• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-03-14 18:04:59 följande:
    Inte det som jag syftar på. 
    Om du verkligen menar det så hade du sagt att det inkluderat kvinnors orgasmer 
    Vad syftar du på då? Förklara så att man förstår.
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-03-14 18:06:55 följande:
    Personer som är intresserad i en. 
    Valmöjligheter att kunna ha liknade sexliv som andra. 
    Möjligheten att kunna säga nej till riktiga personer 
    Alla har samma möjligheter att säga nej.
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-03-14 18:07:58 följande:
    Jag snackar inte om vad det står i lagboken och hypotetiskt att man har samma valmöjligheter. 
    Jag syftar på hur det ser ut i verkligheten. 
    Riktiga val. 
    Ja,och alla har samma val. Och jag pratar inte heller om någon lag utan om hur det ser ut ute IRL.
    Vad är det du inte förstår?
  • Anonym (Då)
    Elefant123 skrev 2024-03-14 12:48:56 följande:
    Alla kvinnor får inte heller ligga när dom vill. Precis som inte alla män får det. Man får självklart kritisera när män missgynnas men du måste se skillnaden på att kvinnor missgynnas via utebliven njutning eller våldtäkter medan män missgynnas via att dom inte får ligga med kvinnor som inte vill. 

Vad exakt är det du vill lyfta som ett problem? Att kvinnor har rätt att tacka nej?
    Att män och kvinnor har olika förutsättningar och möjligheter 
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 19:47:52 följande:
    "vi" kan ju höja våra krav och sexväga helt, du börjar.
    Jag vill tvinga andra män att höja sina krav. Varför vill ni inte det när saker ställs på sin spets?
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-14 22:19:18 följande:
    Jag vill tvinga andra män att höja sina krav. Varför vill ni inte det när saker ställs på sin spets?
    Visa ett svar här i tråden där en kvinna nekat en man att höja sina krav. ni får ha hur höga krav ni vill. Däremot kan ni inte kräva partner oavsett hur höga eller låga era krav är. Precis som det är för kvinnor. Lagligt samtycke krävs oavsett kravlista
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-13 20:21:00 följande:
    Jag vet inte vilka du menar när du skriver "ni".
    Men jag har då aldrig påstått att jag tycker män ska ha låga standarder.
    Så tillskriv mig inte åsikter jag inte har,tack.
    Anonym (hej) skrev 2024-03-13 17:35:07 följande:
    Nej, det tycker jag inte.

Sluta undvik frågan. Varför är det bara feminister som ska få ändra på lagarna till sin egen fördel och inte de som för mäns talan? Det betyder inget annat än att du värderar män lägre än kvinnor.
    Innan du börjar kräva att andra ska svara på dina frågor så tycker jag du ska svara på de frågor du får själv.
    På vilket sätt har män det sämre än kvinnor?
    Vi är flera som har ställt den frågan,men du har inte svarat på den.

För övrigt så har jag inte undvikit någon fråga.
    Jag ser inte att du har ställt någon fråga utan bara kommit med en massa anklagelser mot kvinnor.
    Men för att försöka svara på det sista stycket så är det väl ingen som har försökt ändra på några lagar?
    Och nej,jag värderar inte män lägre än kvinnor.
    Däremot så verkar du inte värdera kvinnor särskilt högt,med alla dina anklagelser.
    Så projicera inte dina egna åsikter på andra.
    Det fungerar inte särskilt bra om man ska försöka få till en vettig diskussion.
    Kvinnor har höga standarder, vilket ger män ett sämre utgångsläge. Män har låga standarder, vilket är en fördel för kvinnor. Många av er som skäller på ensamma män hade varit i samma situation om ni var män. Du till exempel, med din arbetssituation hade varit i en väldigt hög riskzon för att bli incel om du var man. Men ni tänker inte så långt, att det hade kunnat vara ni och bemöter andra som lägre stående än er.

Svarar på frågan: Gillar du att män har låga standarder så att din man inte lägger sig i din inkomst till exempel?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-14 22:21:41 följande:
    Visa ett svar här i tråden där en kvinna nekat en man att höja sina krav. ni får ha hur höga krav ni vill. Däremot kan ni inte kräva partner oavsett hur höga eller låga era krav är. Precis som det är för kvinnor. Lagligt samtycke krävs oavsett kravlista
    Ni har sagt flera gånger att män måste prestera mer för att få en kvinna. Det går inte att ändra spelreglerna så att konkurrensen minskar, har ni sagt hela tiden. Har du ändrat dig?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-13 23:02:09 följande:
    inte lärt dig skillnad på rätt och rättighet ser jag. Ska jag buda hem ett lexikon? Jag har rätt att ha sex med lagligt samtycke med noll, en eller femton män om jag vill. Min kropp mitt val. Så länge allt är med samtycke med sexpartnern givetvis. exakt samma rätt har du. läs på lite så kanske du lär dig begreppen. varför skulle jag inte ha rätt att ha sex med lagligt sex med samtycke med hur många/hur få jag vill? det är det fina förstår du. Min kropp mitt val. Vem jag väljer att ge samtycke till. Precis som män har samma val att ge eller neka samtycke. 
    Nej, för om du tar betalt för det är det inte ditt eget val om du vill ge samtycke längre. Alltså har du fel om premissen att samtycke övertrumfar allt. Du har alltid rätt att neka samtycke, men du har inte rätt att ovillkorligt ge samtycke.
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-03-13 16:30:08 följande:
    Man är inte heller skyldig något.
    Man skulle kunna säga att felet beror även på andra könet. 

När kvinnor snackar om "dåliga män", lägger de då  skulden på sig själva?...... 
    ..... 
    Kvinnor lägger också skulden på det andra könet då också 
    Att ingen finner dig attraktiv nog att ha sex med eller en relation med beror ALDRIG på motparten. Oavsett kön. 

Nej man är inte skyldig någon något alls.

Ja, det finns "dåliga män" som inte drar sin del av arbetsbördan i en relation likväl som det finns "dåliga kvinnor". 
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?