• Anonym (o)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-05-20 18:41:38 följande:
    Jodå, jag gör massor av saker. Jag har bara inte mer tid och ork än så här. 
    Det var inte vad du svarade mig. Du svarade mig att du inte vill prata om detta med dina vänner, när jag föreslog att tex umgås mer med vänner.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-20 23:36:01 följande:
    Jag träffar mina vänner så mycket jag och de hinner. Tyvärr bor mina bästa vänner flygresor bort (eftersom jag flyttade) och mina vänner där jag bor nu jobbar lika mycket som jag. Vi ses så mycket vi hinner - jag skulle gärna se dem mer men de har ju sina liv också.
    Jag har pratat med dem, men jag får dåligt samvete att jag ältar mig själv hela tiden. Ni kan ju alltid sluta läsa när ni blir less.
    Jag försöker ta tag i det, ska försöka ha ork att börja träna mer efter jobbet (bra för kropp och huvud och framför allt sommarfiguren). Idag känner jag mig ganska uppåt, saknar honom inte alls så mycket. Har haft annat att tänka på. 

Är dock inte sugen på att börja dejta igen, det är alldeles för tidigt för något seriöst och jag har ingen lust att ligga runt något mer. Kanske är det något rebound jag egentligen skulle behöva men jag försökte med det när han försvann i vintras och det hjälpte inte mitt huvud ett dugg. 
    Ja alltså poängen var ju inte att du måste prata och älta om detta problem med dina vänner utan förslaget att du ska ägna dig åt annat som ger värden i livet för att förhoppningsvis skapa ett avstånd till den här mannen.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-26 17:34:14 följande:
    Vad jobbig du är ;) jag har ju för för det första inte svarat. För det andra så har jag varit bortrest, träffat mycket vänner. Gått på ett par dejter, haft sex (utan att tänka på honom hela tiden). Haft en del tråkiga familjeärenden - men det var planerat sen länge. Dock hjälper det ju att hålla huvudet upptaget. 
    Det låter väldigt bra. Finns så mycket annat i livet än den här mannen som mest suger ut dig på all kraft.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-09 15:00:56 följande:
    Jag menade så klart inte att jag skulle bli uppmuntrad. Men det hade varit fint om den här personen, som ska föreställa mitt närmaste stöd, inte hade betett sig så mot mig utan faktiskt låtit mig gråta ut mot en axel och gett mig stöd att ta mig vidare. 
    Jag har berättat saker för den här personen förr som den har använt mot mig, men det är ju ändå någon som ska eller borde finnas där för mig.
    Jag har lärt mig att inte blotta mina känslor här och igen fick jag det bekräftat. 
    Det gör inte annat än ont. 
    Det där är ingen riktig vän.
  • Anonym (o)

Fast det funkar inte att gå och hoppas på att han inte ska höra av sig igen. Som jag skrivit förut, du lägger ansvaret på honom och inte dig själv. Anser du att det är bäst för dig att tex inte träffa honom igen så är det upp till dig att välja att inte träffa honom mer, och inte lägga det på honom och hoppas han inte frågar igen.

Men jag funderar på om det du kanske behöver gå igenom är att faktiskt träffa honom och allteftersom se hur han faktiskt  är och få mer avsmak för honom tröttna på detta. Du verkar nästan vara på god väg redan.

Anonym (Deppig) skrev 2024-06-09 15:06:57 följande:
    Det är precis det jag gör. Jag behåller folk nära som egentligen inte gör annat än bryter ner mig för att JAG klarar inte av att vara elak mot dem. Och nu menar jag inte honom, utan andra. 
    Jag ger liksom aldrig upp, jag kämpar och kämpar för allt och alla. Och nu är jag så trött.

Jag hoppas att det var sista gången jag såg honom nu. Jag hoppas att han inte hör av sig igen. 
    Jag kan inte blocka för då känner jag mig som den elaka. Jag hoppas att det bara blir tyst så att inte jag behöver göra det. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-09 19:17:20 följande:
    Det är min mamma 
    Ja det var ju inte bra alls. Mem då vet du att det tyvärr funkar inte att stödja dig mot henne, om hon sedan använder det emot dig.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-10 18:13:40 följande:
    Jag begriper det inte heller.
    Men han fick mig att må så bra om det än var för en sån kort tid. 
    Det är bara att jag känner mig så otillräcklig, fattar ni hur trasig jag är? Och hur oälskad jag känner mig? Och nu var det en människa som fick mig att inte känna så och jag blev helt knäpp. 
    Tror knappt vad jag läser nu, ursäkta men klart att han ville göra allt för att få dig att må bra, man raggar inga älskarinnor om man får dem att må dåligt i början, och det förstår han också! Vakna!
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-10 21:03:18 följande:
    För att jag inte vill komma ihåg att jag gjorde fel. 
    Jag vill ha gjort alla rätt. Men alla rätt vore att inte ha påbörjat det eller i alla fall att ha avslutat det innan det gick åt skogen. 
    Du har gjort rätt. Det var bra att visade dina känslor när ni skildes åt, att du på det sättet var ärlig och öppen med det.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-10 22:53:02 följande:
    Jag är rädd att han uppfattade mig som sur när jag egentligen bara var ledsen.
    Tänk så mycket lättare allting varit om jag hade blivit förbannad och sagt fan ta dig. Fan ta dig för hur du får mig att må. 

Men jag vågar inte det. 

Tror du att han bryr sig om du är sur eller ledsen? Och vad spelar det för roll om han trodde att du var sur?

Men jag tänker att med den personlighet du visat upp här i tråden så är jag rätt övertygad om att man, enbart med mycket illvilja, skulle kunna tolka det du beskrev som surhet.

• Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-11 08:09:21 följande:
    Det spelar roll för jag vill inte att han kommer ihåg mig som sur och jag får ofta höra det (från min familj främst) och även han har sagt det; fan vad sur du är, ryck upp dig nu. Jag har ett surt ansikte när jag slappnar av i det och är inte ögonen glada så skiner liksom allt igenom. Har inget pokerface. Men jag är väldigt sällan sur och har aldrig varit det på honom, däremot är jag ledsen ibland (och nu rätt ofta).

Men jag tar det som en komplimang att du inte tycker jag verkar vara en surputte :)
    Måste du göra och vara som han vill? Vad spelar det för roll om han kommer ihåg dig som sur, om ni ändå inte ska ha kontakt mer?
Svar på tråden Han vågar inte