Anonym (Deppig) skrev 2024-05-17 16:21:19 följande:
Jag menar inte att skylla på honom, jag vet nog min egen skuld i detta.
Men ja, jag saknar honom trots hur jag mår. Jag kan inte hjälpa det. Varje gång jag tänker att visst kommer jag finna någon ny så känner jag bara att nej, jag vill inte det. Det var ju han jag ville ha. Vill inte få känslor för någon annan. (Och jag borde inte längre ha känslor för honom.)
du kanske vet din egen skuld i ditt dåliga mående eftersom du har valt att fortsatt utsätta dig för det som gör illa dig, men det som är viktigare vad ska du göra åt det? Du upprepar flera gånger saker som handlar om hur du vill att han ska skulle göra för att du ska må bättre. Sen säger jag inte att han inte gjort fel. Men det spelar ju ingen roll att skuldbelägga honom för det kommer inte förändra något i praktiken för dig, det enda du kan förändra är dina egna handlingar, så om du vill utsätta dig för honom så ligger det på dig. Det ligger även på dig om du vill utsätta sig för dessa destruktiva tankemönster eller ta hjälp för att förändra det och din självkänsla.
Och jo du kan hjälpa det eftersom du hela tiden väljer att fortsätta ge näring åt de här känslorna som du har för honom.