• Anonym (Gymrumpan)

Du som tränar, är utseende viktigt?

Du kanske främst tränar för att må bra och din hälsa, men har utseende också betydelse? Dtt eget utseende, och andras också kanske?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som tränar, är utseende viktigt?
  • Anonym (Wa)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-09 12:35:26 följande:
    Jag tränar inte på gym, jag tränar hemma. Jag har tränat på gym.

Ja, släktingarna som klankade ner på mig har komplex över sina egna kroppar. Man tycker att såna människor borde ha förståelse och inte anmärka på andra.
    Sen så var det tjejer som jag började lära känna, som också sa saker. Saker som jag aldrig skulle säga till tjejer. Jag har inte det behovet.
    Vad exakt sa tjejerna då?
  • Anonym (Komplex!)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-09 12:35:26 följande:
    Jag tränar inte på gym, jag tränar hemma. Jag har tränat på gym.

Ja, släktingarna som klankade ner på mig har komplex över sina egna kroppar. Man tycker att såna människor borde ha förståelse och inte anmärka på andra.
    Sen så var det tjejer som jag började lära känna, som också sa saker. Saker som jag aldrig skulle säga till tjejer. Jag har inte det behovet.
    Fast dina släktingar beter sig inte normalt, det är inte normalt för släktingar att hålla på och kommentera sina släktingars kroppar och utseenden, man gör inte så, enstaka personer gör så men att ha flera släktingar som kommenterar ens kropp negativt är läskigt och något som din släkt gör, inget de flesta släktingar håller på med, det är inte sunt. 
    Att vuxna personer håller på och kommenterar sina släktingars kroppar jag vet ingen som håller på så, det är ett sjukt beteende i er släkt.
    Sen verkar du dras till folk som klankar ner på dig, tjejer du lärde känna? alltså vänner håller inte på kommenterar varandra negativt, om det var dejter undrar man vart du hittade dom? flera dejter som sa elaka saker om din kropp?
    Det är ju inte normalt beteende, så gör man inte, det är oförskämt.
    Det är verkligen som du dras till folk som klankar ner på dig.

som sagt du är inte originell som inte säger saker till folk, de flesta gör inte det, det är vanligt hyfs att inte säga negativa saker om folks kroppar.
  • Anonym (Gymråttan)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-09 11:48:06 följande:
    Du som tränar, är utseende viktigt?

Du kanske främst tränar för att må bra och din hälsa, men har utseende också betydelse? Dtt eget utseende, och andras också kanske?

Jae...bryr mig mest om mitt eget utseende för min egen skull. Hos partners har jag gillat hela paketet. Men alla har inte varit träningsfantaster och det går bra det med. Har vänner i alla möjliga format, samma sak där, jag gillar hela paketet för dom som dom är.
  • Anonym (Just dont care)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-09 12:13:22 följande:
    Ja, jag är utseendefixerad och självmedveten, har stora krav på mig själv, är osäker, jämför mig med andra osv. Men jag har sett andra också har stora krav på ens utseende.
    Därför så trivs jag inte på gymmet eller på stranden. Vissa säger att folk inte glor eller bryr sig, men jag vet att folk gör det. Det finns de som inte bryr sig vad andra tycker. Det är ju jättebra om man är så. Jag är inte det.
    Ja, det är ett stort plus att man känner sig snyggare och gillar det man ser i spegeln. Jag skulle påstå att det är en av de största drivkrafterna för många som tränar. Jag har sett det både i vardagen och när jag var på gym. Andra upplever det inte så, och det är ju positivt i så fall.

Jag är som sagt utseendefixerad, men jag tänker åtminstone på andras känslor och slänger inte ur mig kommentarer om andras utseende. Kommenterar deras kroppar t ex.
    Sluta drar till människor som är vackra utanpå men ruttna inuti då. Om man dras till sådana personer har man lite själv att skylla. Vissa människor är tydligen empatibefriade. Jag har lyckats undvika såna imånga år genom att inte umgås med dem. Slutade umgås med mina syskon (mer än absolut nödvändigt) då de kunde vara rätt elaka och dra ner ens självförtroende.
  • Anonym (Mannen)

Utseendet blir ju en bieffekt av ens träning. Sen handlar det nog mer om att många inte vill ha en tjock partner än att många vill ha en vältränad partner.

Normal eller vältränad är ok. Tjock är inte ok. Sen finns det ju även de som gillar tjocka men de är i minoritet. 

• Anonym (-)

Jag tränar för att må bra. Inte för utseendets skull.

• Anonym (K)

Jag tränar för att kunna cykla Vätternrundan snabbt och slå golfbollen väldigt långt i sommar. Mår bra gör jag på köpet.
    De här gymtrådarna är. sjukt enkelspåriga och synen på vad som är träning banal och smal.

• Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Gymråttan) skrev 2024-03-09 13:19:42 följande:
    Jae...bryr mig mest om mitt eget utseende för min egen skull. Hos partners har jag gillat hela paketet. Men alla har inte varit träningsfantaster och det går bra det med. Har vänner i alla möjliga format, samma sak där, jag gillar hela paketet för dom som dom är.
    Ja, fler borde vara så, ta folk som dom är. Istället för att hacka, leta fel, kritisera, anmärka, håna.
  • Anonym (Ja, mest därför jag tränar)

Ja utseendet är huvudorsaken att jag tränar. Jag har en kropp som jag är väldigt nöjd med när jag är naken och jag vill behålla den exakt som den ser ut nu.

Nu tränar jag mycket prestationsinriktat, si och så många reps, på si och så vikt har penna och block där jag följer och planerar både min egen och min fästman träning (annars hade han latat sig och alltid hållt det så bekvämt som möjligt. Ärligt talat hade jan inte tränat alls om inte jag pushade). men den sortens träning funkar för utseendet med.

Svar på tråden Du som tränar, är utseende viktigt?