• Anonym (Gymrumpan)

Du som tränar, är utseende viktigt?

Du kanske främst tränar för att må bra och din hälsa, men har utseende också betydelse? Dtt eget utseende, och andras också kanske?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som tränar, är utseende viktigt?
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Gymråttan) skrev 2024-03-10 08:55:54 följande:

Men släpp det nån gång. Utseende är bara ett skal, det är vad som finns innanför pannbenet som överhuvudtaget spelar någon roll. Det som är vi finns i hjärnan, kroppen är ett redskap som huserar personligheten.

Jag förstår inte de som säger som du gör här. Tror du verkligen på det själv?
  • Anonym (Wa)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-10 08:56:53 följande:
    Ja öde är sant. Var sitter din personlighet då KD?
  • Anonym (Gymråttan)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-10 08:56:53 följande:
    Helt och hållet. Jag är densamma oavsett bmi 30 eller 21. Visst skulle utsidan återspegla min livsstil vid 30 så som den gör nu på 21. Men mitt värde har inget med utsidan att göra. Det som är jag finns i mitt huvud. Jag skulle kunna finnas i en robotkropp, det är ändå fortfarande jag.
  • Anonym (Komplex!)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-10 08:44:31 följande:

De brukar dyka upp med jämna mellanrum, träningsråden så att man blir snygg och sexig inför strandsäsongen.
    Folk gillar att se snygga och sexiga människor, som har tränat för att se bra ut.
    Tänk bara på kändisar som hyllas för superkroppen i den där nya filmen.

Tränar inte du för att må bra utan enbart för att vara snygg för kvinnor?
    Du lägger ner all energi på att prata om kroppar och utseenden och värderar
    det mer än personlighet.
    Ja utseende är inte oviktigt men om man ska leva ihop med någon är det ju helheten och inte enbart utseendet som är viktigt.
    De flesta i din ålder 50+ har skavanker det är så livet är, som du kan se runt dig
    har folk i din ålder ändå förhållanden även om dom inte är vältränade.

Att kändisar tränar inför en film är ju bara få förunnat att kunna göra det, dom har PT och träningen är då arbetstid inför filmen. 
    Du kan ju inte jämföra dig med dom få kändisar som får superkroppar inför en film, så ser ju inte folk i allmänhet ut.
    Du har snöat in på kroppar och utseende, det är en del men inte allt.
    Du ska ju inte träna enbart för kvinnors skull och vad dom ska tycka utan för att må bra själv.
    Och välj en träning som passar dig, strunta i gym där du inte trivs.
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Komplex!) skrev 2024-03-10 09:30:58 följande:
    Tränar inte du för att må bra utan enbart för att vara snygg för kvinnor?
    Du lägger ner all energi på att prata om kroppar och utseenden och värderar
    det mer än personlighet.
    Ja utseende är inte oviktigt men om man ska leva ihop med någon är det ju helheten och inte enbart utseendet som är viktigt.
    De flesta i din ålder 50+ har skavanker det är så livet är, som du kan se runt dig
    har folk i din ålder ändå förhållanden även om dom inte är vältränade.

Att kändisar tränar inför en film är ju bara få förunnat att kunna göra det, dom har PT och träningen är då arbetstid inför filmen. 
    Du kan ju inte jämföra dig med dom få kändisar som får superkroppar inför en film, så ser ju inte folk i allmänhet ut.
    Du har snöat in på kroppar och utseende, det är en del men inte allt.
    Du ska ju inte träna enbart för kvinnors skull och vad dom ska tycka utan för att må bra själv.
    Och välj en träning som passar dig, strunta i gym där du inte trivs.
    Trodde min poäng hade gått fram vid det här laget... Ja, många säger att utseendet inte har stor betydelse. Att det viktiga är hur man är som person och hur det känns när man umgås med varann. Ja, jag tränar mest för att jag mår bra av det, och det är bra för min hälsa.

Allt det där låter bra och så. Men är det verkligen så i verkligheten?
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Gymråttan) skrev 2024-03-10 09:15:20 följande:
    Helt och hållet. Jag är densamma oavsett bmi 30 eller 21. Visst skulle utsidan återspegla min livsstil vid 30 så som den gör nu på 21. Men mitt värde har inget med utsidan att göra. Det som är jag finns i mitt huvud. Jag skulle kunna finnas i en robotkropp, det är ändå fortfarande jag.
    Ok. Jag vet att utseendet inte bara är ett skal, så jag blir förvånad när folk säger som du gör. Att den enda som spelar nån roll är insidan.
  • Anonym (Komplex!)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-10 09:43:20 följande:
    Trodde min poäng hade gått fram vid det här laget... Ja, många säger att utseendet inte har stor betydelse. Att det viktiga är hur man är som person och hur det känns när man umgås med varann. Ja, jag tränar mest för att jag mår bra av det, och det är bra för min hälsa.

Allt det där låter bra och så. Men är det verkligen så i verkligheten?
    Ja det är verkligen så i verkligheten, se dig runt på stan, se dig runt på jobbet, se dig runt bland vänner och släkt. Du ser ju att folk med alla sorters kroppar och utseenden lever i hop med varandra eller hur?
    Folk långt i åldrarna är ju gifta, sambos eller särbos eller hur?
    Ja singlar också men du ser ju att alla åldrar och kroppar och utseenden har partners trots att dom inte är hunkar eller modeller eller hur?
    Alltså är det mer än utseende som gäller eller hur!
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Komplex!) skrev 2024-03-10 09:55:44 följande:
    Ja det är verkligen så i verkligheten, se dig runt på stan, se dig runt på jobbet, se dig runt bland vänner och släkt. Du ser ju att folk med alla sorters kroppar och utseenden lever i hop med varandra eller hur?
    Folk långt i åldrarna är ju gifta, sambos eller särbos eller hur?
    Ja singlar också men du ser ju att alla åldrar och kroppar och utseenden har partners trots att dom inte är hunkar eller modeller eller hur?
    Alltså är det mer än utseende som gäller eller hur!
    Absolut är det så. Jag har gillat olika sorters kvinnor, smala, mulliga. Har ingen typ.
    Och de som klankat ner på mig såg inte ut som modeller, eller var ihop med speciellt tränade män.
  • Anonym (Gymrumpan)

Exempel på hur det kan se ut.

Det är drygt en månad kvar till midsommar och du är inte ensam om att ha ångest för bikinifiguren. Vem önskar inte lite mindre daller, fastare lår eller tajtare magmuskler?

Drömmer du också om en läcker bikinirumpa? Eller sex-packsmage?

Få en strandkropp på fyra veckor.

Kom i form till Beach...

Kom i form för stranden.

7 tips för att fixa sommarformen

Så blir du snygg på gymmet!

Så tränar du för att se bra ut naken

• Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-10 10:00:57 följande:
    Absolut är det så. Jag har gillat olika sorters kvinnor, smala, mulliga. Har ingen typ.
    Och de som klankat ner på mig såg inte ut som modeller, eller var ihop med speciellt tränade män.
    Det hindrade dom inte att inte bara anmärka på min kropp, utan även tala om för mig hur en man ska vara för att kvinnor ska vilja ha en.
    Jag har aldrig sagt nåt sånt till en kvinna.
Svar på tråden Du som tränar, är utseende viktigt?