Inlägg från: Anonym (Gymråttan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gymråttan)

Du som tränar, är utseende viktigt?

Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-09 11:48:06 följande:
    Du som tränar, är utseende viktigt?

Du kanske främst tränar för att må bra och din hälsa, men har utseende också betydelse? Dtt eget utseende, och andras också kanske?

Jae...bryr mig mest om mitt eget utseende för min egen skull. Hos partners har jag gillat hela paketet. Men alla har inte varit träningsfantaster och det går bra det med. Har vänner i alla möjliga format, samma sak där, jag gillar hela paketet för dom som dom är.
  • Anonym (Gymråttan)

Men släpp det nån gång. Utseende är bara ett skal, det är vad som finns innanför pannbenet som överhuvudtaget spelar någon roll. Det som är vi finns i hjärnan, kroppen är ett redskap som huserar personligheten.

• Anonym (Gymråttan)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-10 08:56:53 följande:
    Jag förstår inte de som säger som du gör här. Tror du verkligen på det själv?
    Helt och hållet. Jag är densamma oavsett bmi 30 eller 21. Visst skulle utsidan återspegla min livsstil vid 30 så som den gör nu på 21. Men mitt värde har inget med utsidan att göra. Det som är jag finns i mitt huvud. Jag skulle kunna finnas i en robotkropp, det är ändå fortfarande jag.
  • Anonym (Gymråttan)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-10 09:44:52 följande:
    Ok. Jag vet att utseendet inte bara är ett skal, så jag blir förvånad när folk säger som du gör. Att den enda som spelar nån roll är insidan.
    Inte riktigt så. Det som är vi är det mellan öronen. En partner som är ett vackert skal som alla andra vill ha är ingenting värt om insidan inte är fin. Med en lika vacker insida är det en jackpott. Men insidan är ett krav för att det ska bli något.

Det finns dom som får all uppmärksamhet i en grupp med nästan inget smink, håret enkelt, och många andra som lagt väldigt mkt tid på sitt utseende med smink, hårfix etc som inte får det. Vad säger det dig?
  • Anonym (Gymråttan)
    Deegan skrev 2024-03-10 11:51:27 följande:

Go dagens på er alla som tränar..

Här är en som precis har börjat att träna på gym, men jag har en liten fråga till er som kan detta med att träna, mitt mål med att träna är inte att se ut som en baywatch snubbe, utan jag vill få segheten att orka mera under längre tid då jag ska börja att åka motocross framåt våren som snart är här, då så behöver man att ha mera ork under längre tid, ska jag träna med mindre vikter men med fler repetitioner istället? eller tänker jag helt galet nu?

/D

Nej inte riktigt. Jag hade kört crossfit om jag var du. Hög skaderisk dock. Men bra för styrka och mjölksyreresistens. Grundläggande styrka, mkt basövningar.
  • Anonym (Gymråttan)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-03-10 12:13:50 följande:
    Och ändå så är utseendet bland det viktigaste för många. Såpass viktigt att de måste tala om för andra hur man ska se ut. Att de måste kritisera, håna, klanka ner. De flesta tjejer och kvinnor jag umgåtts med har förr eller senare pratat om nån kille/man de tyckte var snygg. Nämnde hur snygg kropp han hade. Några jag träffat berättade om ligg de haft och hur snygga kroppar de hade.
    Om du uppfattar det som att många enbart går på utseende så har du nog ett knepigt umgänge, fundera över om det är såna människor du mår bäst av. folk som kritiserar/vill sänka andra har låg status, dålig självkänsla ger inga pluspoäng. Starka människor lyfter andra, speciellt i lyckade kretsar.
Svar på tråden Du som tränar, är utseende viktigt?