• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (Var är TS?)

Det är 9 dagar sedan TS Albert Shweinstein skrev i denna tråd. 

• LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-03-13 16:32:55 följande:
    Det blir inte heller ömsesidigt om det bara beror på ena personen. 
    Man borde säga att orsaken beror på båda personerna.
    Hur kan jag ha ett ansvar för att jag inte finner dig attraktiv nog att ligga med? Hur kan det vara mitt fel? 

Hur kan orsaken till den saknade attraktiviteten ligga hos motparten? 
  • Anonym (A)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-14 22:21:41 följande:
    Visa ett svar här i tråden där en kvinna nekat en man att höja sina krav. ni får ha hur höga krav ni vill. Däremot kan ni inte kräva partner oavsett hur höga eller låga era krav är. Precis som det är för kvinnor. Lagligt samtycke krävs oavsett kravlista
    Håller med
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-14 22:28:53 följande:
    Ni har sagt flera gånger att män måste prestera mer för att få en kvinna. Det går inte att ändra spelreglerna så att konkurrensen minskar, har ni sagt hela tiden. Har du ändrat dig?
    män behöver leva upp till kvinnors krav för samtycke. Kvinnor behöver leva upp till mäns krav för samtycke. Om ena könet har lägre krav blir det väl en sned balans? Massa villiga män och massa ovilliga kvinnor. Eftersom ingen ska knulla mot sin vilja är det väl bara fördelar med att även män blir ovilliga? Fattar inte problemet. Bli hur kräsen du vill. Kan inte bry mig mindre
  • LFF
    Anonym (hej) skrev 2024-03-13 17:19:44 följande:
    Varför svarar du inte på frågan? Vill du att män ska höga eller låga standarder?

När du hävdar att många kvinnor inte vill ha promiskuösa män är det en lögn. Ni gör allt för att skifta fokus och dölja att ni gärna drar nytta av att män har låga standarder. Ni gillar att ni inte behöver anstränga er för att få män samtidigt som ni njuter av att säga att kvinnor minsann ska ha höga standarder?

Varför ska män acceptera er dubbelmoral?
    Jag skiter högaktningsfullt i vad andra har för standard på vad de väljer för partner. Jag väljer vad jag vill (och min dildo hellre än någon som inte attraherar mig) och är bara ute efter någon som ömsesidigt tycker att jag uppfyller hans standard. 

Vad är "hög" och "låg" standard? Jag vet bara vad jag är ute efter hos en partner. Om det är höga eller låga krav? Who gives a fuck? Om jag inte får bågot napp utifrån de krav jag har så har jag två val: ändra mina krav eller leva ensam till jag hittar någon. 

Tänk att det ska vara så jävla svårt att förstå att man inte kan tvinga fram sex, intimitet ich relationer? Att det inte är något som kan lagstiftas fram eller någon annan galenskap som framkommit.
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-14 22:32:50 följande:
    Nej, för om du tar betalt för det är det inte ditt eget val om du vill ge samtycke längre. Alltså har du fel om premissen att samtycke övertrumfar allt. Du har alltid rätt att neka samtycke, men du har inte rätt att ovillkorligt ge samtycke.
    Nu drar du in prostitution igen. Är köpa en kvinna enda sättet du lyckas knulla? lagligt samtycke har jag rätt att ge exakt hur mycket jag vill. läs ordet lagligt. prostitution är inte lagligt så var får du in det i ekvationen? så jo. jag kan ge hur mycket jag vill. Det betyder inte att jag hokus pokus får en man. Det är en helt annan fråga. Ingen korrelation med MITT samtycke som jag har rätt att ge. Min kropp mitt val 
  • Anonym (A)
    LFF skrev 2024-03-14 22:35:01 följande:
    Att ingen finner dig attraktiv nog att ha sex med eller en relation med beror ALDRIG på motparten. Oavsett kön. 

Nej man är inte skyldig någon något alls.

Ja, det finns "dåliga män" som inte drar sin del av arbetsbördan i en relation likväl som det finns "dåliga kvinnor". 
    +1
  • Anonym (A)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-14 22:49:57 följande:
    Nu drar du in prostitution igen. Är köpa en kvinna enda sättet du lyckas knulla? lagligt samtycke har jag rätt att ge exakt hur mycket jag vill. läs ordet lagligt. prostitution är inte lagligt så var får du in det i ekvationen? så jo. jag kan ge hur mycket jag vill. Det betyder inte att jag hokus pokus får en man. Det är en helt annan fråga. Ingen korrelation med MITT samtycke som jag har rätt att ge. Min kropp mitt val 
    Du har rätt i det du skriver på alla punkter
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-14 22:26:33 följande:
    Kvinnor har höga standarder, vilket ger män ett sämre utgångsläge. Män har låga standarder, vilket är en fördel för kvinnor. Många av er som skäller på ensamma män hade varit i samma situation om ni var män. Du till exempel, med din arbetssituation hade varit i en väldigt hög riskzon för att bli incel om du var man. Men ni tänker inte så långt, att det hade kunnat vara ni och bemöter andra som lägre stående än er.

Svarar på frågan: Gillar du att män har låga standarder så att din man inte lägger sig i din inkomst till exempel?
    Jag skäller inte på ensamma män så länge de inte skyller sin ensamhet på kvinnor.

Om jag vore ensam så skulle jag inte bli en femcel.
    Jag skulle klara mig bra utan en man.

Min man och jag klagar inte på varandras inkomster.
    Vi föredrar att vara jämspelta.
    Det är vad jag tycker man ska försöka sträva efter.
    Inte att ha olika standarder.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2024-03-14 22:19:18 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 19:47:52 följande:
    "vi" kan ju höja våra krav och sexväga helt, du börjar.
    Jag vill tvinga andra män att höja sina krav. Varför vill ni inte det när saker ställs på sin spets?
    att sura bittra incels vill förstöra för andra är ingen news flash

Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?