Han vågar inte
Jag är så jävla rädd att aldrig bli lycklig och intalar mig varje dag att jag inte är värd att vara glad.
Sluta är du snäll, det spelar ingen roll hur lurad jag blivit.
Tänker inte riskera det här igen.
Jag menar inte att på något vis försköna hur han har behandlat mig, det är skit rent ut sagt och gång på gång gör han det igen för att jag tillåter honom.
Jag är så jävla konflikträdd och har fått så mycket skit genom åren för allt möjligt och så fort jag anar osämja blir jag helt osalig, stressad och slår knut på mig själv att ställa allt till rätta. Det har med min uppväxt, och min personlighet, att göra och relationen med den här mannen har inte bättrat på min självkänsla.
Men oavsett hur det är nu så är han den första människan som har fått mig att må bra, känt mig uppskattad och jag var så otroligt kär i honom och ville berätta för hela världen hur fin jag tyckte han var. Även om det bara var en lögn i slutändan.
Jag tycker inte att jag är en dålig människa, och jag tycker att jag har många bra egenskaper. Men jag har en dysfunktionell familj som har gjort mig till den jag är. Jag längtade bara efter kärlek och det sliter sönder mig att jag inte kunde vara tillräcklig.
Fast fortfarande, du stannade ju ändå och var tillgänglig för honom så fort han ville så du vet inte hur han hade agerat om du avslutade då när han inte lämnade frun.
Förstår att det är svårt att sätta sig in i en situation man aldrig varit i. Det är nog därför man ifrågasätter TS och hennes tillgänglighet.
Av egen erfarenhet vet jag att det knappast är fråga om att vilja vara tillgänglig utan mer en svårighet att stänga alla dörrar till något man levt med under en lång tid.
Det låter på några som om TS är ett offer för en samvetslös man, men i verkligheten är de båda offer. man kan klandra mannen för att han inte lämnade frun men han klarade inte det. man kan klandra TS för att hon inte stängde dörren, men vi har alla våra svagheter.
TS mår inte bättre av klander. Hon vill bara ha någon som lyssnar till henne. Som älskarinna har man vanligtvis ingen att anförtro sig åt.
Det handlar om hjärtesorg helt enkelt
Jag vet det för det har du berättat förut.
Jag vet att det inte är vad ni vill höra men han har fortsatt skriva till mig nästan varje dag. Eller jo, det är varje dag faktiskt. En kväll hade jag inte telefonen med mig och när jag upptäckte det hade jag en mängd obesvarade meddelanden. På ett sätt kändes det lite bra. Att jag inte bara var tillgänglig.
Förut, i den perioden när han drog sig undan kunde han ibland skicka något och om jag inte svarade direkt så raderade han det. Nu fortsatte han att skicka nya meddelanden till han fick ett svar. Jag förstår honom inte. Vad är det med uppmärksamheten från mig han behöver?
Jag känner mig helt lugn dock, hade lite emotionell dipp den här helgen där han var en del av alla tankar men jag är inte så djupt nere som jag har varit.