• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 00:33:09 följande:
    Det är ca 50/50 i dagens läge, men de män som tjänar samma som dig har ett mycket sämre utgångsläge. Det reflekterar du inte över alls

Hur roligt hade det varit om han inte hade funnit dig attraktiv då? Varje gång ni intresserar er för en man så utgår ni från att han ställer upp på er. Ni kan inte föreställa er en situation där mannen ni älskar faktiskt ratar er på grund av att ni inte når upp till en hög standard.
    På vilket sätt har de ett sämre utgångsläge?

Hade han inte funnit mig attraktiv så hade det varit något jag fått acceptera.
    Jag har blivit ratad av män så jag har varit på den sodan också.
    Och det är bara att acceptera och gå vidare.
    Jag skulle aldrig sätta mig och tycka synd om mig själv och starta gnälltrådar på ett diskussionsforum på nätet.
    Det skulle inte hjälpa mig ett dugg.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 00:33:51 följande:
    Precis det jag vill, men ni vill ju inte det när det kommer till kritan.
    Vilka ni? Varför drar du alla över en kam?
    Jag kan inte svara för vad andra kvinnor tycker. Jag kan bara svara för mig själv.
    Och jag vill slippa bli ihopklumpad med andra kvinnor.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-16 00:38:32 följande:
    På vilket sätt har de ett sämre utgångsläge?

Hade han inte funnit mig attraktiv så hade det varit något jag fått acceptera.
    Jag har blivit ratad av män så jag har varit på den sodan också.
    Och det är bara att acceptera och gå vidare.
    Jag skulle aldrig sätta mig och tycka synd om mig själv och starta gnälltrådar på ett diskussionsforum på nätet.
    Det skulle inte hjälpa mig ett dugg.
    För att statistiken visar att inkomst är en stor faktor som gör att kvinnor "inte finner män attraktiva".

Det är lätt att säga att du bara hade accepterat det och gått vidare, vilket bygger på att det alltid finns andra män att träffa. Tänk om det inte hade funnits det och alla män hade sagt nej. Du kan inte sätta dig in i den situationen.

Nej, det hjälper inte vad jag skriver. Att hålla tyst och bygga upp ett självförakt hjälper dock inte heller eller tror du det?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-16 00:40:22 följande:
    Vilka ni? Varför drar du alla över en kam?
    Jag kan inte svara för vad andra kvinnor tycker. Jag kan bara svara för mig själv.
    Och jag vill slippa bli ihopklumpad med andra kvinnor.
    Du var med i min tråd och argumenterade mot att begränsa att män har många sexpartners.
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-15 18:29:08 följande:
    Du bara säger så, men i själva verket njuter du av att män är så tillgängliga. Varför blir du annars så arg på att jag vill begränsa antalet sexpartners vilket skulle tvinga män att höja sin standard?
    Har du svårt med svenska språket? Problem med samtyckeslagen? Du tror att om de få män som lyckas knulla majoriteten av kvinnorna skulle regleras skulle kvinnors krav sänkas. Det är patetiskt naiv tanke utan verklighetsförankring. Vilka studier och belägg har du för att kvinnor skulle sänka sina krav? Vet du hur en satisfyer funkar? varför tror du att en endaste kvinna skulle en endaste kvinna sänka sitt krav över att välja en satisfyer? kvinnor vet hur satisfyers funkar.
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 00:33:51 följande:
    Precis det jag vill, men ni vill ju inte det när det kommer till kritan.
    På vilket sätt skulle mäns krav öka genom reglerade appar tror du? återigen patetiska önskedrömmar. var är studierna och beläggena för dina fascistiska förslag? vidriga tankar att neka Kalle från lagligt sex med samtycke med Anna. Om Anna inte kan få ha lagligt sex med samtycke med Kalle kommer hon likförbannat inte välja patetiska Palle. Så med ditt förslag kommer både Kalle och Palle bli missnöjda och sexlösa. Är det vad du vill uppnå? 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-16 00:57:36 följande:
    Har du svårt med svenska språket? Problem med samtyckeslagen? Du tror att om de få män som lyckas knulla majoriteten av kvinnorna skulle regleras skulle kvinnors krav sänkas. Det är patetiskt naiv tanke utan verklighetsförankring. Vilka studier och belägg har du för att kvinnor skulle sänka sina krav? Vet du hur en satisfyer funkar? varför tror du att en endaste kvinna skulle en endaste kvinna sänka sitt krav över att välja en satisfyer? kvinnor vet hur satisfyers funkar.
    Jag säger mäns krav skulle höjas. Precis som ni låtsas att ni tycker att de borde, fast ni inte vill det på riktigt. Har inte sagt något om att kvinnors krav kommer sänkas.

Det skapar samma utgångsläge för alla. Om kvinnor väljer ensamhet för att män höjer sina krav är det deras eget val.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-16 01:02:02 följande:
    På vilket sätt skulle mäns krav öka genom reglerade appar tror du? återigen patetiska önskedrömmar. var är studierna och beläggena för dina fascistiska förslag? vidriga tankar att neka Kalle från lagligt sex med samtycke med Anna. Om Anna inte kan få ha lagligt sex med samtycke med Kalle kommer hon likförbannat inte välja patetiska Palle. Så med ditt förslag kommer både Kalle och Palle bli missnöjda och sexlösa. Är det vad du vill uppnå? 
    Nej, helt fel. Kalle får fortfarande ha sex med andra än Anna. Det är Anna och Palle som blir sexlösa och missnöjda.

Du står upp för att inga tjejer ska behöva bli som Palle och bespottas som patetiska. Detta är kärnan i ditt argument. Förnedra män, men se för guds skull till att kvinnor inte förlorar sina privilegier som gör att du kan se ner på män.
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 01:11:14 följande:
    Jag säger mäns krav skulle höjas. Precis som ni låtsas att ni tycker att de borde, fast ni inte vill det på riktigt. Har inte sagt något om att kvinnors krav kommer sänkas.

Det skapar samma utgångsläge för alla. Om kvinnor väljer ensamhet för att män höjer sina krav är det deras eget val.
    Hur skulle männens krav höjas? Och tror du på riktigt att appar skulle användas i lika stor omfattning om de regleras? de populära kommer fortsätta knulla med lagligt samtycke med exakt lika många innan som efter. det kommer inte bli samma utgångsläge för alla, alla är olika individer med olika preferenser. Det finns inte en one size fits all. Vidsa vill knulla mycket, vissa lite. Vissa vill endast knulla med samma kön, vissa med andra könet. Så du kommer aldrig kunna förstatliga sex och relationer.

lagligt samtycke, allas rätt till sin egen kropp, allas rätt till egen fri vilja och preferenser. Det är inte svårare än så. de som är opopulära får själv ändras och bli populära, eller acceptera läget. de kan inte styra över andras samtycke eller andras preferenser, de kan endast ända på sig själva
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 01:18:13 följande:
    Nej, helt fel. Kalle får fortfarande ha sex med andra än Anna. Det är Anna och Palle som blir sexlösa och missnöjda.

Du står upp för att inga tjejer ska behöva bli som Palle och bespottas som patetiska. Detta är kärnan i ditt argument. Förnedra män, men se för guds skull till att kvinnor inte förlorar sina privilegier som gör att du kan se ner på män.

vet du vad ordet privilegie betyder? kan du förklara vad ordet privilegie betyder? Och på vilket sätt kvinnor har dessa så kallade privilegier. Du kastar dig med ord du inte kan behärska för att försöka ses som seriös.

varför ska Kalle nekas lagligt sex med samtycke? varför missunnar du Kalle det? varför förtjänar inte Kalle ha sex med lagligt samtycke? Är du så jävla kränkt att du måste hata och begränsa andra män? För att du själv inte ska känna dig lika bortvald och misslyckad? Kalle och Anna kommer fortfarande kunna ha lagligt sex med samtycke. det finns inte någon lag eller reglering som säger att 100% av allt dejtande måste ske via appar. så i slutet av dagen är det ändå patetiska Palle som är lika ensam och oknullbar som innan. 

Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?