• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Anonym (Suck)

Kan ni misogyna män inte bara bli normala istället?! Så slipper vi andra se t ex FL svämmas över av era skruvade idéer stup i hela jävla kvarten. Gör något kul med en kompis, träffa släkten. Ansträng er för att ha givande relationer med alla människor i er närhet. Så jävla svårt är det faktiskt inte även för asociala puckon, det blir definitivt inte lättare av att ni gör er konstigare och konstigare genom att skaffa och uttrycka era helt vridna åsikter. Till slut vill absolut ingen ha med er att göra som inte är som ni själva. Och det lär inte vara en rolig klubb att vara medlem i.

• Anonym (V)
    Anonym (F) skrev 2024-03-05 17:56:23 följande:

Haha som om folkhälsomyndigheten bryr sig om att folk är ensamma. De gjorde ju sitt bästa för att isolera folk under pandemin. Då var det minsann ej ohälsosamt att vara ensam

Fast det gjorde de inte. Vi hade endast rekommendationer att äldre, och vissa andra extra känsliga grupper skulle isolera sig av fri vilja. 
    Folkhälsomyndighetens uppdrag var väl som jag förstår det att rekommendera att de som har svårare att klara av viruset skulle skydda sig.

Nu var det ju kontroversiellt, eftersom vissa både inom Sveriges gränser och utanför Sveriges gränser ansåg att Folkhälsomyndighetens rekommendationer (INTE lagar, rekommendationer) var för mesiga. Medan andra ansåg att de var för slappa.

Jag vill minnas att de tog upp ensamheten också, likväl som risken för smitta. Säga vad man vill om Folkhälsomyndigheten, och regeringens approach under pandemin, men de hade inga lagar på isolering.
  • AlbertSchweinstein
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-05 18:00:19 följande:

Kan ni misogyna män inte bara bli normala istället?! Så slipper vi andra se t ex FL svämmas över av era skruvade idéer stup i hela jävla kvarten. Gör något kul med en kompis, träffa släkten. Ansträng er för att ha givande relationer med alla människor i er närhet. Så jävla svårt är det faktiskt inte även för asociala puckon, det blir definitivt inte lättare av att ni gör er konstigare och konstigare genom att skaffa och uttrycka era helt vridna åsikter. Till slut vill absolut ingen ha med er att göra som inte är som ni själva. Och det lär inte vara en rolig klubb att vara medlem i.

Kan inte ni kvinnor skärpa till er och bli mer risktagande som män för att skaffa er maktjobb i samhället? Ta risker med banklån som män gör för att förverkliga era entreprenörsidéer? Vad ska ni med kvotering till när ni själva kan arbeta er upp till toppositioner?
  • Tecum
    Anonym (F) skrev 2024-03-05 17:56:23 följande:

Haha som om folkhälsomyndigheten bryr sig om att folk är ensamma. De gjorde ju sitt bästa för att isolera folk under pandemin. Då var det minsann ej ohälsosamt att vara ensam

Jo det sågs som ett folkhälsoproblem och man var orolig för hur nedstängningen skulle påverka människors hälsa. Nu blev det inte så illa då det var en kort period och våra tekniska lösningar gjorde att man  kunde ha kontakt både med vänner och familj. 
  • Anonym (Suck)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 18:02:58 följande:
    Kan inte ni kvinnor skärpa till er och bli mer risktagande som män för att skaffa er maktjobb i samhället? Ta risker med banklån som män gör för att förverkliga era entreprenörsidéer? Vad ska ni med kvotering till när ni själva kan arbeta er upp till toppositioner?
    Och det du räknar upp har med mäns ensamhet att göra hur?
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-05 17:55:28 följande:
    Men varför hakar du och andra då på trådstarten istället för att diskutera ensamhet i ett bredare perspektiv? Här har ni chansen att visa att det inte bara handlar om ensamma män som saknar en kvinna.
    Alla har ju möjlighet att chatta med andra via alla dessa videolänkar som finns. Det är inte svårt att skaffa sig vänner om man vill.

Men av någon anledning så tror jag att dessa knäppgökar som rör sig i tråden inte är intresserade av andra människor. De vill bara bli serverade ett knull utan någon form av insats. Och det är här kvinnorna kommer in i spelet. 

ge mig din kropp gör att jag sprider misogyni på nätet, buuwääääh!
  • Tukt
    Tecum skrev 2024-03-05 17:55:28 följande:
    Men varför hakar du och andra då på trådstarten istället för att diskutera ensamhet i ett bredare perspektiv? Här har ni chansen att visa att det inte bara handlar om ensamma män som saknar en kvinna.
    Därför att TS startat fyra nästan exakt likadana trådar inom loppet av 10-minuter, som alla går ut från ett rätt misogynt synsätt. Samt att på ett tämligen otrevligt sätt försöka idiotförklara alla som har en avvikande åsikt.
    Annars diskuterar jag gärna ensamhet, det är en viktig fråga. Därför.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-05 18:05:29 följande:
    Och det du räknar upp har med mäns ensamhet att göra hur?

Jag anar ett samband mellan misogyni och ensamhet. Vi är något på spåret här. 
    hmmmm

• Anonym (Terrycrewsftw)
    Tukt skrev 2024-03-05 18:08:00 följande:
    Därför att TS startat fyra nästan exakt likadana trådar inom loppet av 10-minuter, som alla går ut från ett rätt misogynt synsätt. Samt att på ett tämligen otrevligt sätt försöka idiotförklara alla som har en avvikande åsikt.
    Annars diskuterar jag gärna ensamhet, det är en viktig fråga. Därför.
    Och vi klampar över bron.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-05 18:08:47 följande:

Jag anar ett samband mellan misogyni och ensamhet. Vi är något på spåret här. 
    hmmmm

Näää...tror du det? :D
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM