Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Varför lyckas så många män inte skaffa vänner? Varför har de ingen bra kontakt med sina familjemedlemmar? Varför hänger de upp allt på en partner? Jag vill inte ha en partner som inte har ett eget socialt liv. Det är varken hälsosamt eller attraktivt. 

• Anonym (?)

Om aborträtten skulle inskränkas så skulle jag aldrig någonsin ha sex med en man igen. Så fantastiskt är det INTE att ha penetrerande sex med en man. Tvärtom om är det ganska mediokert och absolut inte värt att riskera en graviditet för. 

Skulle männen börja lägga sig i kvinnors rättigheter är jag mer än gärna singel resten av livet. Så mycket har män inte att erbjuda faktiskt. Jag skulle inte känna att jag missade något.

• Anonym (?)
    Anonym (Förstår_inte) skrev 2024-03-05 18:29:05 följande:

Jag förstår inte varifrån bilden kommer av att kvinnor generellt skulle vara högdragna, bitchiga och undvikande från?

Bara för att några kvinnor är sådana på FL är det inte gängse för alla kvinnor. De flesta kvinnor man möter utanför skärmen är inte sådana.

Jag tror att de som har den bilden har en väldigt begränsad kontakt med både verkligheten och andra människor utanför datorskärmen. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-05 18:33:27 följande:
    Håller med. Det skulle med kunna vara reaktionen man får när man beter sig illa, låter så.
    Jepp, inte undra på att man blir ensam om man inte har en normal kontakt med andra människor i vardagen. Steg ett borde vara att söka hjälp för sina psykiska besvär. Steg två att skaffa jobb, vänner och någon slags hobby dom inte innebär att sitta framför en en skärm av något slag. Steg tre att försöka hitta en partner. Man kan inte hoppa till steg tre på en gång. Man kan inte hänga upp hela sitt liv och lycka på en partner, det är inte hälsosamt för någon av parterna. 
  • Anonym (?)

Det låter på en del män som att deras ensamhet är ett problem som trumfar alla andra problem människor kan stöta på i livet. Som att inga andra problem är stora och svåra nog att mäta sig med deras brist på tillgång till kvinnors kroppar. 

I verksamheten stöter alla på stora problem i sina liv som de behöver kämpa hårt med. Men konstigt nog verkar just männens ensamhet vara det enda problemet man inta har eget ansvar att söka hjälp för och lösa själv. 

• Anonym (?)
    Anonym (Mr Lök) skrev 2024-03-06 17:58:50 följande:
    Kvinnor har höga krav. Varför ska de nöja sig med vad som helst?
    Varför nöjer sig män med vad som helst? Sluta vara så primitiva. 
  • Anonym (?)
    Tecum skrev 2024-03-12 17:19:11 följande:
    Men varför unnar du inte män att få en kvinna, bilda familj och få barn? Det andra du nämner är förvisso viktigt, men om en man vill bli pappa krävs det en kvinna. Det underlättar absolut att träffa någon om man har ett bra socialt liv men det är ingen garanti. Och ett aldrig så bra socialt liv, bra jobb och många vänner ersätter INTE en kärleksrelation och egen familjebildning.
    Vad menar du med att inte unna männen? 

Alla relationer oavsett om det handlar om vänner eller förhållande bygger på frivillighet. Det är inget som man kan kräva, eller tvinga någon till. Hittar man ingen frivillig så är det som det är. Antingen accepterar man det eller så får man försöka göra sig mer attraktiv. Så det har inget att göra med att unna någon eller inte. Eller vem menar du ska unna männen kvinnor, barn, familj mer än de frivilliga om det finns några? 
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM