• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-15 18:48:49 följande:
    Det har jag redan svarat på. Män har det sämre än kvinnor för att de har högre krav på sig i romantiska sammanhang.
    Då får väl männen höja sina egna krav så behöver det inte vara sämre.
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-03-15 18:59:56 följande:
    Du klarar dig bra utan en man för du ser inte ett förhållande som ett behov. 
    Att det istället kan innebära något negativt 
    Jag ser det absolut inte som något negativt.
    Men inte heller ett behov. Där ger jag dig rätt.
    Men hade jag inte träffat min man så hade jag lika gärna kunnat vara singel.
    Det finns så mycket annat i livet man kan fokusera på.
    Allt handlar inte om sex och förhållanden.
  • Anonym (Per)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-15 18:48:49 följande:
    Det har jag redan svarat på. Män har det sämre än kvinnor för att de har högre krav på sig i romantiska sammanhang.
    Och i övriga sammanhang?
    Det är typ det enda sammanhang där kvinnor har det bättre. Om ens då. Varför är det det enda som är viktigt för dig! Varför ignorerar du alla sammanhang där kvinnor har det sämre?
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2024-03-15 19:37:46 följande:
    Ja, alla har ett eget ansvar 
  • molly50
    Anonym (A) skrev 2024-03-15 19:48:32 följande:
    Ja, alla har ett eget ansvar 
    Ja,precis.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2024-03-15 18:46:45 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-03-15 00:13:30 följande:
    att sura bittra incels vill förstöra för andra är ingen news flash
    Men att förstöra för män som man gör hela tiden är helt okej?
    det vill du också göra.

• Anonym (hej)
    Anonym (Per) skrev 2024-03-15 19:47:59 följande:
    Och i övriga sammanhang?
    Det är typ det enda sammanhang där kvinnor har det bättre. Om ens då. Varför är det det enda som är viktigt för dig! Varför ignorerar du alla sammanhang där kvinnor har det sämre?
    Alla övriga sammanhang där kvinnor haft det sämre finns redan på dagordningen. Varför ska inte alla orättvisor ställas till rätta? För att du är fast i gamla könsroller där karlar ska reda sig själv. Vi är förbi den tiden nu efter att mansrollen aktivt har demonterats.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-15 19:36:22 följande:
    Det gör han. Men hur vanligt är det egentligen att män tjänar mindre än kvinnor?
    Det är ju något som är en nackdel för kvinnor,

Det vet jag att jag skulle göra.
    Hellre än att välja en man jag inte finner attraktiv så skulle jag leva ensam med en dildo,
    Tro det eller ej.
    Och jag kan säga det eftersom jag var ensam i flera år innan jag träffade min man.
    Och jag trivdes med det.
    När jag sen träffade min man så kändes det bara rätt med just honom.
    Annars hade jag likaväl fortfarande kunnat vara singel.
    Det är ca 50/50 i dagens läge, men de män som tjänar samma som dig har ett mycket sämre utgångsläge. Det reflekterar du inte över alls

Hur roligt hade det varit om han inte hade funnit dig attraktiv då? Varje gång ni intresserar er för en man så utgår ni från att han ställer upp på er. Ni kan inte föreställa er en situation där mannen ni älskar faktiskt ratar er på grund av att ni inte når upp till en hög standard.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-15 19:37:46 följande:
    Precis det jag vill, men ni vill ju inte det när det kommer till kritan.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-15 22:37:02 följande:
    det vill du också göra.
    Varför är det inte män som protesterar då?
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?