• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (Då)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-14 18:05:50 följande:
    I lagboken så har alla personer samma valmöjligheter att få orgasm vid sex.

Så då har både män och kvinnor samma valmöjligheter att få orgasm vid sex. 
  • Anonym (Då)
    molly50 skrev 2024-03-14 17:59:41 följande:
    Alla har samma valmöjligheter. Både kvinnor och män.
    Alla får säga nej till sex om de inte vill.
    Personer som är intresserad i en. 
    Valmöjligheter att kunna ha liknade sexliv som andra. 
    Möjligheten att kunna säga nej till riktiga personer 
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-14 12:35:07 följande:
    Det blir först lika om du blir utan sex. 
    Varför skulle jag bli utan sex? Jag har sex med lagligt samtycke varje dag med min partner, vi båda ger varandra orgasm. Vi båda är nöjda. Varför skulle vi sluta? För att det är *synd om oknullbara män?* patetiskt
  • Anonym (Då)
    molly50 skrev 2024-03-14 17:59:41 följande:
    Alla har samma valmöjligheter. Både kvinnor och män.
    Alla får säga nej till sex om de inte vill.
    Jag snackar inte om vad det står i lagboken och hypotetiskt att man har samma valmöjligheter. 
    Jag syftar på hur det ser ut i verkligheten. 
    Riktiga val. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-14 18:07:46 följande:
    Varför skulle jag bli utan sex? Jag har sex med lagligt samtycke varje dag med min partner, vi båda ger varandra orgasm. Vi båda är nöjda. Varför skulle vi sluta? För att det är *synd om oknullbara män?* patetiskt
    Och då måste du acceptera om män inte heller vvil bli utan sex
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-14 18:03:13 följande:
    I naturen så betalar man inte för okända personers sexliv eller för okända personers barn.

Om man inte förökar sig så kanske man istället lever i en grupp av andra djur av samma art som man är släkt med. 
    Jag betalar skatt för din vård. för dina mediciner. För din dagliga verksamhet. För ditt bostadsbidrag. Hur ska jag göra för att denna skatt istället borde gå till tvångsvård för att spärra in mentalsjuka män?
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-14 18:09:14 följande:
    Och då måste du acceptera om män inte heller vvil bli utan sex
    Vill man inte vara utan får man hitta en partner som ger samtycke. ingen får samtycke gratis. Tror du jag bara kan ligga i sängen och beställa knull eller? Det är så uppenbart att inte kan ett skit om relationer
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-14 18:11:18 följande:
    Vill man inte vara utan får man hitta en partner som ger samtycke. ingen får samtycke gratis. Tror du jag bara kan ligga i sängen och beställa knull eller? Det är så uppenbart att inte kan ett skit om relationer
    Du vill inte acceptera ett scenario där du blir utan sex. 
    Du vill inte ta hänsyn till vad andra personer vill. 

Det finns inget förbud om olika män vill inte bli utan sex. 
    Rättighet att få ha en åsikt och en önska 
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-14 18:13:58 följande:
    Du vill inte acceptera ett scenario där du blir utan sex. 
    Du vill inte ta hänsyn till vad andra personer vill. 

Det finns inget förbud om olika män vill inte bli utan sex. 
    Rättighet att få ha en åsikt och en önska 
    det handlar inte om att acceptera. Jag har lagligt sex med samtycke. Jag förespråkar samtycke, om min partner inte ger samtycke så blir jag utan sex. Enkel matte. jag behöver inte en man för orgasm. Jag har en satisfyer. så det går ingen nöd på mig om jag skulle bli utan sex. skulle aldrig sänka mina krav på lagligt samtycke
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-03-14 18:04:17 följande:
    Om alla personer hade samma valmöjligheter så måste de också ha det i verkligheten. 
    Ja,och det har man ju. Förstår inte vart du vill komma?
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?