Deegan skrev 2024-03-10 11:51:27 följande:
Go dagens på er alla som tränar..
Här är en som precis har börjat att träna på gym, men jag har en liten fråga till er som kan detta med att träna, mitt mål med att träna är inte att se ut som en baywatch snubbe, utan jag vill få segheten att orka mera under längre tid då jag ska börja att åka motocross framåt våren som snart är här, då så behöver man att ha mera ork under längre tid, ska jag träna med mindre vikter men med fler repetitioner istället? eller tänker jag helt galet nu?
/D
Krävs även kostjusteringar för att se ut som en baywatch-snubbe. Så det beror på hur mycket tid du vill lägga på gymmet, färre pass med högre vikter och färre repetitioner eller fler pass med lägre vikter och fler repetitioner. jag själv hade valt färre tunga pass, och adderat iallafall två cardiopass med för hjärtat. enkel tre split med push, pull och legs + konditionspass (ex, cykla och lyssna ett avsnitt av podd). För mesta fritid slå ihop push + cardio och pull + cardio. = endast 3 gympass i veckan. stort lycka till med ditt nya mer hälsosamma liv, din framtida kropp och knopp kommer att tacka dig ☀️