• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Anonym (SL)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:27:09 följande:
    Vi kanske skulle inskränka aborten istället för att slösa skattemedel på att kvinnors sexuella maktövertag ska upprätthållas.
    Vad har detta att göra med att var fjärde man inte har någon att anförtro sig åt, dvs prata med?
    Hur skulle inskränkandet av aborträtten göra att män får någon att och våga prata känslor med)
    För det är ju vad inslaget som DU länkade handlade om...
  • Anonym (Män)
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-05 17:41:52 följande:
    Hur får det kvinnor att knulla fler män? Låter kontraproduktivt. Antar att det blir färre knullatillfällen om det innebär fler risker för kvinnor. Varför inte beteckna kvinnor som mäns ägodelar och ta ifrån dom rösträtten i stället? Männen kan då bytlåna med varandra.
    Det är ett samhällsproblem att kvinnor har lättare att kunna ge något sexuellt till männen än tvärtom. 

Det handlar inte om att kvinnor skulle vara mer empatiska utan för att män har lättare att kunna bli attraherad i kvinnor än tvärtom 
  • Anonym (Män)
    Hur får det kvinnor att knulla fler män? Låter kontraproduktivt. Antar att det blir färre knullatillfällen om det innebär fler risker för kvinnor. Varför inte beteckna kvinnor som mäns ägodelar och ta ifrån dom rösträtten i stället? Männen kan då bytlåna med varandra.
    Kvinnor har troligen det lättare nuförtiden än vad biologin ser ut egentligen angående sex och förhållande.
    De får mer än vad de egentligen 
  • Anonym (Män)
    Det känns som kvinnor får sina biologiska drifter gratis av samhället. 
  • Anonym (Män)
    Anonym (Män) skrev 2024-03-05 17:46:00 följande:
    Kvinnor har troligen det lättare nuförtiden än vad biologin ser ut egentligen angående sex och förhållande.
    De får mer än vad de egentligen skulle få 
  • Anonym (?)

Om aborträtten skulle inskränkas så skulle jag aldrig någonsin ha sex med en man igen. Så fantastiskt är det INTE att ha penetrerande sex med en man. Tvärtom om är det ganska mediokert och absolut inte värt att riskera en graviditet för. 

Skulle männen börja lägga sig i kvinnors rättigheter är jag mer än gärna singel resten av livet. Så mycket har män inte att erbjuda faktiskt. Jag skulle inte känna att jag missade något.

• Anonym (Män)

Ta ett exempel på något biologisk drift som kvinnor inte får!? 

• Tecum
    Tukt skrev 2024-03-05 17:02:37 följande:

Man är ju onekligen sin egna största fiende om man helt fastnar i det rundgång som trådstarten visar på.

Men varför hakar du och andra då på trådstarten istället för att diskutera ensamhet i ett bredare perspektiv? Här har ni chansen att visa att det inte bara handlar om ensamma män som saknar en kvinna.
  • Anonym (Män)
    Anonym (?) skrev 2024-03-05 17:54:29 följande:

Om aborträtten skulle inskränkas så skulle jag aldrig någonsin ha sex med en man igen. Så fantastiskt är det INTE att ha penetrerande sex med en man. Tvärtom om är det ganska mediokert och absolut inte värt att riskera en graviditet för. 

Skulle männen börja lägga sig i kvinnors rättigheter är jag mer än gärna singel resten av livet. Så mycket har män inte att erbjuda faktiskt. Jag skulle inte känna att jag missade något.

Det är som det är anpassat för kvinnorna. 
    Inte lagligt att köpa sig tillfällig sex men det är lagligt att köpa sig ett förhållande 
  • Anonym (F)

Haha som om folkhälsomyndigheten bryr sig om att folk är ensamma. De gjorde ju sitt bästa för att isolera folk under pandemin. Då var det minsann ej ohälsosamt att vara ensam

Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM