpet är en bonus. Men tro fan inte att jag gör det för mäns skull 😂

• Anonym (Old)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-09 11:48:06 följande:
    Du som tränar, är utseende viktigt?

Du kanske främst tränar för att må bra och din hälsa, men har utseende också betydelse? Dtt eget utseende, och andras också kanske?

Beror på vad man lägger i begreppet utseende. Gym är inte min grej, men jag är sport- och friluftsintresserad med en aktiv fritid. Är mån om kost och motion för att så långt möjligt kunna göra det jag vill göra. En otränad soffpotatis skulle väljas bort pga olika livsstil. En gymråtta som lägger upp selfies från gymmet för att få bekräftelse och likes skulle också väljas bort.

Jag skiter fullständigt i vad andra anser om mitt utseende, går i jeans på jobbet, och går runt i badkläder, shorts, dvs lättklätt,  på sommaren. Skulle aldrig välja någon som föredrar en bok framför en rask promenad. Väljer själv aktivitet före stillasittande.

Om det besvarar din fråga? Är 55+ om det har någon betydelse.
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Old) skrev 2024-03-10 08:34:13 följande:
    Beror på vad man lägger i begreppet utseende. Gym är inte min grej, men jag är sport- och friluftsintresserad med en aktiv fritid. Är mån om kost och motion för att så långt möjligt kunna göra det jag vill göra. En otränad soffpotatis skulle väljas bort pga olika livsstil. En gymråtta som lägger upp selfies från gymmet för att få bekräftelse och likes skulle också väljas bort.

Jag skiter fullständigt i vad andra anser om mitt utseende, går i jeans på jobbet, och går runt i badkläder, shorts, dvs lättklätt,  på sommaren. Skulle aldrig välja någon som föredrar en bok framför en rask promenad. Väljer själv aktivitet före stillasittande.

Om det besvarar din fråga? Är 55+ om det har någon betydelse.
    När jag tänker på träning och utseende, så går det ofta hand i hand. Att man känner sig bättre, och trivs bättre, gillar att se sig själv i spegeln mer än när man inte var i samma form.
  • Anonym (Gymrumpan)

De brukar dyka upp med jämna mellanrum, träningsråden så att man blir snygg och sexig inför strandsäsongen.
    Folk gillar att se snygga och sexiga människor, som har tränat för att se bra ut.
    Tänk bara på kändisar som hyllas för superkroppen i den där nya filmen.

• Anonym (Gymrumpan)

Jag har själv haft snygg kropp i perioder i mitt liv. Jag hade illusionen att det var ett plus om man vill träffa tjejer, spciellt när jag var yngre. De mesta kommentarerna från kvinnor var negativa, de klankade ner på min kropp. Jag mådde redan skit som aldrig träffade nån, så de kommentarerna gjorde att jag mådde så mycket bättre.

• Anonym (Gymråttan)

Men släpp det nån gång. Utseende är bara ett skal, det är vad som finns innanför pannbenet som överhuvudtaget spelar någon roll. Det som är vi finns i hjärnan, kroppen är ett redskap som huserar personligheten.

Svar på tråden Du som tränar, är utseende viktigt?