• Anonym (o)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-09-20 22:42:54 följande:
    Sluta. Jag håller på med nog självhat för att ligga sömnlös resten av livet. Jag vill inget annat än må bra och lämna det här bakom mig. 
    Jag är så jävla rädd att aldrig bli lycklig och intalar mig varje dag att jag inte är värd att vara glad. 
    Sluta är du snäll, det spelar ingen roll hur lurad jag blivit. 
    Tänker inte riskera det här igen. 
    Det blir svårare lämna det bakom dig om du intalar dig att han behandlade dig väl, för det gjorde han inte. Man raggar ingen älskarinna genom att bete sig som en skit i början. Det har inget med självhat att göra, det var helt hans fel vad han gjort mot dig.
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-20 23:18:39 följande:
    Jag tror att TS vet mer om honom än vad du gör. Du hjälper inte henne genom att svartmåla. Det verkar nästan som om du vill att hon ska må dåligt. 

Hon mår inte bättre av att du utmålar någon du inte känner som en skit. Du vet ingenting om deras förhållande eller om dem som personer. Allt du vet är hur dåligt hon nu mår just nu.  Hon mår inte bättre av att du svartmålar deras förhållande.
    Jag vet det hon berättar om hans handlingar i tråden så det är vad jag utgår ifrån. Så det är inget som inte får nämnas direkt. En vän beter sig inte på det sätt som TS har beskrivit att han gör. Oavsett hur han är i övrigt som jag inte känner till om honom. Han visar inget intresse för att de ska vara vänner så varför ska TS lägga så orimligt mycket energi och tid att fundera över hur de ska vara sams, skiljas som vänner och hur hon möjligtvis ska göra eller inte göra för att han ska bli nöjd och inte eventuellt uppfatta henne som avig på något vis... Hon går ju till och med och träffar honom enbart för detta ändamål. Alltmedan hon skriver att hon är känsloklar med honom och vill gå vidare. Men trots det, om han vill att hon ska göra något så går det absolut inte att sätta sig på tvären på något sätt för då kanske han tror att de är ovänner och det blir hennes fel. Det är det som blir så orimligt och det tänker jag inte låta bli att skriva oavsett vad du tycker
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-21 07:52:43 följande:

Jag menar inte att på något vis försköna hur han har behandlat mig, det är skit rent ut sagt och gång på gång gör han det igen för att jag tillåter honom.

Jag är så jävla konflikträdd och har fått så mycket skit genom åren för allt möjligt och så fort jag anar osämja blir jag helt osalig, stressad och slår knut på mig själv att ställa allt till rätta. Det har med min uppväxt, och min personlighet, att göra och relationen med den här mannen har inte bättrat på min självkänsla.

Men oavsett hur det är nu så är han den första människan som har fått mig att må bra, känt mig uppskattad och jag var så otroligt kär i honom och ville berätta för hela världen hur fin jag tyckte han var. Även om det bara var en lögn i slutändan. 

Jag tycker inte att jag är en dålig människa, och jag tycker att jag har många bra egenskaper. Men jag har en dysfunktionell familj som har gjort mig till den jag är. Jag längtade bara efter kärlek och det sliter sönder mig att jag inte kunde vara tillräcklig. 

Fast tycker du att det ligger huvudsakligen på ditt ansvar att ni inte ska vara oense? Har inte han något val i det?

Hur går det med dina riktiga vänner? Vad gör du för att jobba på de relationerna och vad gör du så att de inte eventuellt tycker något negativt om dig? 

Jag skulle nog tro att du är tillräcklig för honom och hans ändamål. Du gör ju precis som han önskar och det passar honom utmärkt.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-21 09:42:50 följande:
    Det är klart han har ett val i det, och han vet att jag verkligen hade gjort allt för honom om det hade blivit vi. Kanske hade även jag fått nog en dag, precis som jag fick i mitt tidigare förhållande men det tog många år för mig att inse att man inte bara kan ge och aldrig få något tillbaka. Nu är de personerna och relationerna så olika varandra så de går inte att jämföra. Men jag hade verkligen önskat att jag var tillräcklig som jag är, och inte bara ett tidsfördriv. 

Jag har god relation till mina vänner, men som en del i allt som jag fick nog av bor jag inte längre nära mina närmaste vänner. Därför blev det också så smärtsamt att bryta med den här mannen, för han var verkligen det enda jag hade just då.
    Fast han vet ju att han kan få dig när han vill så det är ju inte direkt ett problem för honom att ni inte blir ett officiellt par. Du ställde aldrig ultimatum så du vet inte om han hade valt dig.

Fast vadå det enda du hade? Vänner har man även om man inte bor nära varandra. Man kan hålla en god kontakt och relation med dem ändå.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-21 10:04:12 följande:
    Vi pratade mycket om det i början, han måste ta tag i det om det ska bli något och jag trodde verkligen honom. Jag lovar! Hade aldrig blandat in känslor så här om jag inte trodde honom. Och sen hände saker för honom privat, som jag mycket väl förstår, och då var det inte tillfälle. Jag vet att rätt tillfälle aldrig kommer, det är inget som trillar i huvudet på en. Och sen när han insåg att det skulle bli en för stor förändring som han inte var beredd att göra så var jag redan fast. 
    Jag vet att det inte ursäktar något, och vi skulle inte ha påbörjat något innan han gjort färdigt sitt, men jag trodde verkligen att det skulle lösa sig. 
    Och sen fick vi efter mycket tårar ett jättefint avslut. Och sen har han gång på gång tagit upp kontakten och jag har bett honom att vara ärlig, lek inte med mig. Det gör han  inte lovar han, och sen är det precis det han gör. 

Men nu är jag som sagt blockad, och det enda det förde med sig är att jag blev ledsen och tänker att det är mitt fel. Trots att jag aldrig aldrig hade försökt att ta upp en ny kontakt. 

Fast fortfarande, du stannade ju ändå och var tillgänglig för honom så fort han ville så du vet inte hur han hade agerat om du avslutade då när han inte lämnade frun. 

• Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-21 15:11:33 följande:

Förstår att det är svårt att sätta sig in i en situation man aldrig varit i. Det är nog därför man ifrågasätter TS och hennes tillgänglighet. 

Av egen erfarenhet vet jag att det knappast är fråga om att vilja vara tillgänglig utan mer en svårighet att stänga alla dörrar till något man levt med under en lång tid. 

Det låter på några som om TS är ett offer för en samvetslös man, men i verkligheten är de båda offer. man kan klandra mannen för att han inte lämnade frun men han klarade inte det. man kan klandra TS för att hon inte stängde dörren, men vi har alla våra svagheter. 

TS mår inte bättre av klander. Hon vill bara ha någon som lyssnar till henne. Som älskarinna har man vanligtvis ingen att anförtro sig åt.

Det handlar om hjärtesorg helt enkelt

Hur vet du att mannen försökte lämna frun, eller någonsin ens hade en seriös tanke på att göra det?
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-21 16:39:13 följande:
    Hur vet du att han inte hade det?
    Det vet jag inte, och det har jag heller inte påstått att han inte hade.

Du däremot påstår ju att han inte klarade att lämna fru, det implicerar att han hade ambitionen att göra det men misslyckades. Så kan du nu svara på hur du vet att han försökte eller någonsin hade en seriös tanke på att göra det?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-21 17:28:16 följande:
    TACK! Jag har ju så klart velat sätta ner foten länge men det är svårt. Det handlar inte om att jag inte förstår. 

Du sätter huvudet på spiken, tack igen!
    Jag tror att (varit där) missade min poäng förut. Det var inte att klandra för att du inte satt ner foten, utan jag försökte ifrågasätta det du påstod om att du inte var tillräcklig. Du kan helt enkelt inte veta om han hade valt dig eftersom du aldrig drog det hela till sin spets. Det har inget att göra med hur jag tycker att du BORDE ha gjort, utan jag bara konstaterar att det går helt enkelt inte att veta.
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-21 17:47:26 följande:
    Ingen annan än han själv kan svara på detta
    Så varför påstår du då att han inte klarade det? Han kanske inte ens försökte.
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-21 19:55:25 följande:
    Ganska enkelt. Enligt TS har han sagt att han ville bryta upp från äktenskapet. Han klarade inte av detta. Orsaken till detta kan bara han svara på och detta har inget med TS tråd att göra.

Hon är lessen och behöver ge utlopp för detta. Hon blir inte mindre lessen av att vi klandrar mannen. 
    Fast du skrev ju nyss att bara mannen vet vad han tänkte göra? Hur ska du ha det egentligen?

Det är din åsikt. Jag å andra sidan tycker inte det är speciellt schysst mot TS att försöka utmåla det som att han faktiskt ville seriöst skilja sig men var ett offer för omständigheterna. Stackars stackars man som inte klarade det
  • Anonym (o)

Jag vet det för det har du berättat förut.

Anonym (Deppig) skrev 2024-09-21 20:15:55 följande:
    Jag ville inte ställa ultimatum eftersom jag ville att beslutet skulle vara hans. Att han skulle välja mig för att HAN ville. Inte för att jag tvingade honom.
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-21 19:55:25 följande:
    Ganska enkelt. Enligt TS har han sagt att han ville bryta upp från äktenskapet. Han klarade inte av detta. Orsaken till detta kan bara han svara på och detta har inget med TS tråd att göra.
    Han uttryckte flera gånger att han vid rätt tillfälle skulle ta tag i det. Att det varit dåligt under en längre tid men nu hade han träffat någon som gjorde uppbrottet värt det.
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-21 23:15:41 följande:
    Självklart kan ingen (utom möjligtvis TS veta vad han ville och tänkte). Så varför är det så viktigt för dig att försöka motbevisa henne. Varför får hon inte fortsätta att tro att han skulle ha lämnat frun för henne?  Men av någon anledning klarade han inte det.

Förstår faktiskt inte riktigt din tankegång här. Hur skulle hon bli mindre lessen av att tvivla på vad mannen sa till henne? 
    Du säger emot dig själv. Å ena sidan påstår du att han inte klarade det, som om det var skilja sig som faktiskt var ambitionen. Men samtidigt skriver du att du inte kan veta vad han tänkte.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-21 23:52:12 följande:
    Det handlar väl om att inte leda någon i villfarelser.  Jag förstår det, och det är så klart svårt att få någon annan att uppleva det jag har hört sett och känt. Ni har ju bara mina ord, i text dessutom och kan mycket väl tro att jag är helt blåst och förd bakom ljuset. Kanske, men jag är faktiskt en hyfsat god människokännare. Dock förlåter jag lätt och är godtrogen, men jag släpper inte lös mina känslor förrän jag är rätt säker. Ja, jag trodde på honom. Jag tror verkligen att det var hans intention men att han ändrade sig. Det är helt okej, man får det. Men att fortsätta leka med mig som han har gjort - det är inte okej. Han har visat noll respekt för hur jag har mått och försökt hantera det hela. DET är vad som sårar mig, inte att det inte blev vi. 

Jag är inte så ledsen idag, som jag sa har jag kommit ganska långt och är färdig med många av känslorna för honom. Men att upptäcka att han blockat mig rörde upp en väldigt massa i mig, det var sårande för jag tycker fortfarande inte att jag förtjänar det. Men nu är det så och förhoppningsvis låter han mig vara ifred framöver. Jag behöver ro. 
    Därför att långt ifrån alla människor är rättvisa.
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-22 16:15:34 följande:
    Ingen människa kan väl veta vad en annan okänd människa tänker. varför hänger du upp dig på detta?

Det är verkligen ingen motsägelse att han till TS  sagt att han tänkte lämna frun. Hur och vad han tänkte har jag ingen aning om och inte du heller.
    Jag hänger upp mig på att du framställer det som att han seriöst tänkte på att lämna henne när du faktiskt inte vet vad han tänkte eller hade för avsikter.

Nej precis att han sa det behöver inte vara en motsägelse. Han kan ju ha sagt saker som han inte menade allvar med.
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-23 17:13:54 följande:
    Jag hänger inte upp mig på någonting. Jag läser vad TS skrivit.  Jag förstår bara inte varför du ska ifråga sätta vad han sagt till henne. Varför?
    nähä och jag har inte heller skrivit att du hänger upp dig på något, jag skrev vad JAG hängde upp mig på

ja det verkar ju som att han sagt en hel del som han inte menade allvar med. Kommer inte när han lovat osv. Så skulle inte ta så allvarligt på något han sagt till TS
  • Anonym (o)
    Anonym (J) skrev 2024-09-23 20:58:45 följande:
    Förstår inte heller varför du hänger upp dig så. Har vetat om ett par som haft en affär och man kunde se utanpå hur förälskad han var i henne. Ändå skilde han sig inte. Tror det är vanligare än man tror att människor som redan lever i relationer blir hejdlöst och plågsamt förälskade i andra men ändå stannar kvar. Varför kan man ju undra. Kanske är det inte så lätt att slita upp ett helt liv med barn och sociala kontakter. 
    Eftersom det inte går att veta vad han faktiskt tänkte, då är det dumt att påstå att han hade ambitionen att lämna frun. Jag har inte påstått att han inte var förälskad i TS så jag vet inte varför du tar den med mig.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-10 20:54:48 följande:

Jag vet att det inte är vad ni vill höra men han har fortsatt skriva till mig nästan varje dag. Eller jo, det är varje dag faktiskt. En kväll hade jag inte telefonen med mig och när jag upptäckte det hade jag en mängd obesvarade meddelanden. På ett sätt kändes det lite bra. Att jag inte bara var tillgänglig. 

Förut, i den perioden när han drog sig undan kunde han ibland skicka något och om jag inte svarade direkt så raderade han det. Nu fortsatte han att skicka nya meddelanden till han fick ett svar. Jag förstår honom inte. Vad är det med uppmärksamheten från mig han behöver?
    Jag känner mig helt lugn dock, hade lite emotionell dipp den här helgen där han var en del av alla tankar men jag är inte så djupt nere som jag har varit. 

Vad svarade du honom då?
Svar på tråden Han vågar inte